Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david1 #225974:
https://goo.gl/maps/R9cAzJzWpG22

Na konci tohto nástupišťa je vidieť spojka OŽ a TEŽ, takže sa dá prejsť medzi traťami, ale v súčasnosti vlaky z jednej na druhú trať neprechádzajú. Čítal som však, že nové vozidlá, ktoré chce ZSSK kúpiť pre OŽ, budú môcť premávať aj na TEŽ.
Reply on: 810zssk #225966:
Nemas pocit ze si protirecis? Je na skodu ze hlavna stanica sa dnes vyuziva ako hlavova, ale pri Filialke to uz na skodu nebude?
Čítanie s porozumením Vám niečo hovorí? Pri tom, ako je postavená hlavná stanica, jej využívanie na štýl hlavovej je nezmysel.

Pre celu zapadnu cast mesta aj centrum je Hlavna stanica PODSTATNE lepsia. Pre Petrzalku do nejakej miery tiez.
Hlavne že západná časť má niekoľko priamych spojení s Trnavským mýtom (4,9,63,64,204,209) na rozdiel od hlavnej stanice (32).

Odstrelit prakticky cele zapadne Slovensko od Prahy je podla teba v poriadku?
Presne tento argument so čakal. Asi len toľko. Aj vo Viedni je celá časť na západ od Viedne, ako ste to krásne nazvali, odstrelná od spojenia s Grazom, Budapešťou aj Prahou. Ďalšia vec, koľko ľudí denne chodí do Prahy, resp. do Čiech, tak že prichádzajú Os/Rex do BA? Píšete o tom, ako by sa jednalo o tisíce ľudí denne.

Ale tak mne je to v podstate jedno, ja vydržím aj s Filiálkou aj bez Filiálky. Som zvyknutý na ďaleko ďaleko horšie možnosti prestupu vlak - vlak v mestách, ktoré tu všetci považujú za dogmy.
Reply on: 810zssk #225970:
Bol som v tom, že sú oddelené od seba...
Tak už som prišiel na to že prečo sú v tých sorkách 12 štvore dvere.Ked sa jedny pokazia tak zostane v prevádzke ešte troje dverí.Rezerva .Lebo sa tie dvere často kazia ,nejdú zavrieť a musia sa odstaviť,tak sa jednoducho pridajú dalšie dvere .To je hlavička ten čo to takto vymyslel.
Reply on: 810zssk #225970:
a v podstate aj poprad (z pohladu trati TEZky) je...
Reply on: 810zssk #225970:
Aj stanica TEŽ v Poprade ?
Reply on: david1 #225968:
Strbske Pleso nie je hlavova stanica, tie trate su tam prepojene.

Ale Bardejov, Stakcin, Velke Kapusany, Utekac, Banska Stiavnica, Zahorska Ves, Plavecky Mikulas, Trencianske Teplice, Rajec... su 🙂
Reply on: Kanarcan #225965:
Môj názor je podobný. Popísali sme si tu o tom viac ako dosť.
Som zvedavý čo konečne vypadne s tej štúdie BA uzla.
Reply on: birch #225967:
Štrbské pleso detto ...
Reply on: Ámos #225964:
Ale my už hlavovú stanicu máme. Štrba (TEŽ) 🙂
Reply on: Kanarcan #225965:
"Keď sa pozriete na využívanie hlavnej stanice čo sa týka regionálnej dopravy, tak je aj tak využívaná v podstate ako hlavová, čo je samozrejme na škodu veci."
"A vôbec nevadí, že by bola hlavová stanica."
Nemas pocit ze si protirecis? Je na skodu ze hlavna stanica sa dnes vyuziva ako hlavova, ale pri Filialke to uz na skodu nebude?

"Čo sa týka dostupnosti tak má minimálne rovnakú ak nie lepšiu dostupnosť z celej Bratislavy ako hlavná stanica."
Kolosalny nezmysel. Pre celu zapadnu cast mesta aj centrum je Hlavna stanica PODSTATNE lepsia. Pre Petrzalku do nejakej miery tiez.

"Najsilnejšie prúdy sú mesto - EC, mesto - IC/R, mesto - OS/Rex. Prúdy OS/Rex - EC/R nie sú až také intenzívne, ako sa tu veľa ľudí snaží vsugerovať."
To ze prud nie je najsilnejsi neznamena ze je zanedbatelny. Odstrelit prakticky cele zapadne Slovensko od Prahy je podla teba v poriadku?
Filiálka má potenciál. A vôbec nevadí, že by bola hlavová stanica. Dnes máme predsa jednotky a push-pully, ktoré netreba obracať, tak v hlavovej stanici nie je problém. Keď sa pozriete na využívanie hlavnej stanice čo sa týka regionálnej dopravy, tak je aj tak využívaná v podstate ako hlavová, čo je samozrejme na škodu veci. Čo sa týka dostupnosti tak má minimálne rovnakú ak nie lepšiu dostupnosť z celej Bratislavy ako hlavná stanica.

