Reply on: Valec #218741:
Nie je to pravda, zhadzuješ všetky moje argumenty čo sa týka demografie, robotizácie, práce z domu, celkovo menšie a flexibilnejšie pracovné doby.... Menej ľudí bude pracovať a menej budú hromadne cestovať prakticky v tej istej dobe. Toto neuznávaš? Toto sú odborné argumenty a predpovede do budúcnosti. Z toho yplýva menšia potreba veľkokapacitných vozidiel.
Mirtschi
Nazad k rozchodu: Naproti predošlej nevýhode, nemá 1000mm rozchod v podstate žiadnu, snáď akurát ešte stabilita vozidiel. Naopak výhoda je v možnosti niečo menších polomerov oblúkov. Za socializmu bol problém s rozchodom akurát taký, že ČKD veľmi nechceli na úzky rozchod vozidlá vyvíjať - KT8D5 vôbec, T6A5 s oneskorením. Dnes však sa vyrábajú električky pre každé mesto "na mieru" a výrobca mile rád vyvinie a vyrobí vozidlo na akýkoľvek rozchod. Už nie je socializmus, keď si ČKD mohlo dovoliť nezáujem, lebo mali zaručený odbyt v rámci RVHP.
Zaverom: 1000mm rozchod v súčasnej dobe nie je nijako zvlášť nevýhodný oproti 1435mm.