Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: omg123 #227756:
Odbočuje, do Jelenej (a aj na hlavnú stanicu)
Reply on: Miro #227751:
zo sancovej sa uz asi 15 rokov neodbocuje dolava.
Vyskúšal som si bikesharing a musím povedať, že za toto volebné obodbie je to najlepšia vec, ktorá sa tomuto mestu mohla stať. Úplne vážne. Má to muchy, ale je to proste topka.

K tomu budovaniu cyklotrás. Je potrebné prekonať dogmu, že cyklotrasy je potrebné mať všade. Čím viac budeme dogmu šíriť, tým menej cyklotrás budeme mať. Cyklotrasa nie je diaľnica, ako si niektorí predstavujú. Nie je to cesta s obmedzeným vstupom.

Jediné zmysluplné cyklotrasy je potrebné stavať popri veľkých dopravných tepnách (Pražská, Dolnozemská, Panónska) a pod., kde sa jazdí 50 alebo 70 km/h. V bežných uličkách stačí funkčné dopravné upokojovanie (nie, hrdzavá značka zóna 30 za kríkom nie je funkčné dopravné upokojovanie, rovnako ako nie sú rozbité spomaľovacie prahy). Cyklisti nemusia chodiť popri veľkých komunikáciách, ale vedia sa na miesto určenia dostať aj cez rezidenčné komunikácie. Len na to treba podmienky - 30 km/h na rezidenčných, pruhy alebo aspoň cyklopiktokoridory a protismerné jednosmerky.

Cyklista nepotrebuje z domu vojsť na cyklotrasu a opustiť ju v cieli.
Reply on: Mhr1 #227749:
Odpust, ale z toho co pises sa zda ze problem so soferovanim a dopravnymi predpismi mas najma ty, nie cyklisti. Cyklista sa obieha s prislusnym odstupom cez susedny (resp. protismerny) pruh.
Reply on: Solider #227710:
C 954 #BL-470TI som dnes videl už s novým širokým displejom, takže už to nebude klasické Bratislava,, ?
Reply on: omg123 #227750:
Myslím, že všetkým nám je jasné, aké pravidlá platia pre cyklistov. Na druhej strane, ak chceme propagovať cyklistickú dopravu, musíme pre ňu aj vytvárať podmienky, aby napríklad cyklisti nemuseli jazdiť po Šancovej a odbočovať na nej doľava.
Ja osobne by som po Šancovej na bicykli nešiel, radšej by som volil inú trasu. A keby som tam mal odbočovať doľava, radšej by som zosadol a prešiel s bicyklom pešo po priechode.
Reply on: Mhr1 #227749:
a ako maju odbocit dolava podla teba? od praveho okraja vozovky?
Reply on: Max #227746:
Ale ako občasný automobilista som z cyklistov často zúfalý, ako nebezpečne jazdia a jazdia aj po tak frekventovaných uliciach a viacpruhových križovatkách, až to naháňa strach, na bielej čiare medzi jazdnými pruhmi, ja potom môžem ísť buď ako slimák za ním a zdržať prejazd cez križovatku, alebo sa ho pokúsiť obísť v strese, aby som nezachytil ani cyklistu ale ani auto v pruhu na opačnej strane... Podporujem budovanie cyklotrás, ale tam kde nie sú, je naozaj lepšie buď vôbec nejsť alebo zosadnúť z bicykla a prejsť po chodníku.
Viete, že pravdepodobnosť úmrtia anglického vojaka pri bojovom nasadení v Afganistane, Iraku, Sýrii - skrátka na blízkom východe - je výrazne nižšia ako pravdepodobnosť smrti na bicykli v Londýne?
Reply on: tomas.ryan #227743:
Zaostalym vychodom myslis napr. Nemecko, Francuzsko, alebo nejaky iny zapadoeuropsky stat kde k podobnym pripadom dochadzalo?
Reply on: tomas.ryan #227743:
... páchatelia by boli ľahko vystopovateľný. Ide o nominatív plurálu, takže VYSTOPOVATEĽNÍ!
Slováci, naučte sa konečne základné pravidlá pravopisu, prosím.
Reply on: Ike #227745:
Párkrát som skúšal ísť na bicykli po Šancovej počas pracovného dňa. Nič moc príjemné veru...
Reply on: AndyNO #227744:
Takže po ceste? ?
Reply on: Max #227742:
Určite nie po chodníku?
Reply on: Miro #227737:
A stačilo by tak málo... bikesharing stanice umiestniť pod kamery napojené na OOPZ, registráciu k bikesharingu naviazať na občiansky preukaz (ak nie je) a páchatelia by boli ľahko vystopovateľný.
Každopádne, čudujem sa potom že sa ako krajina neposunieme vpred a budeme stále na úrovni zaostalého východu.
Reply on: AndyNO #227740:
Kadiaľ majú vlastne jazdiť?
Reply on: AndyNO #227740:
Na to malo myslieť mesto pred tým, ako Bikesharing spustilo. Ale je to dobré, takto sa aspoň spustí lavína tlaku na to, aby mesto riešilo mestskú cyklodopravu a nedá sa už cúvnuť. Jedinou hrozbou sú zákazy ako riešenie, čo verím, že mesto nebude realizovať.
Reply on: 810zssk #227739:
Len pevne dúfam, že ľudia využívajúci Bikesharing ovládajú aj pravidlá cestnej premávky a nejazdia ako sa im zachce (jazda po chodníku, atď.)
Reply on: 3533 #227738:
Na to nepotrebujes aby boli vyrobene specialne pre Bratislavu, ale specialne pre bike sharing. Podobne problemy zial boli v mestach napriec Europou. Ja pevne dufam ze tie najrizikovejsie veci sa prevadzkovatelovi podari vyriesit (spevnit :)).

Inak som velmi poteseny zaujmom, videl som dnes na nich jazdit neuveritelne vela ludi a volne boli takmer vylucne tie pokazene biky. Zaujem zatial teda jednoznacne prevysuje ponuku, uvidime co dalsie dni - zatial je na cestach menej ako polovica bicyklov.
Reply on: Miro #227737:
Akože tie bicykle vyrobené špeciálne pre Bratislavu s úpravou proti grafittom, krádežiam a poškodeniu? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.