Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dns.mk #229905:
Keby si sa miesto mudrovania pozrel do mapy, alebo použil Google, tak by si vedel, že mesto Černobyľ existuje. Existovalo dávno pred vybudovaním elektrárne a malo asi 10000 obyvateľov. JE dostala názov podľa neho (rovnako ako Jaslovské Bohunice, alebo Mochovce). Mesto Pripjať vybudovali až následne, pre potreby pracovníkov JE.
V mestečku Černobyľ dnes fungujú dvoje potraviny, jeden hotel, sídli tu správa Černobyľskej oblasti, pomerne veľká požiarna zbrojnica. Obyvatelia sú predovšetkým pôvodný, ktorí sa sem vrátili, zamestnanci zmieňovaných inštitúcií a prebývajú tu robotníci podieľajúci sa na likvidácii pozostatkov nehody v JE.
Reply on: david1 #229914:
no popoludni je to v sucasnosti uplne na ..., L7 sa bud napcha medzi L5 a L3, ale nezriedka ju aj L3 obehne a ide az za oboma plnohodnotnymi linkami....
Reply on: si #229911:
Práveže tie vláčiky by sa zmenšili. L7 zbiera dopyt iba po Račko no L3 v celej trase až po Šafko. Preto ju sedmička vždy dobehne. Naspäť ide poobede L5 po 4-6 min.diere narvatá od Račka a za ňou hneď L7 čo má brať iba dopyt po Vinohrady. Posunutím by sa dopyt lepšie rozdelil.

Ideal by bola samozrejme L7 až do Rače aj poobede.
Reply on: S499.1023 #229897:
Majitelia si sami zbieraju data, nevyzera to tak zle:

https://electrek.co/2016/11/01/tesla-battery-degradation/

Je pravda ze k bateriam treba pristupovat s rozmyslom (nenechavat uplne vybit, nenabijat casto na 100%, nenechavat na extremnych teplotach) co je zlozitejsie ako bezne paliva.
Reply on: dns.mk #229906:
Parkovné ako systém je navrhnuté super. S čím mám problém, alebo respektíve strach, je, že primátor zarúbal fakt vysoko (to nie je kritika). Bojím sa, aby mu to v tejto podobe prešlo a neskončilo to neúspechom.

Ja osobne by som cenu za jedno auto dal na polovicu, aby sme "odmerali teplotu". Nad rámec tohto by som deklaroval vytvorenie K+R miest a zabezpečenie mestskej logistiky (parkovacích miest určených zásobovaniu).

Čo bude potrebné vycibriť, je rozhodne mestská polícia, ktorá dnes nemá žiadnu autoritu. Ako príklad uvádzam Brniansku ulicu pri zastávke Dubová, kde vzniklo samozvané P+R parkovisko. Fungl nový chodník okupujú a ničia autá a to napriek tomu, že je tam zákaz. Mestského policajta lokalita ani na zavolanie nevidela.

Tiež mám isté súkromné obavy o niektoré zelené plochy. V mojej lokalite je ich niekoľko, kde zázrakom ešte nenapadlo parkovať autá. Ak sa spoplatní parkovanie na ulici, dúfam, že nevzniknú takéto živelné parkoviská v blate. V súčasnosti som držiteľom rezidenčnej karty Staré Mesto a musím povedať, že si všímam, že na každej ulici, kde je zavedené rezidenčné parkovanie sa na drzovku vyskytujú vozidlá, ktoré kartu nemajú. Polícia v nedohľadne.

Tiež, keďže zatiaľ stále nie je zakázané paušálne parkovať všade, je potrebné zabezpečiť vymáhanie predpisov.

Čo sa týka komunikácie a spolupráce s politickými oponentami, politika nie je pieskovisko. Niekedy je pre vyšší účel potrebné komunikovať s ľuďmi, na ktorých by sme sa inak nepozreli. Pokiaľ je výsledkom ich spolupráce rozumná vec, mne ako občanovi to nevadí.

Reply on: david1 #229910:
ano, posunutie o 4 minuty by tomu v sucasnom setupe dost pomohlo.... ale ked sa mesto chce tvarit ze ma viac ludi cestovat MHD, tak tomu citelnejsie pomahalo to co bolo zavedene na jesen

rano kapacitne vozidla na L7 su vcelku dobre; akurat ze najvacsie baliky vzdy vychyti niektora dlhsia linka, momentalne to byva L3 kedze pred nou je v optimalnom pripade 4minutova diera, ktora je v rannej spicke na tejto radiale uz dost vela... ten co ide po tej diere sa viac zdrzuje na zastavkach a potom to pri vjazde do CMO vyzera tak ze idu za sebou L3,L7 a L5 a nasledne je 8 minutova diera.... ked len prehodis L7 o 4 minuty, tak bude na 90% vznikat to iste len v poradi L5,L7,L3...
a popoludni 4 minutovy interval od vinohradov tiez nie je ziadna radost, spoje chodia znacne plne obvykle po heckovu.... (a po peknu cestu tak ze zriedkavo sa ani niekto z tych co ich vyhodi L7 na vinohradoch nezmesti)
Reply on: si #229909:
Nebude sa plošne spoplatňovať celé mesto. Záchytné parkoviská, ktoré využívaš aj ty ostanú bez poplatku. Podobne ako aj okrajové mestské časti , kde nemajú problémy s parkovaním. Rezidenské zóny si určí miestna samospráva.

