Vyskúšal som si bikesharing a musím povedať, že za toto volebné obodbie je to najlepšia vec, ktorá sa tomuto mestu mohla stať. Úplne vážne. Má to muchy, ale je to proste topka.
K tomu budovaniu cyklotrás. Je potrebné prekonať dogmu, že cyklotrasy je potrebné mať všade. Čím viac budeme dogmu šíriť, tým menej cyklotrás budeme mať. Cyklotrasa nie je diaľnica, ako si niektorí predstavujú. Nie je to cesta s obmedzeným vstupom.
Jediné zmysluplné cyklotrasy je potrebné stavať popri veľkých dopravných tepnách (Pražská, Dolnozemská, Panónska) a pod., kde sa jazdí 50 alebo 70 km/h. V bežných uličkách stačí funkčné dopravné upokojovanie (nie, hrdzavá značka zóna 30 za kríkom nie je funkčné dopravné upokojovanie, rovnako ako nie sú rozbité spomaľovacie prahy). Cyklisti nemusia chodiť popri veľkých komunikáciách, ale vedia sa na miesto určenia dostať aj cez rezidenčné komunikácie. Len na to treba podmienky - 30 km/h na rezidenčných, pruhy alebo aspoň cyklopiktokoridory a protismerné jednosmerky.
Cyklista nepotrebuje z domu vojsť na cyklotrasu a opustiť ju v cieli.
Odpust, ale z toho co pises sa zda ze problem so soferovanim a dopravnymi predpismi mas najma ty, nie cyklisti. Cyklista sa obieha s prislusnym odstupom cez susedny (resp. protismerny) pruh.
Myslím, že všetkým nám je jasné, aké pravidlá platia pre cyklistov. Na druhej strane, ak chceme propagovať cyklistickú dopravu, musíme pre ňu aj vytvárať podmienky, aby napríklad cyklisti nemuseli jazdiť po Šancovej a odbočovať na nej doľava.
Ja osobne by som po Šancovej na bicykli nešiel, radšej by som volil inú trasu. A keby som tam mal odbočovať doľava, radšej by som zosadol a prešiel s bicyklom pešo po priechode.
Ale ako občasný automobilista som z cyklistov často zúfalý, ako nebezpečne jazdia a jazdia aj po tak frekventovaných uliciach a viacpruhových križovatkách, až to naháňa strach, na bielej čiare medzi jazdnými pruhmi, ja potom môžem ísť buď ako slimák za ním a zdržať prejazd cez križovatku, alebo sa ho pokúsiť obísť v strese, aby som nezachytil ani cyklistu ale ani auto v pruhu na opačnej strane... Podporujem budovanie cyklotrás, ale tam kde nie sú, je naozaj lepšie buď vôbec nejsť alebo zosadnúť z bicykla a prejsť po chodníku.
Viete, že pravdepodobnosť úmrtia anglického vojaka pri bojovom nasadení v Afganistane, Iraku, Sýrii - skrátka na blízkom východe - je výrazne nižšia ako pravdepodobnosť smrti na bicykli v Londýne?
... páchatelia by boli ľahko vystopovateľný. Ide o nominatív plurálu, takže VYSTOPOVATEĽNÍ!
Slováci, naučte sa konečne základné pravidlá pravopisu, prosím.
A stačilo by tak málo... bikesharing stanice umiestniť pod kamery napojené na OOPZ, registráciu k bikesharingu naviazať na občiansky preukaz (ak nie je) a páchatelia by boli ľahko vystopovateľný.
Každopádne, čudujem sa potom že sa ako krajina neposunieme vpred a budeme stále na úrovni zaostalého východu.
Na to malo myslieť mesto pred tým, ako Bikesharing spustilo. Ale je to dobré, takto sa aspoň spustí lavína tlaku na to, aby mesto riešilo mestskú cyklodopravu a nedá sa už cúvnuť. Jedinou hrozbou sú zákazy ako riešenie, čo verím, že mesto nebude realizovať.
Na to nepotrebujes aby boli vyrobene specialne pre Bratislavu, ale specialne pre bike sharing. Podobne problemy zial boli v mestach napriec Europou. Ja pevne dufam ze tie najrizikovejsie veci sa prevadzkovatelovi podari vyriesit (spevnit :)).
Inak som velmi poteseny zaujmom, videl som dnes na nich jazdit neuveritelne vela ludi a volne boli takmer vylucne tie pokazene biky. Zaujem zatial teda jednoznacne prevysuje ponuku, uvidime co dalsie dni - zatial je na cestach menej ako polovica bicyklov.
3533