Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #229478:
Hádam nepanuje dogma "nevyslo na Morave , nevyjde v Bratislave". 🙂
Reply on: Petto #229472:
Pozri si, ako sa "osvedčil" podobný pokus o NP vleky menom VV60LF, to v Bratislave naozaj nepotrebujeme zažívať.
Reply on: david1 #229476:
snazit sa zabezpecit co najviac novych vozov je vhodne, avsak neda sa ocakavat (hlavne ak sa podaria aj nejake predlzenia trati a alebo zvysenie kapacity na tych existujucich), ze tu v kratkom case neostanu ziadne starsie vozy (a ono by to ani nebolo dobre z hladiska buducnosti, v case ked budu dozivat tie v sucasnosti nove, bude opat treba narazovo obmenit vela vozov, lepsie je to obmienat postupne, hlavne ak to v buducnosti ma mesto a DPB zvladat z vlastnych zdrojov)

a tym co sa tazsie hybe (dochodcovia, invalidi a mamicky s kocikmi), chapem ze schody a vysoka podlaha je problem alebo aspon nejaka komplikacia, ale aj tie stare vozy pokial sa budu rozumne udrziavat a porobia sa na nich aspon nejake zmeny (z pohladu vlka v salone hlavne ta klima) tak vedia este mnoho rokov sluzit... pripadne ich skombinovat ako tu uz bolo navrhnute s nizkopodlaznym vlekom (alebo v pripade klbov doplnit nizkopodlaznu vanu medzi vysoke koncove clanky) a pod.
Reply on: Petto #229468:
Pri BA údržbe si to neviem predstaviť ak opomeniem vysokopodlažnosť tak už teraz pri väčšine všetko rezonuje či ide vyskočiť z kolajníc pri prejazde srdcoviek a výhybiek. Nerobím si ilúzie, že zázrakom sa tu skokovo zmení stav zvršku či zlepší vlastná údržba.
Veď aj niektorým Škodovkám neskutočne už vŕgajú kĺby.

No hlavne tá vysokopodlažnosť. Všetci aj tu prskajú ak im ide také poradie na oblúbenej linke..
Radšej by som "podojil" EU a zabezpečil čo najviac nových vozov pokiaľ sa to bude dať.
Reply on: mku81 #229473:
Dlzkovo mame 99% nastupisti ok nie ? Ci na co narazas ? A 2 supravy 32M vidno uz aj tak len zriedka stat sucasne na zastavke, maximalne to vydavam na Kamennom smer TrMy a na Molecke obojsmerne.
Reply on: Petto #229472:
v principe ano, akurat musis potom tahat cez ten vlozeny vlek vsetky riadiace aj silove kable medzi spriahlami
Reply on: Petto #229472:
Otazka je, co na to nastupistia...
Reply on: si #229470:
Islo by vopchat ten NP vlek aj do stredu - medzi 2 T6? Nech nie je NP vlek uplne posledny
Reply on: Mike #229466:
Novostavby K2S s 1 T3P by teoreticky vedeli komunikovat spolu ? Ked uz tie K2S su kapacitne takmer vsade useless.
Reply on: Petto #229469:
teoreticky by si mohol spravit aj vlak 2xT6+vlek, s tymto by uz vykonnostne nejak zasadny problem byt nemusel...
Reply on: Petto #229468:
Take šoto. Ak by sa vyrobil kapacitne rovnako velky nizkopodlazny klimatizovany vlek typu T6, utiahla by to 1 T6 ? Ci vleky do Bratislavy su blbost ?
Reply on: david1 #229463:
Nechcem ale, ako som pisal. Elektricka stoji cca 10x viac ako 1 solo autobus a sami si ich financovat zatial nevieme. EU sa nebude dat donekonecna dojit, T6 sa mozu aj modernizovat ,vsak sme to zvladli aj pri K2 na K2S. Okrem nizkopodlaznosti im nic nechyba, klima sa da dorobit, vyzbroj zmenit a interier obnova je minimum.
Cestovný poriadok vianočnej električky nájdeme vylepený ešte aj dnes 😁
Reply on: david1 #229463:
Áno, T3P a T6 si tu reálne viem predstaviť kľudne ďalších 10 rokov. A aj K2S 7126 a vyššie (čo sú novostavby), avšak pre ne asi nebude vhodná linka v špičke.
Reply on: mku81 #229464:
uprimne mi na tych starsich "vysokopodlaznych" elektrickach vadi akurat v lete absencia klimatizacie, v sucasnych nie prilis teplych mesiacoch mi je uplne jedno aky vozen mi pride (a myslim ze nas takych bude viacero)
a to uz zrovna najmladsi nie som...
Reply on: Petto #229462:
Je mi jasné, že sa nedajú zo dňa na deň vymeniť všetky vozy za moderné nízkopodlažné súpravy, ale myslím, že s rovojom vozového parku týmto smerom sa musí počítať. Argyment "únia nedá, tak nenakúpime" neobstojí, DPB musí byť schopný obnovovať park aj bez dotácií. Možno v menejkusových sériách, ale inak to nejde. Resp. pôjde to, ale o 10 rokov tými električkami nebude nikto jazdiť
Reply on: Petto #229462:
Prečo by sme sa ich nezbavovali? Prvé T6 sú tu už od 1991 čo je 27 rokov.
Ty tu chceš držať vysokopodlažné vozy ešte ďalších 10 rokov?
Reply on: mku81 #229461:
Co je zle pri uvazovani o duplakoch ? Takych T6 suprav sa tak neskoro nezbavime, chceme stavaat predlzenia radial a EU donekonecna nam peniaze nebude davat peniaze na nove elektricky. 2025 tu este urcite budu podla mna T6 a 2030 este cast z nich stale.
Reply on: Mike #229455:
Dupláky? Kačice? To dnes naozaj niekto uvažuje pri "novej koncepcii" električkovej dopravy s týmito vozidlami?
Reply on: Jadran #229459:
Tak jedno a dvojlinkový variant je na odbornú diskusiu, kde sa porovnajú jednotlivé výhody a nevýhody, ako napr. kapacita na radiálach (ale pri dnešnom vozoparku), presnosť, odklony pri mimoriadkach, možnosti meniarni a uzlov, iné výhody nevýhody pre cestujúcich, atď... Údajne už v najužších kruhoch takáto diskusia prebehla.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.