Pokiaľ by bola regionálne doprava (Os, Rex) zvedená na filiálku, tak by to bol podobný model ak je v Prahe Masarykovo nádraží. To má prepojenie s hlavním nádražím buď metrom s prestupom alebo električkou, čiže o nič horšie by to ani v BA nebolo.

Stačí sa len zamyslieť nad tokmi cestujúcich. Najsilnejšie prúdy sú mesto - EC, mesto - IC/R, mesto - OS/Rex. Prúdy OS/Rex - EC/R nie sú až také intenzívne, ako sa tu veľa ľudí snaží vsugerovať. Stačí sa iba postaviť na hlavnú stanicu a chvíľu to sledovať.

A pre ufňukancov s dogmou Viedeň. Aj tam Hauptbahnhof slúži primárne pre medzinárodnú a diaľkovú dopravu, aj to nie celkom a obsluhuje iba pomerne malú časť regionálnej dopravy.

Toľko len môj názor. Dík za mínuská.
Reply on: ceres #225963:
Kapitan Danko urcite bude chciet aby sme aj my na Slovensku mali aspon jednu hlavovu stanicu. Ved co sme horsi ako ti ostatni? Nech to stoji, co to stoji!
Reply on: chodec #225962:
Ja naozaj dúfam, že v čase rušenia hlavových staníc v celej Európe sa ako najvýhodnejší variant vyberie ten nulový.
Tak nám stanica Filiálka ožíva, keďže v najnovšej rozpracovanej štúdii realizovateľnosti sa ponúka 6 či 7 variantov. Projektant sa vyhral s variantmi a či už trať medzi Predmestím a Filiálkou viedol po povrchu, v tuneli alebo na moste a tak isto k tomu kombinoval aj stanicu či už celkom zapustenú, čiastočne zapustenú alebo povrchovú. A vo všetkých je Filiálka riešená ako hlavová stanica. Skrátka všehochuť aby si každý mohol niečo vybrať čo preferuje, takže diskusia hlavne "odbornej" verejnosti sa dá očakávať bohatá. Čo z toho nakoniec ponúkne projektant s pomocou odborníkov z Jaspersu na realizáciu ako najvýhodnejšie riešenie je otázne. Niektoré varianty sú totiž zbytočné, keďže riešenia s ponechaním úrovňových priecestí Riazanská a Jarošova sú v rozpore so Zákonom o dráhach, povrchové trate budú neprijateľné z hľadiska životného prostredia, tak isto bude neprijateľný variant trate na moste, tunelové budú podľa "odborníkov" drahé a zbytočné a všetky varianty sú vlastne aj v rozpore s platným územným plánom. Dokonca je navrhovaný jeden variant aj s "mestskou dráhou" vedenou v tuneli medzi Filiálkou a Šafárikovým námestím, variant má samostatnú podzemnú stanicu mestskej dráhy Filiálka, priame prepojenie železničnej trate a mestskej dráhy neexistuje takže občania precupitajú z jednej stanice na druhú peškom
Reply on: Ike #225954:
Pre pocitanie kolky voz v zastavke je to vozidlo podla mna nie je relevantne co v nej tie ostatne vozidla robia. Podla tvojho popisu v nej prvy voz (i ked len ciastocne) stale bol, cize 64 bola tretia. To ze prve vozidlo uz zastavku neobsluhovalo nie je podla mna relevantne.
Reply on: ceres #225956:
Tak tam mal liezť až keď sa vošiel s celým vozom do zastávky.
Reply on: Ike #225952:
Ja som raz v zime zažil že čakal som na 210 na Karpatskej v smere Račianske mýto a najprv prišiel nejaký kĺbový autobus a za ním zastavila 210 ale tiež nikto nevystupoval a on zastavil tak že pri dverách sa nachádzala kopa nahrnutého snehu a ešte aj zaparkované auto, ktoré tam mimochodom nemalo čo robiť. A vodič mi samozrejme znova nezastal a odišiel preč... Ale väčšinou mám skor pozitívne skúsenosti že opätovne zastanú v takýchto situáciách.
Reply on: Ike #225954:
Pokial tam nevlezú ani dve klobásy tak mal tak isto počkať a zastať pri označníku.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.