Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jedna otázka pre pamätníkov: V akom období sa mohli používať staršie zastávkové označníky s kruhovými označníkmi? Myslím také, aký je vidno na priloženej fotke, ono je síce z Prahy, ale tento typ sa používal aj v Bratislave, sú aj tu také fotky niekde, ale to je na dlhé hladanie. Ide mi o to, identifikovať, z akého roku ten záber môže byť.
Reply on: Mirtschi #225983:
Y
Reply on: 810zssk #225985:
?
Reply on: Mikimaus #225984:
Vlastne fakt, má tam byť Y.
Reply on: BigMac #225980:
Mas, samozrejme, uplnu pravdu, napisal som blbost 🙂 Mea culpa.
Reply on: Mirtschi #225981:
MasarYk.....
Pockaj, laminatka ta da do poriadku ?
Reply on: Kanarcan #225965:
A inak v Prahe to Masarikovo Nádraží dá podla mňa využívá skorej len v nutnosti pre vlaky, ktoré sa už na Hlavné nádraží nepomestia. Z posledným grafikonom napríklad presunuli R z Děčína na "Hlavák" , predtým mimo posledného končili na "Masaričke".
Reply on: 810zssk #225970:
A navyše Záhorská Ves, Plavecký Mikuláš, Rajec, Trenčianske Teplice ani nie sú stanicami, ale dopravňami tratí so zjednodušeným riadením dopravy, predtým dopravňa D3.

Záhorská Ves je dirigovaná zo Zohora, Plavecký Mikuláš má trvalú výluku, jazdí sa len po Plavecké Podhradie, dirigujúcim dispečerom je výpravca žst. Rohožník, Banská Štiavnica je riadená na hubu a telefón z Hronskej Dúbravy, Tatranská Lomnica TEŽ zo Starého Smokovca, Tatranská Lomnica z Odb. Studený Potok...
Reply on: Kanarcan #225965:
Lenže v Prahe Masarikovo a Hlavné nádraží sú od seba pár krokov. Ono by v podstate sa to mohlo považovať aj za jednu stanicu, keby sa vybudovalo prepojenie nejakými podchodmi a pohyblivými chodníkmi. Ísť metrom z "Hlaváku" na "Masaričku" je podla mňa totálna kravina. Ja osobne to chodím pešo tu jednu krátku ulicu. Ísť elekričkou je tiež blbosť, lebo čo človek sa dostane k zastávke električiek, tak to už je v polovici vzdialenosti medzi stanicami.
Vo Viedni čo si pamätám je to tak, že na hbf pre dialkovú a časť regionálnej dopravy (smery Bratislava, Šoproň) sú nástupištia hore na poschodí a potom dalšie ešte v podzemí ( napr. smer Wiener Neustadt).
Každopádne ideální stav je aby sa dalo v rámci jednej stanice, alebo v pešej dostupnosti prestupovať s regionálnej dopravy na dialkovú, čo sa v případě Filiálky nedá splniť. Už sa tu nedávno popísalo toho... Vlak ťa vyhodí na Filiálke a chceš pokračovať smer Brno/Břeclav... A stále si stojím za tým, nech sa dajú do poriadku už existujúce stanice a potom nech sa stavajú z verejných zdrojov nové. Ja len vždy mám pocit, ako prídem vlakom do Bratislavy na Hlavnú, že ako keby to bola stanica pre nejaké max.10-20 tisícové okresné mesto a nie hlavné mesto štátu! Už len vždycky tá tlačenica do tých úzkych dverí z prvého nástupišťa, eskalátory, výťahy veškeré žádné...To už fakt Břeclav je na tom lepšie.
Reply on: 810zssk #225970:
Trepeš somariny!
Záhorská Ves, Plavecký Mikuláš, Trenčianske Teplice... NIE SÚ hlavovou stanicou.
Hlavová stanica má len jedno zhlavie!
Vyššie uvedené majú zhlavia dve, teda je tam možný posun, obsluha vlečiek, obiehanie súprav na oboch stranách.

Hlavová stanica je Praha - Masna, Budapest Keleti pu., Budapest Déli...

Reply on: Miro #225976:
Ešte doplním, že tá spojka sa aj v súčasnosti využíva na prepravu súprav OŽ na väčšie opravy do depa v Poprade
Reply on: Miro #225976:
dikes
Reply on: david1 #225974:
https://goo.gl/maps/R9cAzJzWpG22

Na konci tohto nástupišťa je vidieť spojka OŽ a TEŽ, takže sa dá prejsť medzi traťami, ale v súčasnosti vlaky z jednej na druhú trať neprechádzajú. Čítal som však, že nové vozidlá, ktoré chce ZSSK kúpiť pre OŽ, budú môcť premávať aj na TEŽ.
Reply on: 810zssk #225966:
Nemas pocit ze si protirecis? Je na skodu ze hlavna stanica sa dnes vyuziva ako hlavova, ale pri Filialke to uz na skodu nebude?
Čítanie s porozumením Vám niečo hovorí? Pri tom, ako je postavená hlavná stanica, jej využívanie na štýl hlavovej je nezmysel.

Pre celu zapadnu cast mesta aj centrum je Hlavna stanica PODSTATNE lepsia. Pre Petrzalku do nejakej miery tiez.
Hlavne že západná časť má niekoľko priamych spojení s Trnavským mýtom (4,9,63,64,204,209) na rozdiel od hlavnej stanice (32).

Odstrelit prakticky cele zapadne Slovensko od Prahy je podla teba v poriadku?
Presne tento argument so čakal. Asi len toľko. Aj vo Viedni je celá časť na západ od Viedne, ako ste to krásne nazvali, odstrelná od spojenia s Grazom, Budapešťou aj Prahou. Ďalšia vec, koľko ľudí denne chodí do Prahy, resp. do Čiech, tak že prichádzajú Os/Rex do BA? Píšete o tom, ako by sa jednalo o tisíce ľudí denne.

Ale tak mne je to v podstate jedno, ja vydržím aj s Filiálkou aj bez Filiálky. Som zvyknutý na ďaleko ďaleko horšie možnosti prestupu vlak - vlak v mestách, ktoré tu všetci považujú za dogmy.
Reply on: 810zssk #225970:
Bol som v tom, že sú oddelené od seba...
Tak už som prišiel na to že prečo sú v tých sorkách 12 štvore dvere.Ked sa jedny pokazia tak zostane v prevádzke ešte troje dverí.Rezerva .Lebo sa tie dvere často kazia ,nejdú zavrieť a musia sa odstaviť,tak sa jednoducho pridajú dalšie dvere .To je hlavička ten čo to takto vymyslel.
Reply on: 810zssk #225970:
a v podstate aj poprad (z pohladu trati TEZky) je...
Reply on: 810zssk #225970:
Aj stanica TEŽ v Poprade ?
Reply on: david1 #225968:
Strbske Pleso nie je hlavova stanica, tie trate su tam prepojene.

Ale Bardejov, Stakcin, Velke Kapusany, Utekac, Banska Stiavnica, Zahorska Ves, Plavecky Mikulas, Trencianske Teplice, Rajec... su 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.