Jak ze niesu? Ved ked sa postavim z laminatoveho sedadla, tak ma boli zadok a chrbat, kdezto na calunenom skoro vobec nie. Vsak a preco potom v Brne davaju na laminatove sedadla tie calunene podritniky? Aby boli pekne? V tom pripade to moc pekne nevyzera...
Laminátové sedadlá nie sú nepohodlné, neviem kam na túto momotinu všetci chodíte. Proste si priznajte, že ste v zajatí predsudkov a nepáčia sa vám laminátové sedačky, lebo ich vídate už príliš dlho. A laminátka mala vtedy práce dosť, nepotrebovala robiť sedačky pre Tatru Smíchov.
I.
Nie nie nie... zle si ma pochopil. U Solarisu som myslel pod tym zlepencom to, ze dizajn jednotlivych casti, i ked velmi inovativny a exkluzivny spolu nekonsoliduje. K2S a Karosy 9xx som uviedol len ako priklad na zlepeny dizajn, pricom je uplne jedno, ci je to nove, alebo stare vozidlo - zlepeny dizajn je to aj tak.
Ešte na margo laminátov v T3, tie sa vyrábali vo veľkom závode Plastimat v Hradci Králové.
Dovolím si aj citovať článok zo závodného periodika "Smíchovský Tatrovák" (25.7.1964), ktorý som si dovolil opísať z knihy "40 let tramvají T3":
"Výstavba nových závodů na výrobu umělých hmot a dodávky ropy ze SSSR, jsou příčinou stále rostoucí surovinové základny, která nám vytváří předpoklady po širší využívání plastických hmot ve všedním životě. Tento růst bude zcela zákonitě pokračovat a nutí již nyní zpracovatele i použivatele ke stále častejší aplikaci..."
Na druhej strane je pravda, že lamináty umožnili ich expanzívnu výrobu, odľahčili vozidlá, urýchlili ich montáž a zlacnili náhradné diely. Len sklolaminátové škrupiny pre čelá T3 bolo vyrobených viac ako 30.000. Všetko však má aj svoje nevýhody.
Myslím si, že sa tu trošku pletú niektoré veci. K2S a Karosy 9xx môžu vyzerať ako zlepeniny, pretože tu sa jedná o inováciu už existujúceho dizajnu a inovátor je obmedzený rozmermi a tvarom vozidla.
V prípade Solarisu však ide o úplne nový dizajn a práve to sa páči mnohým zástancom niečoho nového a neokopírovaného. Naopak, nepáči sa odporcom, ktorí sú konzervatívni a zvyknutí na standard look. Dokonca aj sami priznajú, že ide o dizajn 90-tych (aj starších..) rokov.
Čo sa týka laminátov a T3, tak tu nešlo len o kreatívnosť, ale aj o požiadavku vlády, aby zamestnala štátnu laminátku. Hádam každý si bol vedomý toho, že laminátové sedadlá i keď sú praktické, budú nepohodlné.
Je mi smutno z toho, co sa tu medzi nami deje.
Kedysi mi kamos, ktory robil vodica na nocnej linke vravel, ze si prave kvoli takymto pripadom na svoju nocnu vzdy pribalil aj bejzbalovu palku, len tak, pre istotu.
Prave som si pozrel na webovej stranke m. c. Dubravka rubriku Forum a prinasam dve zaujimavosti tykajuce sa MHD, ktore davaju dovod na trosku optimistickejsi pohlad do buducnost, uz len treba dufat, ze sa to splni:
1) Vzhladom na to, ze uz neraz sa m. c. Dubr. obratila na Magistrat so ziadostou o zavedenie priameho spojenia Dubravky s Kramarmi, podla poslednych informacii DPB uvazuje aspon o zavedeni hustejsieho intervalu na linke 49 (kedze zatial z financnych dovodov ine riesenie neprichadza do uvahy)
2) V tychto dnoch sa pozdlz elektrickovej trate v Dubr. vykonava kladenie kablov, na zaklade ktorych by sa mal upravit chod svetelnej krizovatky Saratovska - Alexyho, ktore by malo vyriesit preferenciu elektriciek v danom useku.
