To máš asi jedno. Lebo tá 210 môže kvôli zápcham nejaké 2-3 minúty po ceste stratiť (v piatok určite aj viac) a zasa na električku ideš cca 4-5 min pešo. Takže celkový čas jazdy je rovnaký. Akurát električka má interval 8 minút a je kapacitnejšia, 210 má interval 10 minút a niekedy tam býva dobrá tlačenica.
Dost neskora novinka,
1 Thermal listok uz vlani a asi aj rok(y) predtym ponukal geriojet aj do DS aj do Medera
2 preprava bicyklov v buse Bratislava-priehrada-kompa-Bos je predsa povolena uz davno (aj ked tusim stoji par desiatok centov) - ci tu uz preventivne zrusili?
Ahojte, prosím o radu. Ako sa bude dať dostať najrýchlejšie okolo 14:30 z okolia Nového SND na hlavnú vlakovú stanicu? L210 alebo radšej prejsť peši na Šafárikovo námestie a použiť L1?
Ďakujem za pomoc.
To sme tu už mali za Křižíka na Karlovom moste, Francúzi to majú ako na koľajniciach (APS), tak na ceste (TVR, Translohr) a zatiaľ žiadna sláva. Keď už, tak indukčné nabíjanie Bombardier Primove je aká - taká cesta.
Keby si čítal ten článok v Kuriéri, tak by si vedel, že "Nové nízkopodlažné električky sú spoľahlivé. Ak sa vykonáva oprava, tak v priebehu jedného dňa a znovu sú nasadené do premávky." ?
Napr. 7 sa predĺžila do Rače, to bolo plus nejaké 2-3vozy a trať do Petržalky - L1 +1 voz (a aj to prechod z K2S na 32 m vlak) a oproti tomu, čo bola predtým 3/8 tak predĺžením 3 do Petržky a 8 na Ľ. Štúra je to myslím +4 vlaky.
A tých 60 nových vozov - koľko zrýchlovačových súprav sa namiesto toho vyradilo? + 7729+26 a 7602+10.
A s intervalom sa toho musí narobiť - musí sa zahustiť. Minimálne na ten 7,5, aby boli v sedle lepšie nadväznosti na autobusy na kraji mesta. Už aj to bude na radiálu za hodinu + jeden spoj - teda cca 200 ľudí (takto sa to marketingovo lepšie predáva ? ).
Síce je momentálne potreba vypraviť +- 110 vlakov, takže pravda i keby sa nakúpilo dalších 60 vozov dlžky 30 m, tak by po dobudování trate do Petržalky museli nejaké T6A5 alebo novostavby K2S zostať. Člověk vychádzal z toho, že DPB mal predtým dlhodobo +- 220 vozov, ktoré vypravoval na 12 liniek a že sa snáď niečo ušetrilo po optimalizácií linkového vedenia, no ako sa dívám na výpravu, moc sa neušetrilo, tak 120 30 metrových vozov bude naozaj málo. Niečo by sa dalo možno ušetriť, keby sa všade vybudovala preferencia, tak by sa zvýšila rýchlosť a tým i obrat vozidiel a znížil by sa ich počet potrebných do výpravy. Ono niekde miesto K2S sa kapacita i navýši, ale z intervalom sa moc toho nenarobí, ak chceme zasa zachovať nadväznosť na každý spoj.
Ja si to naopak viem veľmi živo predstaviť. Tu sa vyskytne biely nenalakovaný nárazník, tam biele nenalakované dvere, tu sa použije blatník z iného vozila, ktoré má vzhľadom na iný výkon viac zosvetlený lak, tam sa hodí handra, hentam sa použije 10 kg lepiacej pásky, zničené kabínové dvere nahradíme dverami z K2S, tu sa dá poťah z inej električky a tlačitlá dopytu sa postupne budú prelepovať s oznamami, ktoré budú vrcholom ľudovej slovensosti vodičov.
Solider