Pri L7 výrazne pomohli teraz Škodovice a dupláky.

No treba ešte upraviť jej CP, aby nešla v závese L3 do mesta.
Ideal o 4 min dozadu oproti súčasnému CP smer centrum.
Išla by pred L3 do mesta a aj pred L5 do Rače.. a nie tesne za nimi ako je to teraz.
Reply on: dns.mk #229906:
koncom minuleho volebneho obdobia sa podaril taky kusok, ze rano chodila L7 v 4minutovom intervale (=2minutovy interval na radiale) a popoludni sice v 8, ale tiez az na komisarky (t.j. 3 linky za 8 minut)
spociatku to pomohlo tomu ze vozy neboli az tak natrieskane, po ~2mesiacoch sa zacalo prejavovat aj to ze ked toho chodi viacej tak to zacnu aj ludia viac pouzivat...
avsak uz bolo po volbach a novi papalasi tuto vymozenost opat zrusili a vratili do povodneho stavu...

takze restrikcie sposobom zdrazme parkovanie nevidim rad, radsej by som aby k tomu skusili pristupovat opacne - najprv vytvorili podmienky na to aby ludia tu verejnu dopravu mohli vyuzivat (a ak sa pre to rozhodnu sa do tych vozidiel aj zmestili) a az nasledne nech spekuluju o tom ako vytahovat dalsie peniaze od obyvatelov....

PS: necital som sucasny navrh, ale pokial plosne spoplatnia parkovanie v celom meste a este dokonca aj v susednej mestskej casti budes ako cudzinec, tak to nic rozumne neprinesie

PS2: prilisne spoplatnenie moze viest aj k opacnemu - ja napriklad byvam v okrajovej mestskej casti v rodinnom dome, kde hustota zastavby a obyvatelstva nie je nijak zaujimava na to aby tam chodila nejaka verejna doprava... (a keby aj niekto velmi chcel, ulica je uzka, protiiduce auta sa vedia len s problemami a len na niektorych miestach vyhnut a ani s obracanim vozidla na jej konci (slepa ulica) to tiez nie je velmi ruzove), na elektrickovu zastavku to mam nieco cez 1km, tak to robim tak, ze do prace sa zveziem autom k elektricke, tam ho necham na parkovisku ktore tam vybudovala MC, prestupim do elektricky a idem dalej a zas popoludni vecer ked sa vraciam tak naopak prestupim z elektricky do auta.... v pripade ze platba za taketo parkovanie bude prilis vysoka, tak zamestnavatel mi aj v sucasnosti ponuka ako jeden z benefitov bezplatne parkovanie pod budovou, tak to nejak pretrpim a zacnem jazdit do prace v centre mesta autom...
a takych ludi ktori takto chodia autom k zastavke elektricky len na nasej ulici poznam viacero....
Reply on: 810zssk #229904:
Spojenie Drotárska - Hlavná stanica je potrebné kvôli nejakej škole (školám) pre nepočujúcich (resp. hluchonemých), ktoré tam hore sú. Síce sú internátne, preto odtiaľ chodí školák piatok poobede na hlst a nedeľu pobede z hlst hore na Drotársku, ale aj denne tam dochádzajú ľudia vlakom na hlst.

Ale pre obyvateľov toho sídliska, a tipujem možno aj pre študentov VŠVU, je rovnako ako spojenie do historického centra dôležité spojenie aj do Shopping centra - napr. Centrál, čo využívajú 41+64, ale tiež aj do prestupných uzlov ako Račko, či Trnko. Preto je ideálna mať Drotársku spojenú aj s "jednou stranou" (teda s Hodžovým), ale aj s "druhou stranou" - teda s Hroboňkou a SAV a (a ideálne aj Račkom a Trnkom, ale tam je ten silný protiargument zápchy na Šancovej).
Reply on: dns.mk #229905:
cast vystahovaneho obyvatelstva sa do oblasti nelegalne vratila (jedalo sa ale skor o obyvatelov obci majucich tam domy a prostriedky na prezitie, nie obyvatelov bytoviek ktori su v takychto kritickych pripadoch prvi na odpis), a tito ludia (v case vystahovania obvykle 40+, takze dnes maju uz vyrazne cez 60; ti mladsi sa prestahovaniu predsalen lahsie vedeli prisposobit) tam este stale prezivaju...
Inak aký máte názor na aktivitu primátora okolo zmien cien parkovného? Ja som zaregistroval, že ľudí na internete chytila doslova hystéria a autičkári spustili "massive hate" na Valla. Ja jeho krok hodnotím tak, žeje asi prvý primátor, čo si nenaložil z autičkárov do trenírok, za čo má uznanie. Ak sa ale podarí aj posilniť MHD tam kde je dopyt a kde sú preplnené autobusy ako píšu ľudia o katastrofálne plnej MHD, tak má ďalšie plus. Teda u mňa na betón.

