Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zdravím,

zaujímalo by ma, na základe akých kritérií je autobusová linka považovaná za "nosnú" alebo nie ( https://imhd.sk/ba/media/mn/00001892/Denne-linky-20171221.pdf ). Zopár kandidátov na nosné linky by mi napadlo: L63, L70, L30+37 (tie posledné dve by mohli byť nakreslené len jednou spoločnou čiarou)- Prečo tieto linky sú nakreslené len ako "iné autobusové linky"?

Myslel som si, že záleží na tom, aký má daná linka interval. Lenže napr. L61 (ktorá je nakreslená ako nosná) má veľmi biedny interval 20 minút po väčšinu dňa. Naopak L78 má o dosť lepší interval, ale zas nepremáva počas voľných dní, čo je asi problém.

Ak o tom niekto niečo viete, prosím podeľte sa o vedomosti. Vopred ďakujem.
Reply on: toldo #224278:
❤ ❤ ❤
Reply on: Ámos #224276:
"A pri tych ktori idu vrchom, ma udivovala NEkolegialita, ze nebloknu pomalou jazdou prijadz z dialnice/Pristavnej, aby sa zapcha zmensila."

ty chlastas uz od rana? to je co za chory napad blokovat premavku aby sa vraj zmensila zapcha?
Reply on: Ámos #224276:
Tu nejde o to či si videl niekoho riskovať. Boli tam v minulosti kolízie tak určili trasu vrchom.
Možno by stačilo okrem posunutia zastávky o pár metrov, aby pravý spodný pruh bol určený pre bus. Tam by mohol prípadne vyčkávať pokiaľ môže bezpečne prejsť cez tie dva pruhy a neobmedzil vozidlá za sebou.
Reply on: david1 #224256:
Nikdy som tam nevidel ziadneho vodica riskovat, ked isiel spodom.
Vzdy si vodici pockaju az auta v "rychlom" pruhu, kde je 50km/hod, nejdu a v pohode prejdu. Niekedy cakaju dlhsie, ale urcite ide o vyrazne mensie cakanie, ako ked stoja v zapche.

A pri tych ktori idu vrchom, ma udivovala NEkolegialita, ze nebloknu pomalou jazdou prijadz z dialnice/Pristavnej, aby sa zapcha zmensila.
Reply on: Novan #224189:
O úrovni "Novana" svedčí pravopis! Interpunkčné znamienka, veľké písmená na začiatku viet a ďalšie chyby!? Pravidlá slovenského pravopisu ešte nikto nezmenil. Svoje vlastné poznámky určené pre seba si môžem písať, ako chcem. Ale príspevky určené pre verejnosť treba písať v nejakom oficiálnom jazyku a nie po svojom. Potom sa nikto nemôže čudovať aj posmešnej reakcii...
Reply on: Mike #224269:
Presne to bola pohnútka. Zdôrazniť ten odlišný režim. Ak by sa tie pravidlá zrušili (zjednotili), bolo by to len dobré. Ako sme už preberali v inom vlákne, mohlo by to fungovať na báze polepu so štandardizovanými rozmermi.

Pri denných linkách by sa dalo ísť spôsobom nosné vs. doplnkové linky, pričom nosná by mala vždy svoju farbu pri každej reprezentácii. V tom mojom návrhu som však farbou odlíšil smery na účel ľahšej orientácie.

#224270 - verím, že ak by sa niekedy zavádzali označníky s regiolinkami, že to bude po dopravnej optimalizácii a z BA nebude vychádzať jedným smerom 25 liniek ?

#224272 - smer Kramáre, preto sú 64/41, 83/84 a 2xx v jednom "farebnom" zväzku.
Reply on: Solider #224271:
1-tak je to predsa spravne - jedna zastavka ma pristresok s cp, “viedenska” ma tabulu.?
Reply on: Ike #224267:
Sokolska je ktory smer? Lebo ak na Nivy, tak tam este chyba stvorcek s regiolajnom. ?
Pár postrehov k prvému dňu na Špitálskej:

(i) Na odchodovej tabuli na Kamennom námestí píše odchody pre opačný smer ?
(ii) Zastávka na Mariánskej nie je stále pripojená na elektrinu – nefunguje automat, osvetlenie ani odchodová tabuľa
(iii) Zastávka na Mariánskej DC naozaj chýba
(iv) Kačice na linke 9 sú nepodarený vtip ?
Reply on: Ike #224267:
No tie primestske linky neviem neviem. Skus navrhnut, ako by vypadala napriklad zastavka Prievozska smer mesto, Mliekarenska smer Prievozska ci Patronka 🙂 (aby to zas nebola tabula o velkosti billboardu)
Reply on: Ike #224267:
Je sporné, či odlišovať jednotlivé typy liniek (denné, nočné, regionálne).
Chápem tu pohnútku, že každá má osobitný režim, ktorý musí cestujúci ovládať (pri nočnej linke sa nachádza na zastávke na znamenie - teda musí stáť pre vodiča viditeľne, kým pri dennej linke sa nachádza na stálej zastávke (môže byť hocikde schovaný), pri regionálnej linke je nástup iba prvými dvermi, teda by sa mal podľa možnosti nachystať dopredu k označníku.

Ale jednak sa tieto pravidlá môžu niekedy zrušiť / zjednodušiť ale hlavne tie "kateogórie liniek" sú veľmi krehké a prekrývajú sa.
Reply on: Ike #224267:
Všetko pekné ale vrátil by som tam starú dobrú ešemku.
Reply on: tr3mp #224265:
Vyzerá to dobre.
Ten kolaps pri prestavbe si však ani nejdem predstavovať..
Reply on: david1 #224256:
Semafory tam nikto nebude montovať, celá križovatka bude pri stavbe R7 komplet prerobená, dnešný kruhový objazd zanikne a s ním aj všetky kolízne križovania. Vyzerať to bude približne takto: http://www.bratislava.sk/assets/File.ashx?id_org=700000&id_dokumenty=11051643

Dôsledkom bude, že na zastávku Prístavný most sa bude dať dostať len z Bajkalskej (budúceho začiatku R7), nie z pruhu vedúceho z kruháča.
Reply on: david1 #224263:
A to si treba uvedomiť aj také legislatívne detaily a tiež, že vlečka je v súkromnom vlastníctve (nesúhlas vlastníka), že prechádza uzatvoreným areálom (bezpečnostné problémy) alebo že celá logistika v prístave sa nemôže denno-denne odvíjať od (ne)pravidelnosti šotodopravy.
Reply on: mathre #224262:
Problém je samozrejme úplne inde. Si spomeň koľko len trvalo vybudovanie zastávky z makadamu vo Vrakuni. Keby to nenaháňala mestská časť tak doteraz tam vlaky nestoja. A to bola funkčná sieť ŽSR a nie vlečka, ktorá nie je v ideálnom stave.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.