Reply on: mrkvakj #221636:
Slovenskú aplikáciu nepoužívam, používam však už roky jej český ekvivalent, ktorý je od toho istého dodávateľa a funguje na rovnakom princípe - jedná sa o zrkadlo staničného informačného systému. Čiže ak sa v aplikácii nezmenilo číslo nástupišťa, tak sa nezmenilo ani na tabuli na stanici a je to chyba operátorky, nie systému.Mmch., včera som bol v Českej Třebovej svedkom zaujímavého javu - kvôli strhnutému vedeniu medzi Českou Třebovou a Dlouhou Třebovou obrovské množstvo vlakov meškalo od 10 do 120 minút a keďže staničné tabule (2 x 12 riadkov) boli plné zmeškaných vlakov, aktuálne vlaky iných smerov, idúce načas, sa na tabuliach nezobrazovali a cestujúci boli odkázaní len na hlásenie staničného rozhlasu a potulovanie po perónoch.
Peon: Tá aplikácia sa nevolá NaVlak ale MůjVlak ? .
Peon
Ako sa volá ten prístroj, ktorým sprievodca ZSSK kontroluje cestovné lístky? Totiž sprievodcovi sa to synchronizuje (neviem či aj cez internet alebo iba cez mobilnú sieť bez nutnosti pripojenia na internet). Keďže máme na Slovensku viaceré úseky tratí bez pokrytia signálu [ktorého mobilného operátora na toto využíva ZSSK?] tak v praxi sa vyskytujú problémy s kontrolou platnosti CL.
Totiž kontrola CL prebieha tak, že sprievodcovi začne cestujúci čítať 17-miestny kód z prijatej SMS-ky a po asi troch písmenách (ak je to už zosynchronizované s čítačkou) sprievodca uvidí ten SMS lístok vo svojom prístroji. Neviem či by sprievodcovi stačilo prečítať si SMS z mobilu / smartfónu cestujúceho, lebo slovne napísanú platnosť lístka by niektorí chytráci určite vedeli sfalšovať. A keďže SMS-ka obsahuje iba text [písmená a čísla], a preto žiadny QR kód tam nie je.
Daňový doklad si môže cestujúci vytlačiť z https://www.smslistky.sk/zssk Zaujalo ma, že sprievodca dokáže tým prístrojom na kontrolu CL aj prezvoniť mobil cestujúceho (z ktorého si zakúpil SMS lístok). Cestujúcemu sa taký neprijatý hovor zobrazuje ako "Neznáme".