Menej pochopenia mám pre to, že primátor nemá problém v riešení podhradia spolupracovať s Beljajevom, ktorý je veľký kamarát Fica a hrdí sa tým, že sa pozná osobne s Putinom. Potom mi nie je známe, že prečo stratil odbyt do Ruska a krachol mu podnik Rail Casted Components v Prakovciach, na ktorý mu dal Fico milióny. Z morálneho hľadiska je Vallova tolerancia týchto ľudí krok do tmy, ak nie do priepasti. Dúfal som, že sa týchto ľudí zbavíme cez novú krv ale asi som dúfal márne. 😞
Reply on: Valec #229880:
Ale veď vieš, že som to myslel ako obrazné prirovnanie. Viem, že radiácia je neviditeľná. Inak Černobyľ nie je mesto, je to lokalita, oblasť a mesro samotné je Pripyať. 😉 Okrem tímov vedcov a personálu, ktorý obsluhuje údržbu, opravu a rekonštrukciu krypty, pod ktorou je JE ma nenapadá, kto by tam mohol žiť a aj to, len dočasne pokým ho nevymenia aby si nevystavoval nadmerne rádiacií.
Reply on: Ike #229899:
To bolo ale naozaj nepochopenie toho navrhu, predlzenie 203 po Hrobonku nebolo navrhnute preto ze by ktokolvek povazoval Hrobonovu za atraktivny bod. Predlzenie 203 po Hrobonku by sledovalo ciel aby vzniklo spojenie Drotarska - centrum (Hodzovo nam.). Ak je potrebne spojenie prave na Hlavnu stanicu, to moze dalej riesit 41, ale idealne ako individualna linka (nie spojena s 203) z dovodov ktore uvadzas.
Reply on: Ámos #229896:
Dobrý kontranázor. Hodím to zopár ľuďom, ktorí tvrdia iné dačo a som zvedavý ma ich názory, že ako inak zaargumentujú.
Reply on: si #229873:
Problém jadra ja to, že naráža na odpor eko aktivistov a ozývajú sa aj rakúšania, ale vtipné to je v tom, že francúzom nefrflú, ktorí sú známi počtom JE. Ale ak aj im nakladajú, tak sa ospravedlňujem a beriem späť.

Ad. eko-stopa elektromotora vs. spaľovacieho bola porovnávaná vzhľadom na všetky faktory. Od získavania, spracovania surovín, cez výrobu, servis, nároky na prevádzkovú infraštruktúru až po samotné nakladanie s vyhodenou technikou po jej dožití. V úvahe sú teda inkludované aj ostatné prevádzkové hmoty. Ale ... niesom technik a odborník a technik až tak, takže ťa nebudem zavádzať a kľučkovať, ale zistím k tomu viac od ľudí, ktorí okolo tej konferencie na ČVUT behali a prednášali. Ok?
Reply on: Ike #229899:
Áno, lebo predtým jazdila linka 31 zo Šafránovej na Patrónku - resp. Vojenskú nemocnicu a 33 spod mosta SNP do Lesoparku (dnešného). A potom sa v rámci rušenia súbehov 33 vyhodila z úseku Most SNP - Patrónka a presmerovala sa na Drotársku, kde nahradila 31tku a ušetrili sa km (aj keď paradoxne to bolo obdobie kedy naša MHD mala historicky najväčšie objemy výkonov).
Reply on: S499.1023 #229892:
Druhá vec je, že mnoho dedín bolo zLEDkovaných dosť hrozným spôsobom - nekvalitné svietidlá, zlé rozmiestnenie a nastavenie svetla, úplne nevhodná studená biela (zbohom spánkové cykly živých organizmov, zbohom útulnosť prostredia)... Dúfam, že keď sa raz Bratislava rozhýbe k zmene, dopadne to lepšie.
Reply on: Mike #229877:
Tá linka vyzerá dobre na mape, ale mám isté obavy, že by počas jedného kola stála vo všetkých možných kolónach a k tomu v každom smere. Nejako neverím jej spoľahlivosti.

Inak istý čas jazdila linka Drotárska - Lesopark 😂 Každopádne, úplne súhlasím s tým, že Vozovňa Hroboňova nie je pre obyvateľov Drotárskej atraktívny bod.
Reply on: Mike #229877:
Súhlas, toto by bola veľmi fajn linka.
Inak Drotárska si normálnu obsluhu už zaslúži, pribúda tam bytová výstavba, plánuje sa rozšírenie VŠVÚ, atď.
Reply on: Ámos #229896:
Hmm, to vyzerá, že to vôbec nie je PR článok 😛 . Mám totiž známeho s Teslou X a ten ju tak neospevuje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.