Ešte mi odpísali asi v tretej odpovedi že som jediný ktorý to požaduje ?
Tak som im napísal že minimálne odo mňa tam majú za posledné tri roky praktické návrhy na zlepšenie obsluhy či lepšie rozloženie ranných vlakov. Vrchol je pohodinový prestoj cez víkend pri vlaku 4640. Polovičku jazdnej doby stráviš čakaním v Galante ?
Prestup z Metropolu na trať 130 nie je sledovaný, pretože nečaká naňho Os zo Zámkov a v Bratislave keďže ide o identickú trať v opačnom smere, nie je prípoj. Popritom práve z 130ky sa vo väčšom počte cestuje do Budapešti. Čiže nevedno, aký je tam dopyt, čiže nebudú ho stopovať v okresných mestách.
Os by to vyriešil, takisto aj neskoršie spojenie týchto okresných miest a obcí po trati. Nemôžem tomu uveriť, že hlavne v lete by ten vlak viezol menej, než 80 ľudí medzi NZ a BA. Stačí tam nastúpiť v nedeľu večer, aká je tam plnka, alebo v deň Seneckého leta, kedy už v Šali bojujú ľudia o to, aby vôbec vošli do súpravy...
Ak teda nie sú schopní poslať večer jeden osobák navyše, nemohol by aspoň Metropol zastavovať v Šali a Galante (prípadne ešte v Senci)? Je to síce medzinárodný vlak, ale aj tak má všade po trati dlhé prestoje, tak dve-tri zastavenia navyše by ho až tak nespomalili.
O 20:52 ešte v júni svieti Slnko, to je fakt hlboká noc teda. ? A od 17:25 napr. v Senci nepredávajú lístky v pracovné dni, takže to je o tom... proste ide noc. V lete práve o piatej nastáva maximum teploty vzduchu, ale ZSSK už ide spinkať. V Os 4638 prích. do BA 20:52 isto nie je 30 až 80 ľudí, preboha. Veď sa chodí na nočné do Vajnor, na HLST, tak je takých 80 až 120 ľudí.
Os z NZ by bol fajn od Metropolu z Budapesti, o 22:22 s príchodom do BA o 23:52. Po celej trase by sa odviezlo možno 80 ľudí. O nič lepšie, ako posledný Os do BA z Galanty cez Trnavu, ten tiež je podobne prázdny (dokonca prázdnejší), ale 80 ľudí krát 365 dní je 29 200 ľudí.
Mne zase odpísali na Os 4650, že vlak je plný len od Senca (polka cesty a jak sardinky, ale musíme si zvyknúť, vraj takto bežne vyzerá prímestské cestovanie všade na svete), a na Os 4608 to, že smola, je ráno a študenti. To, že by sa mal takt zahustiť, úplne odignorovali... a že nemajú čím vlaky kapacitne posilniť, čo schvaľujem, ale nemusí ma to vôbec zaujímať a nemusím to vôbec ani akceptovať.
A aj to sa ignoruje, že Senec nestíha vydávať lístky ráno, nezmestia sa ľudia do čakárne, a potom ani do vlaku. By som ich vyhadzoval z toho sídla na Rožňavskej rad-radom...
? Najviac ich milujem, keď pošlu 3x Bdtmee na raňajší vlak do BA, alebo 2x Bdtmee o 22:07 z BA, keď je každý unavený a ešte treba aj stáť.
Neviem si predstaviť, ako by sa tam vošlo nástupište predpísanej šírky aj s východom z podchodu bez posúvania koľají. Plus perspektívne treba počítať s druhou koľajou smer DS
Tak spraviť len jednu nástupnú hranu na strane Ružinova a ráno viesť po tejto koľaji vlaky do Petržalky a poobede z Petržalky ? A samozrejme, aspoň úrovňový priechod pre chodcov na Galvaniho, ten tam neskutočne chýba.
Poschodová elektrická jednotka 671 má kapacitu 307 sediacich cestujúcich. Neviem kde si zobral 600 ľudí. tam sa cestuje aj medzi zastávkami. Nejde len o spojenie z BA.
Jednoducho do Zámkov ani na večeru nevybehneš či do kina...
Si predstav ukončenie MHD pred 20-tou hodinou v BA.
Na Nitru sú vedené vlaky aj o 20:52 a 22:52. Tam je tých cestujúcich podstatne menej.
Takto by to malo byť bežné aj na hlavnej trati...
Pridanie vlkm... Nedobrý nápad. Radšej riešiť rozbitie taktu a vlak o 19:52 posunúť o hodinu neskôr (ak to obeh súpravy a vlaková cesta dovoľuje). Avšak, z možno vhodnejšia voľba by bola posunúť prievidzsky osobák o pár minút skôr, čím bude v Šuranoch dosiahnuteľný R844. A máš obslúžené skoro o deviatej večer stanice ako Šaľa či Galanta (Vinohrady)... Odtiaľ však už jedine Abus spojenie či iný druh dopravy. Bohužiaľ, v tamojšej oblasti skutočne chodieva menej ľudí. Blbé pre ZSSK je to, že nemá vlakokilometre, a rovnako, že má najmenšiu elektrickú jednotku pre 600 ľudí... Tu by to chcelo menšie elektrovozítko, a menšiu sumu za dopravnú cestu.... Dlhodobo treba voziť ľudí do noci, no ide ich málo na jeden vlak... Zlá situácia na riešenie...
Zial toto presne vystihuje ich pristup k zakladnej dopravnej obsluznosti. "Ludia v noci necestuju", pricom noc pre nich zacina snad o 20:00 (ale nocou uz nie su tri hodiny rano, vid prvy vlak z Nalepkova). Absolutne nepochopenie nutnosti prevadzky aj slabsich vlakov ak ma byt verejna doprava pouzitelnou alternativou. Hodinovy takt povazovany za brutalny luxus z ktoreho maju vsetci padnut na zadok.
Zial kym sa toto nezmeni, tak problemy s IAD nevyriesime. Kto uz by pouzival taku zeleznicu...
Vymenil som si viacero mailov s ZSSK , kde som požadoval posilnenie večernej prevádzky na trati 130 o aspoň jeden vlak lebo posledný ide z N. Zámkov o 19:22 ktorý príde o 20,52 na Hlavnú stanicu.
Kamoška z okolia Šale by mohla robiť v Zámkoch no nevie sa dostať z práce. Čiže aj keď nechce musí cestovať vyše 60km do BA odkial su spoje vedené do 23 hod.
X - výhovoriek typu o nízkom počte cestujúcich a o porovnaní zo súčasným posledným vlakom ,kde podla nich je 30-80 cestujúcich čo je samozrejme blbosť a že zabezpečujú iba spojenie do práce či škôl. V dalšom by podla nich bola polovica...
Podľa nich vlak s odchodom o 21:22 zo Zámkov by bol už "nočný"
To že im kopec ľudí cestuje bez lístka lebo vo väčšine zastávok sa lístky večer už nepredávajú im akosi uniká. Ráno ani nehovorím keď od Senca sprievodcu v tej plnke ani nestretneš.
Myslením sú stále v minulom režime.
Vôbec nereflektujú potrebu celodenného pravidelného spojenia ak chcú ,aby sa presedlalo vo väčšej miere z áut do hromadnej dopravy.
Joyki