Tak ako dnes - na prislusny turnus pojde iny vodic. Jediny problem by nastal keby vodic vypadol pocas toho pobytu, co sa snad tak casto nestava. Opakujem, nevymyslam nic nove, su odvetvia kde sa presne takto sluzby planuju.
Kde tam vidíš režijnú jazdu? Všetky jazdy tam boli v pozícií vodiča. Režíjnu jazdu máš akurat jeden krát pre dvoch vodičov pri zavedení linky, keďže na prvý krát tam potrebuješ skutočne dostať vodičov čo to pri prvom kole preberú. Odvtedy ďalej ale už plynule na seba nadväzujú a žiadne režijne jazdy tam nie su.
Áno, bol som úplne fascinovaný, keď som minule v Žiline čkal na vlak a online "tabule" ukazovali nielen úplne iné meškania ale sčasti aj iné vlaky a iné nástupištia, než reálne pragotrony na stanici.
Oproti tomu "tabule" SŽDC fungujú úplne špičkovo, 100% mirror tabúľ na stanici, už vôbec nemusím chodiť k tabuliam ale pri príchode na stanicu mierim rovno ku správnemu nástupišťu. Jediná drobná muška je, že operátori často údaje o meškaní a nástupišti zadávajú do systému neskoro ale to už je ľudská, nie systémová chyba. Odvážim sa povedať, že systém je lepší ako v Nemecku, kde sú nástupištia fixne dané ale keď už raz dôjde z pravádzkových dôvodov ku zmene nástupita, deje sa tak na poslednú chvíľu, bez dostatočných informácií a za značného všeobecného zmätku - raz darmo, Nemci sú majstri plánovania, nie však improvizácie a operatívnosti.
Takže nie tri dni ale štyri, skôr päť by bol v Tvojej predstave mimo domov (12 hodín výkon, 12 hodín odpočinok, 12 výkon, 12 hodín odpočinok, 12 hodín výkon, priočom v reále by to takto ideálne nenadväzovalo. A režijnú jazdu samozrejme nijako neeliminuješ, tan prvý vodič sa do a z toho m
Mníchova musí nejako dostať.
K tabuliam ŽSR:
Informácie o meškaniach sú tie isté ako na stránke o meškaniach, teda prevzaté z riadiaceho systému ŽSR. A v ňom sa zobrazuje iba meškanie daného vlaku po čase pravidelného odchodu z vychodzej stanice. Teda je v podstate jedno, či pozeráš pre vlak vychádzajúci z Bratislavy Hlavnú stanicu alebo napr. Trenčín. Taktiež to vysvetľuje, prečo sú tabule len pre stanice, nie pre zastávky. Tam by nemal kto potvrdiť odchod vlaku.
K názvom staníc a zastávok:
Osobne si myslím, že kvôli vyhľadávačom by bolo dobré, aby sa s tým spravil poriadok.
Mal som raz iniciatívny nápad, keď som bol na vhodnej pozícii, ale iniciatíve sa medze kladú, takže z toho nič nebolo. Na Slovensku by premenovanie potrebovalo oveľa viac zastávok. Pri minimalistickom variante (žiadne zavedenie systému, len korekcia nesprávnych názvov) je na Slovensku pomenovaných zle asi 140 staníc ? No ak by sme chceli byť dôslední a spraviť poriadok v miestnych častiach, "-obciach", "-mestách" a "-zastávkach", tak by sme mohli premenovať každý tretí tarifný bod.
Ak sa na to pozrieme zo šotouškého hľadiska, tak jasné, prečo nie. Ak z ekonomického, tak hodnota za peniaze je kdesi v suteréne. Pokiaľ nie sme autisti, tak sa to dá akceptovať a nijakú ujmu to nespôsobuje.
Dalo sa to riešiť ale priebežne, že pri rekonštrukciách (náklady na tabule sú asi najväčšou položkou) staníc by sa chybné názvy premenovali.
Tiez som nad tym rozmyslal. Vsetky zeleznicne stanice a zastavky na uzemi Bratislavy, by mali mat v nazve Bratislava. Bratislava - Devinska Nova Ves, Bratislava - Devinske Jazero, Bratislava - Rusovce atd....
810zssk