O akom dopravnom inžinierstve tu píšeš?
O produktoch Pomocnej školy železničnej?
O produktoch Pomocnej školy cestno - dopravnej?
O mantákoch, ktorí síce zaviedli termíny ako špička hodinová, špička 3-hodinová, hyperšpička, ale zato v praxi nie sú schopní spočítať ani vyprázdňovacie časy trojramennej križovatky?
Alebo o mantákoch, ktorí síce vedia namaľovať grafikon práce stanice, ale zato nevedia spočítať obsadenosť koľají a priepustnosť trate?
Ani sa nedivím, keď tam majú (mali) pána profesora, ktorý bol schopný na prednáške zahlásiť "...trolejbus spiatočku nemá, pretože to z jeho fyzikálneho princípu nie je možné..."
A tiež bol dopravný inžinier...
14/15 Tr nepotrebujú nabiehať kilometre. Jazdia iba zo šotodôvodov, práve preto na tú linku chodia aj Karosy počas napäťovky. Špeciálne na požiadanie šotoušov.
O sebe hovoríš? Dopravné-inžinierstvo? Riadiaci kontrolór? Jediné, v čom ťa môžem ukľudniť je istota, že nikdy nenastúpiš do vlaku, "ktorý budem" - ja som totiž nikdy nebol žiaden vlak. Ani riadiaceho kontrolóra som sa nikdy nedržal.
ja ti do toho nechcem kecat... ale udaje z roku 2000 nie su "starsieho data" ale totalna hlupost... nemozes v akejkolvek debate podkladat argumenty 20 rokov starymi datami a tvarit sa ako odbornik
Aktuálne schémy sú napríklad v územnom genereli dopravy. Ináč poznám osobne viacero ľudí, ktorí boli zamestnaní na ÚDI (zanikol v 1995), ale všetci sa prispôsobili a idú s dobou. Sem tam si povzdychli, že čo všetko kedysi bolo lepšie, ale nikto stále nenariekal, že dobre už bolo a všetko ide dolu vodou ...
Ťažko sa debatuje o odborných témach s človekom ktorý nevie nič o dopravnom-inžinierstve, ktorý si pletie dojmy s pojmami, nevie nič o cieľovej a zdrojovej doprave, nevie nič o špičkovej doprave ráno a obrátenej poobede, o jej rozdielnej dĺžke, ako sa počíta 3-hodinová a ako hodinová špička, prípadne hyperšpička, ako sa zisťuje, ako sa počíta interval, nevyhnutná potreba vozidiel v prevádzke, zálohy, opravárenské kapacity, maximálna a cestovná rýchlosť a musí tieto nedostatky nahradiť úbohými, čoby vtipnými komentármi. Dôkazom totálneho "nerozumu" je konštatovanie "nehromadia sa ale sa vracajú". Tuším sa aj zem zatriasla. No nič psy brešú a karavána ide ďalej, odporúčam držať sa riadiaceho kontrolóra a dúfam, že nenastúpim do vlaku ktorý budeš .... Ó tempora o mores.
Ako som uviedol údaje sú staršieho dáta (okolo roku 2000), odvtedy cca zanikol Útvar dopravného inžinierstva a aj Útvar hlavného architekta, ktorý boli odborne vybavené a Magistrát zabezpečoval spracovanie nevyhnutných podkladov pre plánovitý rozvoj mesta. Potom to už išlo dole vodou a funkcií sa ujali „odborníci“, ktorí varili všetko z vody, alebo nevarili vôbec a išlo to s predpokladaným rozvojom mesta dole vodou. Už to začali formovať developeri.
V grafike je uvedený odborný odhad (aj na základe sociologicko-dopravného prieskumu) počtu osôb ktorí v rannej špičkovej 3-hodine cestujú mimo svoj okres nakoľko v okrese nie je dostatok pracovných príležitostí (vr. škôl vyššieho typu) a odhadovaný počet tých ktorí za prácou do toho ktorého okresu prichádzajú. Sumárna grafika za okresy je zjednodušená a je výsledkom matice tuším 45 dopravno-urbanistických okresov v ktorých sa dopravné chovanie mesta analyzovalo. Myslím si, že matica 45x45 v meste s veľkosťou pol milióna obyvateľov bola dostatočne podrobná a dala na tú dobu dobré výsledky. Táto grafika však neobsahuje cieľovú dopravu z obcí mimo Bratislavy. Je tragédiou mesta a VUC-ky, že v rámci budovania integrovanej dopravy sa venovala hlavná pozornosť ako sa budú deliť tržby za predané lístky, ale dopravno-inžinierske prieskumy a ich výsledky a interpretácie do dopravno-technických podkladov chýbali, alebo boli varené z vody pre nedostatok financií resp. pre nedohodu kto to zaplatí.
Všetko môžu, aj 14 a 15 Tr. Teda možno si vydali nejaké interné nariadenie v rámci DPB. Akurát jaspers (ktorý dohliada na čerpanie EU fondov) sa pýta, máme 120 nových tbusov, koľko z toho je výprava a ak by sa nedokázala zabezpečiť, tak aká je správkovosť v DPB a všeobecne fungovanie.