minimalne hodinu (12-13:30) dnes nesli autobusy 31 a 39 smerom na internaty, 80ka iba meskala, petrzalske autobusy isli vsetky normalne - co sa dialo?
po hodine cakania na zastavke Kollárovo nám. som to vzdala a isla na elektricku
po hodine cakania na zastavke Kollárovo nám. som to vzdala a isla na elektricku
zlomok
https://bratislava.sme.sk/diskusie/3105656/1/lanovka-ponad-dunaj-ma-mat-bud-40-alebo-90-kabinok-a-jazda-ma-trvat-osem-minut.html
"Lanovka by mala za hodinu prepraviť približne tri- až štyritisíc ľudí, čiže dva milióny pasažierov ročne. Na porovnanie, približná prepravná kapacita autobusu je v Bratislave v jednom smere tisíc cestujúcich za hodinu a kapacita električky štyri- až šesťtisíc ľudí."
Viac som našťastie neprečítal, lebo pijano...
Tak sa na to pozrime:
Lanovka má mať 40 alebo 90 kabínok a jazda má trvať 8 minút. Takže obrat kabínky 16 minút. Pri 40 kabínkach vychádza interval 24 sekúnd, pri 90 kabínkach 10,7 sekundy. Zaujímavé, určite to ovplyvní čas staničenia a tým pádom aj kapacitu kabínky, aby ľudia stíhali nastupovať/vystupovať. Pri 40 kabínkach to vidím na kabínky šesťmiestne, pri 90 kabínkach na štvormiestne.
Štvormiestna kabínka každých 10,7 sekúnd: 1350 osôb za hodinu
Šesťmiestna kabínka každých 24 sekúnd: 900 osôb za hodinu
Pýtam sa, ako chcú prepraviť lanovkou 3 až 4 tisíc ľudí? A ozaj, do akej rýchlosti vetra to má premávať?
Vezmime si ďalší údaj: Priemerná kapacita električky 4 až 6 tisíc ľudí za hodinu v jednom smere. Hmm... To počítali dvojosáky bez vlekov?
Príklad z praxe: Karloveská. Interval 2 minúty, súpravy o kapacite 250 miest (pri štandarde 5 stojacich osôb na meter štvorcový). To máme 30 spojov za hodinu po 250 ľudí. Hneď získame 7500 miest za hodinu, teda 5,5 násobok kapacitnejšej lanovky alebo 8,3 násobok menej kapacitnej lanovky. A keby sme interval zahustili na 90 sekúnd, čo by šlo, tak získame 11250 miest za hodinu. Hustejší interval ale nemá zmysel, skôr kapacitnejšie súpravy.
Nechápem kto tým investorom a novinárom tlačí do hlavy kaleráby. Investori si možno sami niečo zmyslia, projektanti im napíšu to čo si ich zadávatelia želajú a novinári to prevezmú, neoveria si základné údaje a ešte to zamnknú pod pijano ako prémiový článok.
Ľudom yebe...