Až na to, že som necitoval žiaden predpis, ale som len čosi pomenoval (meranie rozchodu). Ja mám skôr pocit, že mi občas potrebuješ za každú cenu zakontrovať. Ale neprotestujem, si starší a múdrejší '-)
Myslím, že Tvoj príspevok som pochopil dosť jasne. Ja DPB 15m busy nenútim, ale zmysel a adekvátne využitie určite majú.
Či sa 18m SOR bude vyrábať alebo nie, je vedľajšie. Dôležitejšie je, že ešte neexistuje a byť DP, mačku vo vreci by som nekúpil.
Pozdĺžne sedadlá jednoznačne nie, sú nepraktické. A pochybujem o využiteľnosti podlahovej plochy vozidla, pretože ak sú tie sedadlá po jednom priečne a za sebou, je to to isté. V SORe BN 12 však ide o to, že pri otočení sedadiel by nebolo kam dať nohy, pretože potrebovali zabrať miesto...
nieco podobne sa nachadzalo (neviem ci este nachadza) na zast. tusim Furdekova, pri trhu v Petrzke (88, 83, ...) kde autobus vychadza zo zast. na elektrickovy semafor a kym sa dotrepe k normalnym svetlam naskoci tam zelena.
Ale áno, konkrétne sú to:
- Kollárovo nám. – Mýtna
- Americké nám. – Mickiewiczova
- Brnianska – Pri Suchom mlyne
- Panónska – Ševčenkova
- Mamateyova - Šustekova
otazka:
za zastravkou autobusu c. 39 "Namestie 1. maja (kollarovo namestie)", v smere Ostredky-Suhvezdna je nestandartna svetelna signalizacia pre mhd - autobusy (39, 31, a ine) sa neriadia zvycajnymi semaformi, ale maju elektrickovy semafor.
neviete, ci (ak vobec) sa v bratislave nachadza ina podobna krizovatka?
ak som to spravne pochopil, ten zvlastny semafor je tam preto, aby sa autobusy mohli bezproblemovo zaradit do hlavneho jazdneho pruhu. zaujimava je ta situacia tym, ze autobusy na prvy pohlad prechadzaju cez krizovatku na cervenu.
Aké sú lotyšské a estónske podmienky drsné? Lotyšsko a Estónsko sú omnoho rozvinutejšie krajiny než Slovensko.
A v Rumunsku jazdia aj Citará, o ktorých tu všetci revete, že nie sú pre BA vhodné.
I.
100% nízka podlaha nemá zmysel. Skús si Slintyhnus so 100% NP, aká to je kravina.
Nevieš, kedy bude kĺbová verzia, ibaže by si bol jasnovidec.
CNG pohon má papiere.
Ty pracuješ v DPB, keď "chceme"? To je tiež pekná hovadina, to CNG. No ale "robte" si čo chcete.
Isteže SOR BN12 nie je ideálny ale radšej by som 160 * SOR BN12 než 100 * SU12.
I.
No tak čítaj poriadne. 15 m vozidlo by som, byť DP, nechcel. 18 m vozidlo bude SOR vyrábať. SOR BN 12 má dve sedadlá v NP časti a mohlo by ich tam byť, samozrejme, aj viac. Pozdĺžne sedadlá zvyšujú využiteľnosť podlahovej plochy vozidla.
V mijich materiáloch je o knnelingu zmienka.
A ešte raz, naposledy, opakujem otázku: KOĽKO stojí Solaris Urbino 12?
I.
Nie. Ak je v rozpočte mesta vyčlenených na budúci rok 683 mil, tak sa musia budúci rok spotrebovať. Inak to nejde. A bola by hlúposť zaplatiť ich budúci rok a prišli by až 2005.
Dnes sa začala akcia policajtov proti bezohladnej jazde a v meste je ich brutálne vela. Tak to má byť. Aj križovatku na Hodžovom riadia a keď vydia bus, či trolej tak prednostne pustia. Aspoň za tú chvílu čo som tam stál to tak fungovalo.
Andy