Však nikto nehovorí, že pre cestujúceho a pre vodiča to nie je super, ale dôležité je, za akú cenu. Niečo si tu už mal nižšie spomenuté, vymyslel sa tender namieru s údržbou, ktorý na základe tohto vyhrala Škodovka, ktorá potom odstúpila od zmluvy na údržbu kvôli tomu, že nemala na jej výkon zmluvne dohodnuté priestory. Samozrejme, o žiadnu náhodu nešlo. Oni si už v najbližšom čase balia kufre z Bratislavy a odchádzajú domov, pričom pôvodne to mala byť 15-ročná údržba alebo 900 tisíc najazdených km (teraz majú vozy s najväčším kilometrickým nábehom okolo 200 tisíc). Po troch rokoch prevádzky nových električiek. Navyše na náhradné diely majú výhradného dodávateľa a ceny za diely nie sú nízke. Vozy začnú postupne odchádzať, prídu problémy, ako sa to vyrieši, ďalším tendrom na „náhradnú“ údržbu? A ešte dodať vozy za 2,5 milióna eur v pochybnej remeselnej kvalite? Takýto dodávateľ by mal s čistým svedomím ďalej dodávať vozy, akože sa nič nestalo?
Preco by sa mal upravovat interval na 2,6,7 ? Uz nic horsie nemoze byt ako dat im interval mimo standardnych 8minut. 6tka tipujem aj tak pojde az do Petrzalky, lebo 1,3 budu vysmech ak zostanu sami v Petrzalke.
Tak v Bratislave by sa uživili 45 metrové vozy na minimálne na L5. Možno aj na L3 po dobudování trate na koniec Petržalky. Až sa dobuduje, tak min. 30 vozov aj bude potrebných, aby sa vyradili aj T3P a K2S a mohli by byť v dlžke aspoň cca 30m. 25 metrové vozy už asi ani by nebolo treba kupovať, keď sa na linkách 2,6,7 upraví interval. Ak by sa kúpilo rovno 60ks, tak to by sa mohli vyradiť aj T6A5, ale myslím, že ešte nejakých pár rokov poslúžia, aspoň donedávna neboli v nejak zlom stave.
Veci sa majú riešiť súčasne.Nákup vozidiel a zároveň údržbová základňa.Nie 1 ani 2 postupne ale súčasne.Lebo to dopadne ako zo servisnou zmluvou ktorú výrobca 29T,30T vypovedal z dôvodu neskorého dobudovania technickej infraštruktúry čo sa tomuto výrobcovi náramne hodilo!
A infraštruktúra sa nebude budovať, lebo nemáme dlhšie vozy, však? Až sa bude Cífer upravovať na údržbu moderných vozidiel, nie je problém to už robiť na dlhšie. Alebo tá bájna nová vozovňa.
V odpovedi o vyťaženosti električkových liniek ide o reálne poradie od najviac vyťaženej po najmenej vyťaženú?
"Ktoré električkové spoje sú najvyťaženejšie a ktoré menej?
ODPOVEĎ: Najvyťaženejšie električkové spoje sú na linkách 4, 3, 5, 1, 9 a 8. Menej vyťažené spoje sú na električkových linkách č. 2, 6 a 7."
Zastávkový označník. Tiež býval pomerne rozšírený. A ksi dobre pamätám, bola to biela tabla, tenko modro orámovaná, nápis ZASTÁVKA v hornej časti tuším hnedý a číslo linkytuším červené? Ale neručím za to, pamäť je zradná.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mirtschi