Citaro zvonku vyzera aspon relativne elegantne. Avsak nehovorim, ze sa mi prave paci najviac. Tiez tam mam vazne vyhrady. Z ponukanych gumokolov su asi najelegantnejsie MANy.
Znovu opakujem: Solaris sa snazi vyzerat hyperexkluzivne, ale v skutocnosti je to len taka zlepenina. Z predu ine. Zozadu ine. Z boku ine. Jednoducho tam nevidim ziadne ciste linie.
Inak idealna ukazka totalnej zlepeniny su celicka K2S. Ono totiz sa to snazi vyzerat moderne, ale k zbytku tramvaji to nepasuje. Napr. tam biju do oci tie malinke v rohoch oble okienka, ktore su vsadene v rame, nie vlepene. A zlepenina preto, lebo keby tam aj boli lepene okna, zase by to nesedelo k zbytku tramvaje. Inak nie ze by K2S vyzerala zle, alebo co... akurat je to zlepeny dizajn (doslova, v tomto pripade )
Opat absolutny suhlas. Presne to je dovod, preco sa mi pacia MANy -- uz dobrych 20 rokov vyzeraju takmer rovnako, ale pritom stale elegantne a aktualne.
Ked je Solaris podla teba designerska spicka, tak sa, chlapce drahy, mas este co ucit. Solaris sa sice snazi vyzerat exkluzivne a hypermoderne, ale to je tak vsetko. Rozhodne Kotas na 21Trke zapracoval ovela viac, ako ten, co robil Solaris. Porovnaj si Solaris vedla inych zahranicnych smradobusov (a nemyslim Cityhnis), ako napr. MAN, MERCEDES a pod. Zistis, ze Solaris, aj ked a snazi ohurit, nie je ani zdaleka dizajnovo tak dotiahnuty a spracovany.
21Tr ma elegantny nevtieravy dizajn 90-tych rokov. Nic viac, nic menej. Mne sa 21Tr paci. Kazdy moze mat ale iny nazor...
Btw. s tou hyperexluzivnostou sa prenesme napr. do 60-tych rokov, kedy zacalo CKD vypustat tramvaje T3. V tej dobe islo o vrchol kreativnosti vsade dat dobre vela laminatu, same oble (az by som povedal "neforemne") tvary atd. Sice T3 zvonku je prepracovana relativne dobre (aj ked Kachna je sice kram, ale s vlnitym plechom vyzera este krajsie), hyperexkluzivnosti tej doby zacinaju byt na obtiaz a napr. vlcakovi nevadi pekne laminatove celicko, ale nie prilis rad sedi na laminatovej napodobenine sedacky. Myslim tym to, ze nie vsetko najmodernejsie a hyperexkluzivne je zaroven nadcasove Kvalitu ukaze az cas
Nie, nemyslim, ze je to takto vsade. Inde maju ludia aspon trochu moralky a neboja sa. Keby sa to stalo v plnom autobuse niekde v civilizovanom svete, urcite sa niekto ozve, nie, ze sa len vsetcia pozeraju a niektori mozno este aj ticho suhlasia. A ani neviem, ake obvinenie by mohli vzniest -- napadnutym vlastne nic nebolo, nepotrebovali lekarske osetrenie, z toho by mozno nebol ani len priestupok... Je to smutne, ale je to tak.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jano
1) Vzhladom na to, ze uz neraz sa m. c. Dubr. obratila na Magistrat so ziadostou o zavedenie priameho spojenia Dubravky s Kramarmi, podla poslednych informacii DPB uvazuje aspon o zavedeni hustejsieho intervalu na linke 49 (kedze zatial z financnych dovodov ine riesenie neprichadza do uvahy)
2) V tychto dnoch sa pozdlz elektrickovej trate v Dubr. vykonava kladenie kablov, na zaklade ktorych by sa mal upravit chod svetelnej krizovatky Saratovska - Alexyho, ktore by malo vyriesit preferenciu elektriciek v danom useku.