Reply on: 810zssk #221565:
Osobne som toho názoru, že žijeme v určitej dobe a slušný dopravca by mal využiť všetky možnosti na to, aby znížil riziko pomýlenia cestujúcich (to ich síce otupuje ešte viac, ale to už je druhá vec). Čiže ak sa dá informácia o inom cieli okrem údajov v CP a displeji obsiahnuť ešte aj akustickým hlásením, asi by to bolo dobré to spraviť.Inou otázkou je, že kde je hranica tejto ústretovosti a v ktorom momente sa dosiahne stav, kedy prehnaná starostlivosť o informovanie dezorientovaných cestujúcich je väčšinovým cestujúcim už na obtiaž. Mám na mysli napríklad Plzeň, kde pred každou zastávkou na znamenie sa z reproduktoru hlási, že ak chcete, aby vozidlo na nasledujúcej zastávke zastavilo, tak treba stlačiť tlačidlo stop alebo Los Angeles, kde pri každom stlačení tlačidla stop sa z reproduktora pripomína, aby cestujúci pri vystupovaní dbali na svoju bezpečnosť.
NICMÉNĚ....
...moja skúsenosť z "iného krajského mesta":
* vozidlo šlo po obchádzkovej trase a bolo to vopred formou akustického hlásenia vo vozidle oznámené. Cestujúci napriek tomu podal sťažnosť, že bol odvezený inam ako plánoval a na snahu dopravcu obhájiť sa, že to bolo vo vozidle vyhlásené, reagoval slovami, že on nie je povinný počúvať, čo sa vo vozidle hlási.
* vozidlo šlo po skrátenej trase a jednu zastávku pred mimoriadnou konečnou doň nastupovala cestujúca. Napriek tomu, že vozidlo malo aktualizovaný cieľ, vodič dotyčnú osobne upozornil, že bude končiť na nasledujúcej zastávke. Cestujúca podala sťažnosť, že ju vodič pred spolucestujúcimi ponížil tým, že jej oznamoval veci, ktoré boli jasne zobrazené na tabuli, ako keby bola ona hlúpa alebo čo...
? Holt, nevyberieš si.
810zssk