Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fanatikmhd #219196:
Dnes som sa pri čítaní fóra asi 4x pozrel na kalendár (či nie je 1.4.), pretrel som si oči a štipol sa do zadku, pretože stále neverím tomu, čo tu čítam. To NAOZAJ na fóre, ktoré sa venuje verejnej doprave niekto navrhuje, aby VLAK zastavil pred priecestím na návestidle, POČKAL, kým si milostivé autá rozmyslia odísť a potom dostal zelenú len na to, aby sa tak +- 30kmh dotrepal k nástupištu??? Dúfam, že toto nie je nejaké sci-fi a ja som sa nenachytal?

Inak, ak sa to priecestie bude niekedy rekonštruovať (ibaže by nie), tak vzhľadom na polohu koľaje by mohla byť stopčiara so svetelnou signalizáciou pre križovatku Kukučínova-Jarošova ešte pred priecestím. Vznikol by priestor tak pre tri autá a zároveň by sa eliminovali vozidlá v koľajisku. V opačnom smere väčšinou toľko vozidiel nestojí.

Úplne ideálne by bolo, keby CSS vedela o blížiacom sa vlaku skôr ako výstražník a síce by hodila pre smer kolízny s traťou červenú ešte skôr ako by sa spustila signalizácia blížiaceho sa vlaku. To, že by L75 a slovčáry čakali by bol ich problém. V rozumnom meste by aj tak L75 v súbehu s elinou neexistovala a slovčáry by končili na okraji mesta.
Reply on: absurd #219195:
Kto hovori o sucasnych 861 001-032? 🙂 daval som typ, nie cislo 😉 Kto sa viac zaujima (laminatka by mal vediet) tak trasa GA-NR v novej polohe pre Land Rover... Preto som nechcel debatu na temu ako hrozostrasne su 861 (i ked po vyladeni much celkom zaujimavy stroj z technickeho riesenia), ake boli projekty filialky ani nic podobne. Moze sa o tom debatovat, ale nie je to k teme. Inak ta viazanost nie je vdaka nasim blbeckom, ale vdaka EU. EU nedovoluje prevadzkovat cez EU fondy stroje nez na trati po reko. Ovsem, tu uz sme si dieru nasli - vymysli sa projekt reko, planovane na 200 rokov, a hned k nemu nove vozidla. Vozidla pridu, jazdia, a trat..no...sem tam pribudne novy peron a pod. 🙂
Viko: Ano, sucasna poloha respektuje povodne, 4 kolajne (ci 3?) riesenie priecestia. K dnesnemu stavu uz sa pocitalo s jeho redukciou do realnej podoby a posunutiu ciar. V podstate jedine zmysluplne riesenie ktore prislo je zatial v podobe: Vlak pride k navestidlu pred priecestim (nejedna sa o klasicke odchodove, vlozene, cestove, a pod...). Vlak jeho prichodom oboznami CSS o prichode vlaku. CSS prestavi smery tak, aby vypratal priecestie (uvolni auta prioritne von z priecestia), a nasledne vpusti auta (elektricky) subezne s vlakom. Cize jediny kto sa stretne s blikacmi su auta z racianskej od racka vpravo na jarosovu - stoja na vystraznikoch. Bavime sa o verzii s absenciou zavor. Vlak prebehne, a CSS sa vrati do klasickeho signalneho planu. Zatial s charakteristikou rozbehu a dlzok sme sa dostali na 3min 12s. V podstate ide o "vynechanie" jedneho cyklu pre prejazd priecestim.
Reply on: S499.1023 #219139:
Išiel som mi tému ale fakt je, že tie 861 sem jazdiť nemôžu lebo naši blbečkovia tak urobili viazanosť pri 861 na trate pri projekte ako spravili. To je tak, že o tom rozhodujú tupci pápežskejší ako pápež, ale zas aspoň odpadá riziko, že si tie súpravy budú jazdiť podľa nálady dakoho na prevádzke ako si šli východňáre honiť ego po príchode 861 a hrdo ich dávali na REX Humenné - Košice kde minimálne klasiku 75x+3xBdt treba. Potom to tak aj vyzeralo s tlačenkou.
Reply on: fanatikmhd #219156:
Úplne najnutnejší zásah je posunúť výstražníky čo najbližšie ku kríženiu. Vzniklo by tým dosť priestoru na čakanie áut, aby sa mohlo okresať pár sekúnd na nepúšťaní fáz z Račianskej na Jarošovu. A keby sa zároveň posunula stopčiara za priecestím až na hranu Kukučínovej, ušetrí sa pár sekúnd i na "vyprázdňovacej" zelenej (keďže by tu pár áut vedelo zostať prinajhoršom).

