A čo presne od náš čakáte? Sťažovali ste sa na problém, bolo vysvetlené čím je spôsobený, čo ešte chcete? Máme vyhlásiť verejnú zbierku na vašu električenku?
Nejsem tupá abych nevyzkoušela alternatívy, vyjde to na stejno. A ano, vím že se nedají přeletět, bavíte se semnou jak s idiotem. člověk si platí měsíčně 27e a to není zrovna málo, a doprava stojí za prd.
Vždy záleží na viacerých okolnostiach. Okrajové podmienky, akými sú požiadavky správcu, KDI, DPB, ale ja fyzické a finančné možnosti, sú dôležitými faktormi. Potom záleží na projektantovi. Až následne vstupujú možnosti radiča a programátor, ktorý by však mal vychádzať priamo z podrobného návrhu projektanta. Ohľadne v posledných príspevkoch spomínaných križovatiek (Šafko, Farského, Dúbravka a zatiaľ nespomínaná celá radiála Karlovesko-Dúbravská) žiaľ svoju úlohu projektant výrazne zanedbal a nedodal dostatočné podklady (použijem hyperbolu na to, ako boli dodané podklady: bude tam dynamika alebo koordinácia, detektor hoďme sem, čo je toto návestidlo? dajme ho opačne ako má byť). Prosím nešírte HOAX že SIEMENS programuje križovatky pre Bratislavu vo Viedni. Nie je to pravda.
K výzvam chodcov na Mýtnej – Nám. Slobody – tie tam v súčasnosti nie sú vzhľadom k okrajovým podmienkam (do ktorých bežný občan nevidí), pričom v súčasnosti sa už pracuje na optimalizácii riadenia, kde by do preferencie mali vstupovať okrem električiek aj autobusy a je predpoklad, že chodci sa budú vyzývať. Súčasné riadenie púšťa chodcov automaticky (alebo má púšťať) spolu s priľahlými smermi. Jedine vo fáze ľavých odbočení z I. Karvaša a Štefanovičovej (4. fáza) nie sú zaradení.
A ohľadne často spomínaného návratu riadenia z preferenčnej fázy do predčasne ukončenej: toto je riešené aj v križovatkách Mýtna – Námestie Slobody, Štefanovičova – Žilinská a aj v ďalších novších a to, že niekedy sa vodičovi nezdá že to tak je znamená, že boli splnené podmienky na prechod do inej fázy. Je taktiež snaha o preprogramovanie starších križovatiek na podobný spôsob (aj s prípadnou výmenou prvkov CDS a radiča).
v tomto prípade je to skôr o profesionalite firmy... pretože len málo ľudí je schopných naprogramovať radič, to už nehovorím ak sa programuje dynamika, odkontrolovanie takéhoto programu si vyžaduje pozorovanie križovatky a dostatočnú bázu znalostí. Mňa tak napríklad skúšal spomínaný pán z Brna, ktorý cez počítač zmenil parameter, nahral do radiča a po 15 minútach sledovania cyklov sa opýtal, či som si všimol ktorý parameter sa zmenil. Predpokladám že Siemens má málo takých ľudí (hlavne tu v BA, keď sa to programuje vo Viedni), očakávať takého vedomosti a prax od úradníkov, ktorí to majú na starosti nemožno.
Absolvent PEDASu by mohol vedieť urobiť štandardné pevné riadenie fáz na podklade bezpečnostnej tabuľky, ale urobiť dobrú dynamiku (nutnosť ovládania programovacieho jazyka) je už poriadny kumšt. Čo je ostatne vidieť - v Bratislave dobre naprogramovanú dynamiku nepoznám
To, čo si sem nalinkoval je len odporúčanie dané na verejnú diskusiu, nie záväzné stanovisko. Tiež by som odporučil prečítať si príspevky z diskusie, obzvlášt tieto.
vždy to záleží od programátora radiča... poznám jedného z Brna, ktorý vie z radiča vyžmýkať každú sekundu... a program sa dá urobiť tak, aby si v premennej uchovával poslednú zaradenú fázu a v prípade, ak sa prepne do niektorej preferovanej sa vedel vrátiť tam, kde prestal... toto ma tiež hnevá v križovatke na Jurajovom dvore, pretože ak idú dve električky za sebou (do a z mesta) s dvojminútovým rozdielom, potom ide iba hlavná fáza (Vajnorská s električkami) a následne ľavé odbočky z Vajnorskej, ale do zelenej fázy pre Bojnickú sa program nedostane... a po prejazde električky sa program "resetuje", čo je blbosť...
AD Dúbravka - pri spustení "opraveného" programu som bol a Siemensákom som názorne ukazoval, čo všetko majú v programe zlé... chlapci iba odkývali a použili štandardnú formulku - to viete, neprogramujeme to my, ale Viedeň...
pikoška na záver: Siemens má ohľadom riadenia križovatiek všade zlé meno, v ktorejkoľvek krajine sme sa o nich bavili...
To nedava ziaden zmysel, kedze uzivatel moze chciet pouzit cookies na jednom webe, ale nie na inom. Urcite by som sa neriadil "doporucenim" ktore nedava logiku, je vydane organom ktory nema pravomoc vykladat zakon a navyse je este aj z ineho clenskeho statu.
Lenže minimálne mobilný Chrome, ktorý práve používam, mi neumožnuje vybrať si, pre ktoré stránky chcem, aby sa ukladali cookies. Môžem ich iba úplne povoliť alebo zakázať
Veronika má pravdu. Možno to vyznie MHD-slniečkarsky, ale ak je MHD rovnako nespoľahlivá, ako osobné automobily, tak niečo nie je v poriadku.
Ak som napríklad v meste autom a zistím, že v BA kolabuje doprava a zároveň neexistuje dopravný mód, ktorým by som sa mohol kolapsu vyhnúť, tak potom je celá doprava veľmi zraniteľná a verejná doprava ešte neatraktívna.
Raz som bol takto auparku v Auparku a vtom sa stala nehoda na Moste Lafranconi a zároveň na Prístavnom. Cesta autom cez Waze mi mala trvať hodinu a 30 minút. Prvé čo ma napadlo bolo nechať auto v auparku a ísť MHD. A potom mi došlo, že by som tým vôbec nič nevyriešil.
Ak sa to na nejakej linke deje dlhodobo, tak je to o to väčšia tragédia mesta a jeho podpory MHD. Treba bus pruhy. A nie len prerušované, ktoré končia v najlepšom
Na 75 som šiel ja včera. Na Drieňovú prišla s meškaním 24 min. (ja som na ňu čakal 17) a na Čiližskú som došiel za 44 minút jazdy. Celková cesta 68 min.
david1
Skúste spojenie od Trhoviska električkou na konečnú Ružinov as odtiaľ L67,78. Bude to o niečo rýchlejšie aj ,keď zápchy sú aj tam.
Prípadne prestup pri nemocnici Ružinov na L75. Treba si vyskúšať aj alternatívne spojenia do svojho cieľa.