Vidíš a predsa sa to v histórií už niekoľko krát stalo (napr. pri zavádzaní 5-dňového pracovného týždňa) Práve preto, že máme voľný trh je prirodzené že zamestnávatelia si na trhu práce konkurujú lepšími pracovnými podmienkami, či už ide o plat, alebo iné faktory.
Tak ono je celkom rozdiel či sa bavíme o prímestskej linke (teda režim práce "začínam a končím doma"), alebo diaľkovej kde prirodzene nocuješ niekde inde (a je, alebo malo byt to byť potom kompenzované dlhším voľnom doma).
Tak ako dnes - na prislusny turnus pojde iny vodic. Jediny problem by nastal keby vodic vypadol pocas toho pobytu, co sa snad tak casto nestava. Opakujem, nevymyslam nic nove, su odvetvia kde sa presne takto sluzby planuju.
Kde tam vidíš režijnú jazdu? Všetky jazdy tam boli v pozícií vodiča. Režíjnu jazdu máš akurat jeden krát pre dvoch vodičov pri zavedení linky, keďže na prvý krát tam potrebuješ skutočne dostať vodičov čo to pri prvom kole preberú. Odvtedy ďalej ale už plynule na seba nadväzujú a žiadne režijne jazdy tam nie su.
Áno, bol som úplne fascinovaný, keď som minule v Žiline čkal na vlak a online "tabule" ukazovali nielen úplne iné meškania ale sčasti aj iné vlaky a iné nástupištia, než reálne pragotrony na stanici.
Oproti tomu "tabule" SŽDC fungujú úplne špičkovo, 100% mirror tabúľ na stanici, už vôbec nemusím chodiť k tabuliam ale pri príchode na stanicu mierim rovno ku správnemu nástupišťu. Jediná drobná muška je, že operátori často údaje o meškaní a nástupišti zadávajú do systému neskoro ale to už je ľudská, nie systémová chyba. Odvážim sa povedať, že systém je lepší ako v Nemecku, kde sú nástupištia fixne dané ale keď už raz dôjde z pravádzkových dôvodov ku zmene nástupita, deje sa tak na poslednú chvíľu, bez dostatočných informácií a za značného všeobecného zmätku - raz darmo, Nemci sú majstri plánovania, nie však improvizácie a operatívnosti.
Takže nie tri dni ale štyri, skôr päť by bol v Tvojej predstave mimo domov (12 hodín výkon, 12 hodín odpočinok, 12 výkon, 12 hodín odpočinok, 12 hodín výkon, priočom v reále by to takto ideálne nenadväzovalo. A režijnú jazdu samozrejme nijako neeliminuješ, tan prvý vodič sa do a z toho m
Mníchova musí nejako dostať.
810zssk