Pretož vopred vybratý víťaz súťaže vtedy ešte nedokázal spoľahlivo riadiť ani trojdielnu súpravu, nieto ešte štvordielnu. Inak čiste papierovo sú pušpuly vraj na pridanie jedného vozňa pripravené.
Preto som bol prekvapený keď tu kdesi (tuším v ankete) niekto písal, že vlakové prímesto je okolo Bratislavy uspokojivé (Ajk?).
V sedle a cez víkend by tá hodina zatial aj stačila. No špička pracovných dní je fakt zlá aj vďaka malej kapacite push pull súprav.
Pritom by fakt stačili zatiaľ aspoň dve súpravy od Senca po siedmej pred osobákmi zo Zámkov kľudne aj na N.Mesto.
Problémy sú hlavne v zastávkach od Senca. Rexy pomohli Sládkovičovu,Sencu a Bernolákovu. S horšou obsluhou oproti minulosti ostal Veľký Biel a Ivanka.
Ideál je prekopať celý systém vrátane doplnenia večernej dopravy v smere do mesta no to sa stále odkladá.
A to kedysi behalo na osobákoch 7 voznov. 6+1 polopoštovný. Teraz ide push pull alebo max 4 vagóny čo jejeho ekvivalent.
Večer od 20 tej na S60 aj staré B-čka v trojvagónovej súprave !! aby sme si užili "posilnenie" na hodinový takt po Galantu.
Optimalizacia v PDO predpokladala podstatne obmedzenie, az zrusenie, subehov SL s vlakmi. Ja si pamatam ten jeden GVD ktory bol na Zahori pripraveny na optimalizaciu regiobusov (napr. upravou casovych poloh tak aby sa vlaky krizovali v Zohori) a teda bola to bieda. Keby ze sa vtedy ta optimalizacia zrealizuje v takej podobe ze tie subezne autobusy sa zrusia, tak by to vydrzalo tak do konca zimnych prazdnin a potom by sa proste museli obnovit, lebo by to cele kapactne kolabovalo.
Ono to bolo opačne. Lebo optimalizácia, ktorá sa navrhla v PDO spočívala v tom, že vlaky navýšia výkony na úroveň, že by nám nestačila ani trojkoľajná trať a SL si bude prevádzkovať všetko tkamer ako doteraz.
Ale súhlasím s tým, že prístup MDV je mimoriadne statický.
Tak kapacita tych suprav je zhruba ekvivalent 6 voznov, co bolo ich bezne radenie regionalnych vlakov na mnohych tratiach kde to jazdi. S ostatnym suhlasim.
Pol hodina mala byt na tych tratiach v sedle a cez vikend. Uz by sme mohli opustit vesmir kde dve hodiny su "luxusny interval" (citujem isteho byvaleho predstavitela MDV). Takto to proste dalej nejde, ak chce verejna sprava ospravedlnit svoju neprilis popularnu existenciu, tak si musi zacat plnit aspon tie najzakladnejsie ulohy.
Mna by zaujimalo ako presne si na MDV predstavuju ze budu fungovat v ramci dopravnej casti IDS, ked sa raz zrealizuje. Lebo pri intervale 2 hodiny narazia na vzajomne sa bijuce poziadavky necakat s regionalnymi vlakmi pripojne dialkove vlaky (lebo by tym rozbili busy v celom kraji) a cakat ich (lebo dalsi regionalny vlak ide o 2 hodiny). A dalsia vec o ktorej by sme sa bavili su vyluky, ZSR sa proste budu musiet naucit robit vylukove CP a nie napisat oznam ze vlaku bude meskat "2 az 43 minut". Ja mam ale obavu ze na MDV maju predstavu ze ich sa dopravna optimalizacia netyka, ze len Slovak Lines sa prisposobi a oni si budu dalej prevadzkovat ten svoj bordel. Co je sranda je, ze tymto davaju SL do ruk velmi silne argumenty proti optimalizacii, ktore ale SL nevyuziva a namiesto toho bluznia o tom ako vsetci chcu ist na Nivy.
Problem je v tom, ze si kazdy mysli, kto necestuje tymito vlakmi, ze to je vdaka bezplatnej prepravy, ale nie, nie je. Studentov je coraz menej, demograficky... a ked sa pozriem okolo seba, prevladaju platiaci cestujuci, aspon teda rano, pretoze sa snazia vyhnut zapcham.
Peticia bude az ked to zacne byt neunosne aj pre Senec, a to zahajenim ciastocneho blokovania D1 prestavbou, krizovatkou Triblavina aj D4. Lenze uz aj bez tychto dopravnych obmedzeni su cesty preplnene.
Mne to pripadá, že ministerstvo a ZSSK železničnú dopravu úmyselne robia tak, aby bola neatraktívna. Napríklad keď sa nakupovali poschodové súpravy, prečo také krátke? Prečo nemohli kúpiť o jeden vozeň dlhšie? Alebo prečo nemôžu pridať zopár starších vozňov na RExy, ktoré sú plné? Prečo na hlavných tratiach cez víkend je interval 2 hodiny? To sú proste veci, ktoré sú úplne zle a kým nebudú vyriešené, tak nech sa nedivíme, že sa ľudia tak tešia z každého kúsku diaľnice a rozšírenej cesty...
Mne s ministerstva odpovedali že žiadny vlakvedúci sa nesťažujú... a situáciu monitorujú. Som im napísal, že z predaných lístkov to nemôžu hodnotiť lebo sa žiadna kontrola väčšinou po Reci už nevykonáva lebo sa personál neprederie medzi cestujúcimi.
Veľký Biel ,Ivanka, Vajnory sú bez predaja lístkov v stanici.
Ďalej že bola S60 posilnená rexami bývalými R. No som im odpovedal že klasické osobáky ostali bez zmeny a ešte sú aj v zlých polohách. Zo Zámkov prídeš do BA buď na 07:00 a potom až 8:30 a 9:00 a potom v dvojhodinovom takte resp. zo Šale hodinovom.
Ránov špičke by to malo byť po hodine bez medzier zo Zámkov a pol hodine zo Šale. Od Senca ešte doplnkové na int. 15 min.
Prípadne urobiť aj tam konečne pásmovú obsluhu ako na Záhorí. A rexy nechať zastavovať všade po Galante. Osobáky následne skrátiť po Galantu a dať ich aspoň do 30 min. int. v špičke.
Teraz je Ivanka a Biel iba v hodinovom takte celý deň čo je ale strašne málo na rannú špičku.
Joyki ono to bude stale iba horsie a horsie. A ver mi, ze najblizsie minimalne 3 roky sa neprida jediny vlak. Lebo su zadarmo, co by vlastne ludia chceli.
Ale teraz vazne: vlaky S60 zacinaju kolabovat... v Ivanke sa do Os 4608 treba tlacit, horne poschodie je full plne, vsade sa stoji. Nasledujuci Od o hodinu podobne. V REXoch sa da stat od Senca, pretoze maju 8 voznov, okrem 1878, kde takisto v Bernolakove zacina byt problem nastupit. Vypravcovia uz krutia hlavou a vlakveduci su zufali.
S499.1023
Preto som bol prekvapený keď tu kdesi (tuším v ankete) niekto písal, že vlakové prímesto je okolo Bratislavy uspokojivé (Ajk?).