Nechcem ale, ako som pisal. Elektricka stoji cca 10x viac ako 1 solo autobus a sami si ich financovat zatial nevieme. EU sa nebude dat donekonecna dojit, T6 sa mozu aj modernizovat ,vsak sme to zvladli aj pri K2 na K2S. Okrem nizkopodlaznosti im nic nechyba, klima sa da dorobit, vyzbroj zmenit a interier obnova je minimum.
Áno, T3P a T6 si tu reálne viem predstaviť kľudne ďalších 10 rokov. A aj K2S 7126 a vyššie (čo sú novostavby), avšak pre ne asi nebude vhodná linka v špičke.
uprimne mi na tych starsich "vysokopodlaznych" elektrickach vadi akurat v lete absencia klimatizacie, v sucasnych nie prilis teplych mesiacoch mi je uplne jedno aky vozen mi pride (a myslim ze nas takych bude viacero)
a to uz zrovna najmladsi nie som...
Je mi jasné, že sa nedajú zo dňa na deň vymeniť všetky vozy za moderné nízkopodlažné súpravy, ale myslím, že s rovojom vozového parku týmto smerom sa musí počítať. Argyment "únia nedá, tak nenakúpime" neobstojí, DPB musí byť schopný obnovovať park aj bez dotácií. Možno v menejkusových sériách, ale inak to nejde. Resp. pôjde to, ale o 10 rokov tými električkami nebude nikto jazdiť
Co je zle pri uvazovani o duplakoch ? Takych T6 suprav sa tak neskoro nezbavime, chceme stavaat predlzenia radial a EU donekonecna nam peniaze nebude davat peniaze na nove elektricky. 2025 tu este urcite budu podla mna T6 a 2030 este cast z nich stale.
Tak jedno a dvojlinkový variant je na odbornú diskusiu, kde sa porovnajú jednotlivé výhody a nevýhody, ako napr. kapacita na radiálach (ale pri dnešnom vozoparku), presnosť, odklony pri mimoriadkach, možnosti meniarni a uzlov, iné výhody nevýhody pre cestujúcich, atď... Údajne už v najužších kruhoch takáto diskusia prebehla.
Principiálne to blbosť nie je, ale v Bratislave by to nikto nepochopil a keby sa niečo také zaviedlo, pospolitá cestujúca verejnosť by v momente začala bombardovať DPB, že prečo im ten zlý, zlý podnik komplikuje život.
Ja osobne povazujem dvojlinkovy variant za vyhovujuci, okrem vecerov a vikendov. Ked sa prejde na 15 minutovy interval, je to peklo - kapacitne staci, ale z pohladu cakania na zastavke to naozaj nie je atraktivne. Najviac to boli na Zlatych pieskoch (prestupny uzol pre cely senecky okres!) a na nabrezi, kde jazdi len L4. Tu vidim velku silu jednolinkoveho variantu s ktorym by sa dali dosahovat dobre intervaly aj v okrajovych casoch.
Je velmi velka blbost uvazovat o systeme ako ma Graz, kde v okrajovych casoch maju ine linkovanie?
Tá L4 chodí stále plnšia hlavne ráno zo Zlatých. Záleží kolko lajnsov príde na konkrétny odchod. V okolí tam je aj kvantum robotníckych hotelov. Na Odborárskej si už ani náhodou nesadneš. Do budúcna tam bude treba znova špičku posilniť.
Tak zo Zlatých pieskov dnes chodí 4ka každých 8 min. Ak sa nemýlim, fobust tam navrhuje tiež električku každých 8 min (každá druhá na ŽST Nové mesto a každá druhá na zlaté). Dnes tá 4ka zo Zlatých síce nechodí úplne na prasknutie, ale nechodí ani prázdna. A postupom času tam budú pribúdať prestupujúci z prímesta a verím že aj vodiči IGK čo zaparkujú pred Shopping palacom sťaby P+R. Takže tých 8 min bude skôr či neskôr poddimenzované.
Z Dúbravky dnes chodí duplák každé 4 min. Nie je to treba, tie súpravy určite nechodia nejako narvaté. V princípe by stačili kačice, alebo keby sa išlo na interval 6 min ráno, tak stačí jedna linka. Tam je stále veľmi populárna 83/84 do centra. V návrhu je tam každé 4 min. dokonca súprava 3xT, alebo voz s dĺžkou 45m. To je podľa mňa mierne predimenzované.
V karlovke je dnes následný interval 2 min, pričom na 6 a 9 chodia v relatívne náhodnom poradí 2xT(29T) a K2. Od Molecky to v princípe nestačí. V návrhu ostáva následný interval 2 min., akurát by sa striedali 2xT (29T) s 3xT (45m voz). Takže oproti dnešku zvýšenie kapacity. Mono nie úplne dostatočné, ale predsa zvýšenie. Toto sa mi nezdá ako jednoznačne poddimenzované.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mku81