Bratislave bude o 20 a viac rokov vyhovovať čiste busová doprava. Dva kĺbové busy na ekologický pohon viac ako nahradia dlhú električku. Busy, ak treba, zastavujú a otvárajú dvere na zastávkach po dvoch. Medzi dvojicami bude všade viac ako minútový interval a nemusia všetky linky zastavovať na všetkých zastávkach. Busy v bus pruhu tak tie stojace na zastávkach jednoducho minú. Busové kolóny nikde nevzniknú. Takáto doprava bude spoľahlivejšia a rýchlejšia. Električky sú nespoľahlivé, jedna stojí, stoja všetky. Majú svoj pruh a nepriamo tak spomaľujú iné vozidlá MHD, ktoré naviac niekedy musia v zápche hradiť električky, haha. Systém je postavený na hlavu...
Všade kde sú električky treba bus pruhy. Busy nahradia električky a celá MHD sa bude vždy efektívne hýbať v pohode. Súčasné dopravné koridory môžu mať napravo bus pruh. Stredný pruh bude pre všetky vozidlá s bicyklami namaľovanými na ceste v strede pruhu. Obísť by ich tam mohli len jednostopé elektrobicykle či iné jednostopé vozidlá a rýchlosť by bola obmedzená na 40 km/h. Ľavý pruh bude užší pre vozidlá s maximálnou šírkou bežných áut. V strede koridoru zostane priestor pre zelený pás so stromami.
Pripomínam, že ak by dnes niekde vznikol bus pruh bicykle by jazdili v strede medzi autobusmi a električkami a úplne by autá blokovali. Dnes je nevýhodou aj to, že záchranné a policajné vozidlá majú menšiu možnosť kľučkovať v premávke. Koľajnice tomu jednoducho prekážajú a aj nepriamo tak spôsobujú zbytočné straty na životoch. Treba si ďalej uvedomiť, že dva kĺbové busy budú nahrádzať jednu dlhú električku len v časoch dopravných špičiek. Čiže extra vodiči budú v pracovné dni robiť delené služby. Samozrejme v divízii busov trochu vzrastie aj počet nevodičov. Divízia električiek sa však zruší. Celkovo bude mať DPB zamestnancov menej.
Ak chcete reagovať tak prosím slušne a poctivo. Hlúpych protiargumentov tu už bolo dosť, niektoré z nich tu radšej hneď spomínam, nech sa neopakujú.
P.S. Sám Einstein povedal, že predstavivosť je dôležitejšia ako vedomosti.
Všade kde sú električky treba bus pruhy. Busy nahradia električky a celá MHD sa bude vždy efektívne hýbať v pohode. Súčasné dopravné koridory môžu mať napravo bus pruh. Stredný pruh bude pre všetky vozidlá s bicyklami namaľovanými na ceste v strede pruhu. Obísť by ich tam mohli len jednostopé elektrobicykle či iné jednostopé vozidlá a rýchlosť by bola obmedzená na 40 km/h. Ľavý pruh bude užší pre vozidlá s maximálnou šírkou bežných áut. V strede koridoru zostane priestor pre zelený pás so stromami.
Pripomínam, že ak by dnes niekde vznikol bus pruh bicykle by jazdili v strede medzi autobusmi a električkami a úplne by autá blokovali. Dnes je nevýhodou aj to, že záchranné a policajné vozidlá majú menšiu možnosť kľučkovať v premávke. Koľajnice tomu jednoducho prekážajú a aj nepriamo tak spôsobujú zbytočné straty na životoch. Treba si ďalej uvedomiť, že dva kĺbové busy budú nahrádzať jednu dlhú električku len v časoch dopravných špičiek. Čiže extra vodiči budú v pracovné dni robiť delené služby. Samozrejme v divízii busov trochu vzrastie aj počet nevodičov. Divízia električiek sa však zruší. Celkovo bude mať DPB zamestnancov menej.
Ak chcete reagovať tak prosím slušne a poctivo. Hlúpych protiargumentov tu už bolo dosť, niektoré z nich tu radšej hneď spomínam, nech sa neopakujú.
P.S. Sám Einstein povedal, že predstavivosť je dôležitejšia ako vedomosti.
Viko
Rozhodne nie som proti parkom, ale je číry populizmus ohlásiť nový park niekde, kde bude susediť s pustým trávnikom Allianzu, zanedbanými terasami Jurigovho námestia, nefunkčnými lúkami vnútroblokov a neudržiavanou zeleňou okolo kostola a hríbikov. To nie je koncepcia, ale potemkiniáda.