Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dupe #229449:
"Navrhujem modernizovať vozne typu T3M a T3G, ktoré by mali mať pohodlné čalúnené sedadlá ako ostatné električky."

Dnes je rok 2019, nie 1999. Treba sledovať aktuálne trendy v interiéroch vozidiel. Sú to práve električky T3P a T6A5/III, ktoré najviac potrebujú úpravy... Treba zahodiť "normalizáciu" a "kotasizáciu" a vytvoriť jednotnú koncepciu pre všetky staré električky podľa súčasných trendov. Podobne, ako to autor navrhuje pre exteriér... V cestnej doprave sa toto celkom podarilo, aj keď nesúhlasím s použitým typom sedadiel. Nepáči sa mi, že sa to nevyberalo formou ankety. Subjektívne hodnotím ako najvhodnejšiu "koženku" približne po vzore 4827.
Reply on: birch #229487:
Neviem, o akú čiastku by šlo. Ale vzhľadom na to, že sú to vlastne tri rôzne výzbroje (TV 14, Progres analog, Progres digital), tak si tú neznámu čiastku vynásob troma.
Kachny okrem novostavieb patria do šrotu a nie na reko.
A za to vlastne tiež môže 239,1666667 - keby nebolo jeho hysterického škreku, mohli z nich byť aspoň vane.
Mimochodom, neviete, prebehla niekedy serióznejšia analýza, koľko by stála úprava softvéru a kabeláže na kačiciach, ak by mali jazdiť spojené do dvojíc? Ak si spomínam, v minulosti tu zaznelo, že sa to vzhľadom na ich vek a stav neoplatí, ale zaujímalo by ma, o akú čiastku by išlo.
Reply on: Mike #229485:
Konecne! Ja to stale hovorim, ze Bratislava surne potrebuje nove elektricky s dlzkou minimalne 45m.
Reply on: S499.1023 #229482:
3xT má prekvapujúco viacero prívržencov aj z radov zamestnancov DP a iných komepetentných "orgánov". A v DPB sú podľa mojich info aktuálne tlačení v najbližšom tendri zadať dĺžku vozov nad 40 m.
Reply on: Ma178rek #229481:
Všetko sa dá, všetko bolo už niekde vyskúšané. Ale všelijaké NP vleky a vanne! To tu malo byť pred 20 rokmi a nie stavať na tom budúcnosť.
Reply on: Ma178rek #229481:
Kachny tu už ,len treba nechať dožiť. Kapacitne aj tak max.iba pre L2. No keby bola vedená do centra aj tam by to bolo málo..
Reply on: Mike #229455:
Aha, tam som evidentne niečo preskočil pri čítaní a pochopil som tak, že na ZP každé 4 min. so závlekom cez BANM, čo by rozhodne bolo predimenzované. A v Dúbravke obsadenosť električiek stále stúpa a treba to podporovať. Fobustovské fantazmagórie s 3xT by som nepodporoval, DP ani mesto to evidentne nechcú, keď si aj nové vozy vynútili max. 32 m.
Reply on: david1 #229480:
a nedalo by sa spraviť aby boli hnané podvozky 3?.. či to by bol mega problém?... mne sa páčia brnenské K3R či čo sú to 🙂
Reply on: si #229477:
Kachna by sa rozbiehala pol hodinu keby si ju ešte predĺžil o ďalší článok. Tam sú hnacie iba dva podvozky a je to riadne cítiť.
Reply on: Viko #229478:
Hádam nepanuje dogma "nevyslo na Morave , nevyjde v Bratislave". 🙂
Reply on: Petto #229472:
Pozri si, ako sa "osvedčil" podobný pokus o NP vleky menom VV60LF, to v Bratislave naozaj nepotrebujeme zažívať.
Reply on: david1 #229476:
snazit sa zabezpecit co najviac novych vozov je vhodne, avsak neda sa ocakavat (hlavne ak sa podaria aj nejake predlzenia trati a alebo zvysenie kapacity na tych existujucich), ze tu v kratkom case neostanu ziadne starsie vozy (a ono by to ani nebolo dobre z hladiska buducnosti, v case ked budu dozivat tie v sucasnosti nove, bude opat treba narazovo obmenit vela vozov, lepsie je to obmienat postupne, hlavne ak to v buducnosti ma mesto a DPB zvladat z vlastnych zdrojov)

a tym co sa tazsie hybe (dochodcovia, invalidi a mamicky s kocikmi), chapem ze schody a vysoka podlaha je problem alebo aspon nejaka komplikacia, ale aj tie stare vozy pokial sa budu rozumne udrziavat a porobia sa na nich aspon nejake zmeny (z pohladu vlka v salone hlavne ta klima) tak vedia este mnoho rokov sluzit... pripadne ich skombinovat ako tu uz bolo navrhnute s nizkopodlaznym vlekom (alebo v pripade klbov doplnit nizkopodlaznu vanu medzi vysoke koncove clanky) a pod.
Reply on: Petto #229468:
Pri BA údržbe si to neviem predstaviť ak opomeniem vysokopodlažnosť tak už teraz pri väčšine všetko rezonuje či ide vyskočiť z kolajníc pri prejazde srdcoviek a výhybiek. Nerobím si ilúzie, že zázrakom sa tu skokovo zmení stav zvršku či zlepší vlastná údržba.
Veď aj niektorým Škodovkám neskutočne už vŕgajú kĺby.

No hlavne tá vysokopodlažnosť. Všetci aj tu prskajú ak im ide také poradie na oblúbenej linke..
Radšej by som "podojil" EU a zabezpečil čo najviac nových vozov pokiaľ sa to bude dať.
Reply on: mku81 #229473:
Dlzkovo mame 99% nastupisti ok nie ? Ci na co narazas ? A 2 supravy 32M vidno uz aj tak len zriedka stat sucasne na zastavke, maximalne to vydavam na Kamennom smer TrMy a na Molecke obojsmerne.
Reply on: Petto #229472:
v principe ano, akurat musis potom tahat cez ten vlozeny vlek vsetky riadiace aj silove kable medzi spriahlami
Reply on: Petto #229472:
Otazka je, co na to nastupistia...
Reply on: si #229470:
Islo by vopchat ten NP vlek aj do stredu - medzi 2 T6? Nech nie je NP vlek uplne posledny
Reply on: Mike #229466:
Novostavby K2S s 1 T3P by teoreticky vedeli komunikovat spolu ? Ked uz tie K2S su kapacitne takmer vsade useless.
Reply on: Petto #229469:
teoreticky by si mohol spravit aj vlak 2xT6+vlek, s tymto by uz vykonnostne nejak zasadny problem byt nemusel...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.