To tam už rovno mohli dať bagety...
Neverím že to nerobí niekto naschvál. Dva vagóny na hlavnú trať???
Mne pripadali aj tie tri čo idú o 21:07 strašne málo.
Ono je to tak, výkonu sú limitované financiami z minfin. Tí odmietajú dať na železničnú dopravu viac. Na druhej strane sa im nečudujem, pretože optimalizácia ŽOD na Slovensku je pojem neznámy a veľmi dobre trafil klinec po hlavičke istý bývalý GR z MDV, keď povedal, že železničnú dopravu robíme všade a priemerne. Dalo by sa možno niekde ubrať a pridať v okolí BA a KE, ale zase budú protestovať kraje. Faktom je, že vyhovieť všetkým sa nedá, no je to o tom, čo som písal dávnejšie, ak veľkému množstvu ľudí vyhovieme v podpore VOD, je to správne aj za obedu, že zopár ľuďom uškodíme. Inak to nejde.
... a aby toho nebolo málo: Mesto Senec bolo napr. dnes ráno tak zablokované, že autobusy sa kopili na AS, lebo aj hlavný ťah (Nám. 1. mája - Mierové nám.), aj vedľajší (Šafárikova ul. - pri AS) boli komplet zapchaté, a tým teda autobusy nevedeli opustiť AS. Jazdná doba na Nivy 1:30 až 2:15 hod.
Minule som najviac odpadol, keď na Os S60 z Bratislavy hl.st. 22:07 boli dva kusy Bdtmee. A stál som po celú cestu. ? Vlakvedúcu som sa spýtal, či zajtra pošlú len rušeň a ľudia si sadnú na kolená rušnovodiča. ? No a vravela, že ona, ako vlakvedúca tiež píše na Rožňavskú papiere, že sa ľudia sťažujú na totálne poddimenzovanú kapacitu aj frekvenciu spojov na tejto trati.
A celkom smutné je aj to, že počas rannej špičky máme na výber len dva Os vlaky, ktoré sú plné, pretože iné ani nejdú. To je výsmech celej bratislavsko-seneckej aglomerácie.
Tak tam je to logické, keďže ZSSK svoje laminátky (na rozdiel od plecháčov ČD) na ovládanie z riadiaceho vozňa neprispôsobila a vopred vybraný víťazný dodávateľ pull-pullov má problém aj s ovládaním dedikovaných princezien z 971. Celý projekt zle.
6:45 a 7:36. Ťažko povedať, ktorý z nich je väčšie maso. Oba sú na tom dosť tragicky a som rád, že kým som z Ivanky chodieval vlakom do školy (t.j. najneskôr pred troma rokmi), tak sme to mali do pohody a koľkokrát sa dalo aj sadnúť. Teraz, keď občas vyprevádzam bráchu, tak sa nestačím diviť.
Teraz som štyri mesiace striedal auto s vlakom z Bernolákova, a vidím to tak, že cestovanie prímestom je uspokojivé pre toho komu nevadí, že
- každý druhý vlak je síce čistá moderná súprava (Push-pull, Bdmpeer), ale každý druhý totálny šrot (B, Bdt), a nič medzi tým neexistuje
- dosť často mešká vlak aj povedzme 20-30 minút, čo je už za hranicou prijateľnosti pre denné cestovanie
- v rannej špičke sa obvykle stojí (ale teda dostal som sa do vlaku vždy), ale na mojej relácii tolerovateľné
- cez víkend je úplne nepoužiteľný 2-hodinový interval
- a čo ma už úplne dostalo, že ma minule výpravca na stanici zdrbal za to, že som si dovolil vojsť na perón keď on ešte nezahlásil vlak
No, akože mohlo to byť aj horšie, ale od dopravy konkurenčnej pre IAD to má ešte veľmi ďaleko.
birch