Keď chce silou mocou developer vraziť do niečoho vo verejnej doprave 50 miliónov, nebolo by praktickejšie aby zafinancoval zatrolejovanie cez Apollo do Ovsišťa, prípadne aj ďalej do Petržalky?
Vzhľadom k nízkej dopravnej rýchlosti v staniciach by ti zväčšenie kabín pridalo kapacitu len do značne obmedzenej miery. Viď. napr. Funitel na Chopku. Navyše ti veľké široké kabíny predražujú samotnú nosnú sústavu. Rozumných je fakt tak max. 10 sediacich na kabínu.
Jedine, že by si rozmýšľal nad kyvadlovou/pulznou prevádzkou, ale to je v trase s viacerými stanicami a bez prevýšenia chobotina
minimalne hodinu (12-13:30) dnes nesli autobusy 31 a 39 smerom na internaty, 80ka iba meskala, petrzalske autobusy isli vsetky normalne - co sa dialo?
po hodine cakania na zastavke Kollárovo nám. som to vzdala a isla na elektricku
Čisto prakticky je to úplný nezmysel, ktorý nikto nezaplatí a slúži iba ako reklama projektu (čo by ma trápilo menej) a našich volených zástupcov (čo ma trápi viac, lebo svoju energiu by mali míňať na niečo užitočné a nie toto).
Možno s cieľom dosiahnúť najsexi výsledky uvažovali so 100 % naplnenosťou obojsmerne ?, čo by bolo 2 700 osôb / h pri štvorkabínke a 1 800 osôb /h pri šesťkabínke. Samozrejme, zdravý človek by zrejme stihol nastúpiť rýchlejšie a pri nezohľadnení ZŤP a vôbec osôb s trvalou alebo obmedzenou schopnosťou pohybu (zo zdravotných dôvodov, alebo nesúci náklad, bicykel, detský kočík) by sa dalo ísť na limit 8 osôb za 10 sekúnd. Problémom lanovky je, že nestojí, ale nastupuje sa do nej v pohybe. Problémom tvojho výpočtu je, že nevieme aká bude kapacita jednej kabínky.
"Lanovka by mala za hodinu prepraviť približne tri- až štyritisíc ľudí, čiže dva milióny pasažierov ročne. Na porovnanie, približná prepravná kapacita autobusu je v Bratislave v jednom smere tisíc cestujúcich za hodinu a kapacita električky štyri- až šesťtisíc ľudí."
Viac som našťastie neprečítal, lebo pijano...
Tak sa na to pozrime:
Lanovka má mať 40 alebo 90 kabínok a jazda má trvať 8 minút. Takže obrat kabínky 16 minút. Pri 40 kabínkach vychádza interval 24 sekúnd, pri 90 kabínkach 10,7 sekundy. Zaujímavé, určite to ovplyvní čas staničenia a tým pádom aj kapacitu kabínky, aby ľudia stíhali nastupovať/vystupovať. Pri 40 kabínkach to vidím na kabínky šesťmiestne, pri 90 kabínkach na štvormiestne.
Štvormiestna kabínka každých 10,7 sekúnd: 1350 osôb za hodinu
Šesťmiestna kabínka každých 24 sekúnd: 900 osôb za hodinu
Pýtam sa, ako chcú prepraviť lanovkou 3 až 4 tisíc ľudí? A ozaj, do akej rýchlosti vetra to má premávať?
Vezmime si ďalší údaj: Priemerná kapacita električky 4 až 6 tisíc ľudí za hodinu v jednom smere. Hmm... To počítali dvojosáky bez vlekov?
Príklad z praxe: Karloveská. Interval 2 minúty, súpravy o kapacite 250 miest (pri štandarde 5 stojacich osôb na meter štvorcový). To máme 30 spojov za hodinu po 250 ľudí. Hneď získame 7500 miest za hodinu, teda 5,5 násobok kapacitnejšej lanovky alebo 8,3 násobok menej kapacitnej lanovky. A keby sme interval zahustili na 90 sekúnd, čo by šlo, tak získame 11250 miest za hodinu. Hustejší interval ale nemá zmysel, skôr kapacitnejšie súpravy.
Nechápem kto tým investorom a novinárom tlačí do hlavy kaleráby. Investori si možno sami niečo zmyslia, projektanti im napíšu to čo si ich zadávatelia želajú a novinári to prevezmú, neoveria si základné údaje a ešte to zamnknú pod pijano ako prémiový článok.
A pritom by stacilo potiahnut kusok trolejbusy k ZST Zelezna Studnicka (pripadne rovno po Zeleznu studnicku s moznostou otocit sa pri Cervenom moste) ci posunut celu vlakovu zastavku blizsie k Pri Suchom Mlyne/Brnianskej (medzi Limbovu a Brnianskou - https://www.google.sk/maps/@48.166445,17.0824046,435m/data=!3m1!1e3?hl=en ).
Jedna chutovka pre tych, ktory nemaju nervy to citat:
"V Bratislave chýba centrálne umiestnená vlaková stanica, čo je problém."
A hlavna stanica je kde? V kukuricnom poli? Hlavne ze hovori o smeru z Malaciek, kde ma šťanica lepsiu poziciu nez Filialka...
Miro
http://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/423326-linka-95-by-od-maja-mohla-chodit-na-druhu-stranu-dunaja/