Je to zavedenie výnimky, ktorá (ako tu už bolo spomenuté) nemá úplne rácio: prestupy, aj iné linky v meste budú zdržané a pod. Inak výpadok tržieb v rámci IDS vykryje mesto? Ako ho vyčísli?
V auguste / septembri prebehla prvá etapa výmeny grafikonov za nové. V druhej etape mali byť grafikony vyvesené aj na zastávkach, kde nie je dostatok miesta na ne. Začala vôbec druhá etapa? Ja som vôbec nikde nezbadal, že by pribudli nové vitríny s novými grafikonmi. Je pravda, že cestujem v drvivej väčšine L201 Toryská - Saleziáni a späť, ale aj tak.
To je podľa mňa somarina, aby iba časť linky bola zadarmo. To si akože tí, ktorí cestujú ďalej majú na ASMN ísť húfne cvakať lístky? Na tomto by len revízori zarábali, lebo kopec ľudí by si tie lístky zabudlo cvaknúť (poznám to z vlastnej skúsenosti, keď ešte existovali pásma a mal som PCL len na prvé pásmo, tak sa mi párkrát stalo, že som si lístok cvakal až na tretej alebo štvrtej zastávke v 2. pásme, lebo som sa zamyslel a zabudol som, že si mám označiť lístok, keďže bežne som papierové lístky nepoužíval).
Stariny ako prívesné vozne? Tam treba vyriešiť technickú stránku (nemecké vozne bez RIC kúria 1000 V / 16.7 alebo 22 Hz a to zasa nevedia vyrábať CZ / SK dieselové lokomotívy) a nie schvaľovanie. A ak sú RIC, tak ostanú registrované v DE (budú mať VKM "DE-RJ") a nič netreba schvaľovať. A RegioJet to veľmi dobre pozná, však má všetky rýchlikáče registrované v DE / AT / CH a nič v CZ / SK.
Aj so 75 môžu ísť zadarmo napr. tí, čo majú mesačné lístky ZSSK, alebo režijkári (ktorých je dosť veľké a vystúpia na Vinohradoch / Predmestí v smere od TT/GA, SA a dovezú sa po Račianskej alebo na Bajkalskú (v časoch keď ešte nie sú obrovské zápchy).
A je vôbec v rannej špičke v linkách 201 a 202 miesto pre ďalších ľudí?
A 201 zadarmo ešte viac zvýši jej prepchatost zo stanice, lebo nou možno pôjdu aj ti, čo by inak ali 61 alebo 74.
Vždy sa ozve tá dotknutá skupina... lenže tu neexistujú kompromisy, vžy sa spraví niečo komplet iné, ale sa nespraví (od 1. po 12. bod), a žiadne prechody, alebo zlaté stredné cesty medzi tými bodmi nie sú, čiže vždy nejaká skupina ľudí je dotknutá až príliš, aby mohla povedať, že ok, toto sa ešte dá.
Tak kebyze sa to skombinuje s kampanou, platnostou dlhsie ako na tyzden (cize medzicasom by aj elektricenky nevodicom s vodicakom vyprsali) a vacsimi zapchami s buspruhom pre busy (co sa urobilo), tak ano, malo by to urcite vacsi efekt.
A co tak jednoducho urobit namiesto "tato linka zadarmo je a druha nie" jednoduchu vec ako cez tyzden mobility? Vsetci s vodicakom zadarmo. Aspon by to mozno motivovalo viac vodicov a cele mesto by o nieco lahsie dychalo
Prepáčte mi moju melancholickú vsuvku, ale ľuďom fakt vietečo...
1. Mesto dá časť MHD zadarmo = zle je.
2. Mesto nedá MHD zadarmo = zle je.
3. Mesto stavia BUS pruhy = zle je.
4. Mesto nestavia BUS pruhy = zle je.
5. Ministerstvo žiada od RJ plnenie zmluvy = zle je.
6. Ministerstvo nežiada od RJ plnenie zmluvy = zle je.
7. ZSSK a RJ spravia deal = zle je.
8. ZSSK a RJ nespravia deal = zle je.
9. Má vzniknúť dopravná autorita v podobe nového úradu = zle je.
10. Má vzniknúť dopravná autorita bez úradu = zle je.
11. BSK má gule a reorganizuje dopravu = zle je.
12. BSK nechá dopravu na zvykovom práve = zle je.
Som zvedavý, ako potom vyriešia senecký smer. Žiaľ od nás to nebude len o zúžení výpadovky, ale bude to dvoj-trojročné utrpenie zužovania D1 aj starej cesty, pričom alternatívne trasy neexistujú a vlaky s kapacitou majú problém už teraz.
Apropo kapacita vlakov: Regiojet chce od ZSSK push-pully pre svoje exponované časy. A pre nás čo zostane? 2 či 3 päťdesiatročné vozne, ak nejaké zoženú? "Riešenia" od ministerstva proste sú katastrofou pre verejnú dopravu.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023