Prosím link na tú oficiálnu správu od ZSSK, lebo ja som to nikde nevidel.
A viem, že pred niekoľkými rokmi už bol z Petržalky do Viedne aj cez víkendy hodinový interval (naposledy pravdepodobne v roku 2009). Takže vyzerá to na 8 rokov.
Vlaky cez web maďarských železníc www.mav.hu Tam presmeruje aj www.gysev.hu
Zaujímavou možnosťou je hľadať spojenie cez aplikácie pre Android (smartfóny, tablety). Železnice "TElvira" (zobrazuje aj aktuálne meškanie vlakov) a "Vonatinfó". Na autobusy "Menetrendek.hu".
Autobusy cez www.menetrendek.hu Žiaľ pri autobusoch (napr. z Rajky do Mosonmagyaróváru) už neviem zistiť aktuálne cestovné (pri vlakoch sa po vyhľadaní spojenia automaticky zobrazí). Totiž kedysi bol Cenník [kilometrická tarifa] na volan.eu alebo volan.hu - teraz tie webstránky nefungujú. Možno, že je na www.enykk.hu a možno už aj tam majú zóny namiesto kilometrickej tarify, ale neviem to nájsť
Pamätám si však takú zaujímavosť spred niekoľkých mesiacov, ktorá možno platí aj teraz: Vlakom aj autobusom z Rajky do Bezenye to bolo za rovnakú cenu: 250 Ft (cca 0,84 €).
Zatiaľ to tu nikto nespomenul, ale máme prebrúsený tunel!
Minule som cestoval v T6 a zdalo sa mi, že tá jazda je podozrivo tichá, hoci tieto vozidlá sú aj tak dosť hlučné. Ale jazda v Škodovke už je niečo iné.
V tej tme to nie je vidieť a aby som vylúčil nejaké svoje subjektívne pocity, bol som sa na mieste pozrieť osobne a je to tak.
Otázne je, načo ešte ponechali 15 na oboch koncoch. pokiaľ sa nemýlim, boli tam len z dôvodu hluku a teraz sú zbytočné a len predlžujú jazdnú dobu.
Keď sa v súvislosti s otvorením mosta Apollo robila reorganizácia MHD v Petržalke, tak niekto prišiel s novým slovným spojením v MHD BA "nosná linka", čo bolo asi myslené predovšetkým na linky s krátkym intervalom 68, 93, 94 4min, 95 3min a podobne. Nepamätám si že by sa predtým používalo toto slovné spojenie napr. pre linky 83 či 34, ktoré mali už v 1997 5 min. interval.
No a potom sa toto slovné spojenie bez akejkoľvek presnej definície začalo používať aj v zbytku siete. A tak je na mape označená ako nosná L203, L207 s 12/15min intervalom, pričom taká L29, 30 , 37 či L70 s 10/12min nie je, hoci taká L 29, 70 a 203 majú rovnaký charakter, t.j sú pre časť BA ktorú obsluhujú (Devín, Biskupice, Hrad, Koliba) jedinou "nosnou linkou" spájajúcou s centrom.
A dokonca aj linka S7 (Wolfsthal - Wien) bola cez víkendy posilnená zo 120-minútového intervalu na 60-minútový! ? Po tomto zistení som naivne dúfal, že aj vlak v úseku "Marchegg - Ganserndorf" je takto cez víkendy posilnený, ale nie je.
Wau, od 10. 12. 2017 po niekoľkých rokoch znova premávajú vlaky z Petržalky do Viedne každú hodinu aj cez víkendy! ? Zistil som to z knižného CP v časti "Medzištátne vlakové spoje" a overil som to v maďarskom, nemeckom, rakúskych, slovenských a českých vyhľadávačoch CP.
Ak mám správne informácie, tak rakúska strana to sľubovala spolu s otvorením Hauptbahnhof, ale nestalo sa tak. Zaujímavé, že ZSSK ani naše médiá o tejto pozitívnej zmene pre cestujúcich neinformovali. ?
zaujímalo by ma, na základe akých kritérií je autobusová linka považovaná za "nosnú" alebo nie ( https://imhd.sk/ba/media/mn/00001892/Denne-linky-20171221.pdf ). Zopár kandidátov na nosné linky by mi napadlo: L63, L70, L30+37 (tie posledné dve by mohli byť nakreslené len jednou spoločnou čiarou)- Prečo tieto linky sú nakreslené len ako "iné autobusové linky"?
Myslel som si, že záleží na tom, aký má daná linka interval. Lenže napr. L61 (ktorá je nakreslená ako nosná) má veľmi biedny interval 20 minút po väčšinu dňa. Naopak L78 má o dosť lepší interval, ale zas nepremáva počas voľných dní, čo je asi problém.
Ak o tom niekto niečo viete, prosím podeľte sa o vedomosti. Vopred ďakujem.
Tu nejde o to či si videl niekoho riskovať. Boli tam v minulosti kolízie tak určili trasu vrchom.
Možno by stačilo okrem posunutia zastávky o pár metrov, aby pravý spodný pruh bol určený pre bus. Tam by mohol prípadne vyčkávať pokiaľ môže bezpečne prejsť cez tie dva pruhy a neobmedzil vozidlá za sebou.
Nikdy som tam nevidel ziadneho vodica riskovat, ked isiel spodom.
Vzdy si vodici pockaju az auta v "rychlom" pruhu, kde je 50km/hod, nejdu a v pohode prejdu. Niekedy cakaju dlhsie, ale urcite ide o vyrazne mensie cakanie, ako ked stoja v zapche.
A pri tych ktori idu vrchom, ma udivovala NEkolegialita, ze nebloknu pomalou jazdou prijadz z dialnice/Pristavnej, aby sa zapcha zmensila.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Max
http://www.heute.at/oesterreich/niederoesterreich/story/Personenzuege--kollidierten--Waggons-umgestuerzt-55251860
http://www.heute.at/oesterreich/niederoesterreich/story/Zugunglueck--Fotos-und-Video-von-der-Unfallstelle-40277940