Dokopy s tým vloženým návestidlom by to mohlo vytvoriť vcelku prijateľné riešenie.
Reply on: zuzana4444 #219191:
Linka 65 má takmer 40 zastávok... Skúste byť konkrétnejšia.
Prečo cestovne poriadky čo su tu na internete nesuhlasia stymi čo su na zastavkach?Napriklad 65.Su tam rozdieli prichodoch a odchodoch MHD.
Reply on: N/A #219189:
Povelový trolejový kontakt na prestavovanie / blokovanie elektricky ovládaných výhybiek.
čaute, nevie niekto náhodou čo je toto za snímač? je to na zastávke STU smer račko.... dik 🙂
Reply on: david1 #219186:
Ja som tiež písal, ale bez reakcie, takže si viem predstaviť, že okrem 131 to fakt netušili / netušia. Podľa mňa vôbec netušia, aký je vlastne interval vlakov na 130. ?

Išiel som už do Báhoňa od zmeškaného Metropola, lebo nás Os nepočkal, lebo na tej istej trati oproti nie je prípoj... no ale ani v Zámkoch nie je prípoj a jediná možnosť sa dostaviť domov napr. do Tvrdošoviec (okres NZ) je ísť namiesto NZ až do BA a zase naspäť... samozrejme ak Metropol nemešká. Keď hej, tak smola proste a myknú ramenami.
Reply on: david1 #219185:
Až také veľké meškania tam nebývajú. A podľa CP má ísť 52 po 11tich min,...
Reply on: Joyki #219182:
ale vedeli...mnimálne o 131 určite. X fotiek dostali o tlačenke v menších súpravách Regiojet.

Osobne som im písal aj o trati 130 kde je okrem zle nastavenej rannej špičky problém aj skoré večerné ukončenie prevádzky od N.Zámkov.
Posledný OS o 19:22 !! Potom to prebehne už len EN Metropol bez zastavenia.
Reply on: TomJ #219183:
V rannej špičke môže robiť problémy meškajúca L56 od Vajnôr čiže ten preklad môže byť iba papierový.
Reply on: S499.1023 #219180:
Nie, tak by to chcel teraz RegioJet ? Myslím, že by ministerstvo nebolo obmedzované pri zmysluplnom navýšení vlkm. Pretože, vo všetkých strategických dokumentoch sa počíta so zvyšovaním podielu verejnej osobnej dopravy, dokonca sa cez tieto indikátory kontrolujú eurofondy, ale zároveň má ministerstvo strop, čo znamená, že síce ľudí vyženieme z áut, ale nemám ich čím voziť.
Reply on: david1 #219173:
Vidíš, to sedlo som si až teraz všimol. To je určite plus. No a tá ranná špička sa uvidí ako bude vyzerať.
Reply on: Ike #219179:
Chcieť je jedna vec, ale doteraz o tom nikdy s nikým seriózne nevyjednávali. Veď ani samotné Ministerstvo dopravy nevedelo o tom, že je kapacitný problém v okolí Bratislavy.
Reply on: S499.1023 #219180:
" ... Zvýšenie počtu kilometrov však chceme postaviť na konkrétnych obchodných prípadoch. Kilometre budeme zvyšovať tam, kde vidíme potenciál prechodu ľudí z áut do vlakov.“

Koľko kilometrov chcete prejsť v roku 2018?

„Bude to závisieť od konkrétnych obchodných prípadov v konkrétnych krajoch. ... "

Zrejme to myslia tak, ako keby ZSSK sama určovala na základe tých ich obchodných prípadov (to čo je za výraz?) v krajoch (vlkm v rámci jedného kraja?), teda podľa dopytu navrhne z brucha nejaké intervaly, spočítajú to a výsledké vlkm predložia MinDop + MinFin, tým že poprosíme dotácie.

Náš nový PDO bude dobrým esom v ruke pre Kažimíra v tomto roku.
Reply on: Ike #219179:
Je to v tom rozhovore s GR ZSSK v SME "neviem, čo ponúka konkurencia ale my sme lepší".
Zrušiť hornú hranicu vlkm? Ako že by si ZSSK jazdili podľa vlastného uváženia a potom by si povedali o doplatok podľa vlastného uváženia?
Reply on: Joyki #219178:
Ak môžem vedieť, odkiaľ máš túto informáciu? Inak tu by som sa zastal železníc. Oni to chcú dlhšie, len je problém s MF SR. Jedine, že by tí cúvli.
ZSSK vraj chce zvýšiť počet prepravených osôb zo súčasných cca. 66 mil. osôb ročne na 90 mil. Na otázku, akoto chce dosiahnuť, odpovedala taxi službou k/od IC príp. R, a výrazným posilnením S-kových vlakov (Malacky, Trnava, Galanta), pretože "vraj" sú veľké problémy s kapacitou ? a v tomto roku očakávajú zhoršenie situácie vďaka rekonštrukcie D1, výstavby D4 a parkovacej politike v BA hlavne od Galanty a Trnavy.
Už vyjednávajú s ministerstvami, chcú zrušiť hornú hranicu vlkm alebo to výrazne navýšiť a chcú prejsť po jednom kraje a študovať, aký je dopyt.

No wau, píšeme 2017 a naše železnice chcú tvoriť prvýkrát grafikon na základe dopytu cestujúcej verejnosti. To je celkom nezvyčajné! ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.