Hlavne by bola tichšia a ekonomickejšia. Presne tak. Preto ľudia ako ty, ktorí nemajú poňatie o tom, ako MHD funguje, nemajú s MHD spločné nič iné, ako platenie lístkov alebo pokút. A dúfam, že ani nebudú.
Električky zaberajú jazdné pruhy pre seba kde by mohli vo funkčných bus pruhoch jazdiť autobusy a nestáť v zápche medzi autami. Električky majú mnoho príčin prečo stoja a nezáleží na rozchode koľajníc. Jedna stojí, zastanú všetky. Autobusy sa obídu, sú spoľahlivejšie.
Ale nie, za to električky nemôžu. Za to môže ten hnusný, škaredý, krivý, hlučný, rádioaktívny, psíkyzabíjajúci ale najmä ÚZKY rozchod 1000 mm. Spýtaj sa poradného orgánu na ministerstve dopravy! V Prahe, Brne, Ostrave, Budapešti, Viedni ani Košiciach električky ničím z toho čo si napísal netrpia.
Niet za čo. Hej, mal som si dať nick autobusolobista, to sedí. Som za čiste autobusovú MHD, bola by výrazne lacnejšia, spoľahlivejšia, rýchlejšia, tichšia a vhodná pre mesto ako je naša Bratislava. Všetko by bolo jednoduchšie. Nemusíme predsa trvať na nejakých prežitých zvyklostiach, ktoré sú dobré len na to, aby sa na na rôznych objednávkach papaláši naďalej nabaľovali a zamestnávali sa zbytoční ľudia z našich verejných zdrojov.
Cestujúca verejnosť nepotrebuje električky, potrebuje sa spoľahlivo a rýchlo presunúť kam treba.
Plánovať prestup 1.min. sa dá len na papieri. Realita je taká, že 3.min. aj to niekedy nestačí. Grafikonisti by s tým mali rátať, ak vôbec niekto plánuje niečo také. Lebo tie linky aj tak chodia skôr hromadne a podľa Murphyho zákonov - vždy ujde pred nosom.
Električky sú príčinou, prečo autobusy v priemere jazdia pomalšie a niekedy vypadávajú (stoja v zápche, meškajú až príde k vynechaniu jázd). Električky zaberajú pruhy na ceste pre seba (často nejazdia vôbec) a tým spomaľujú aj autobusy tlačiace sa v zápche s autami... Keby namiesto električiek boli funkčné bus pruhy, busy by boli rýchlejšie a spoľahlivejšie ako električky. Keď jeden stojí, ostatné ho obídu. Včera popoludní napríklad električky dlho nejazdili na trase do Rače. Neviem čo bolo tentokrát dôvodom, príčin je veľa, električky stoja často.
V Petržalke majú byť úrovňové priecestia, cyklocesta, stačí aby tam došlo k zrážke s autom, bicyklom či chodcom a nosný dopravný systém pre Petržalku zastane. Ďalši príčiny sú nevoľnosť vodiča či cestujúceho, prekážka na koľajniciach, porucha vozidla, trakčného vedenia, koľajníc, mrznúce mrholenie na drôtoch vedenia atď a električky (čo?) ...stoja všetky.
Električková doprava je naviac drahá a pri opravách koľajníc no aj inokedy si tiež vyžaduje náhradnú autobusovú dopravu. Čiže zase treba viac autobusov a vodičov.
Koľajová doprava je stáročia starý a nepružný spôsob dopravy. Električky mali zmysel v minulosti keď ešte autobusy zamorovali živ. prostredie. Teraz sú čoraz ekologickejšie a tichšie ako hrmotajúce električky.
ako tak pozeram , pridchody L95 z vysehradskej na farskeho su 1 minutu pred L3 z farskeho smer mesto ,co by malo stacit na prestup "na hrane" Samozrejme sedi to len papierovo
Nesrovnal stále sníva o Filiálke. Priznávam, nápad mať železnicu cez stred mesta pod zemou bol pekný, ale ekonomicky sa ukázal ako nereálny.
Filiálka áno, ale jedine za predpokladu že bude vlak pokračovať ako vlak, nie tram-train, tunelom popod mesto. Už prvé úvahy o tram-traine boli v duchu "potápajúci sa aj stebla chytá", pričom potápajúci je zámer budovania železnice.
Dnes máme pomník týchto snov v podobe 1435 mm rozchodu na Štúrovej, Starom moste a časti električkovej trate v Petržalke. Očakávam že za 5 rokov v tichosti tie 1435 mm koľajnice vyberú, minimálne na otvorenom zvršku v Petržalke. Tie čo sú zaliate do betónu na Starom moste nám ostanú ako výstraha, aby sme sa nepúšťali do zbastardených projektov, keď sa pôvodné ukážu ako nereálne.
Nemám pijano, neviem čo bolo ďalej v článku, ale železnica nemá taký veľký potenciál ako si mnohí želajú. Už len z hľadiska štandardov dopravnej obslužnosti bude môcť plniť iba doplnkovú funkciu MHD, nie nosnú.
Dosť častu tu použilvaš výrok "vodiči utekajú" Takže vodiči nikdy neutekajú ale jazdia a ako,no predsa podľa grafikónu a kto vymyslel ten grafikón? No predsa úradníci takže skús svoje žalospevy smerovať do ich radov!
DPB deklaruje, že L95 je pokračovanie elektricky (s cim ja síce nesuhlasím po otvoreni mosta), tak potom by malo byť normálne, aby L95 na Farského trochu počkala na dobiehajúcich ludí. Je to akoby náhradná doprava.
Taktiež nechápem, prečo v sedle je príchod L95 na Farského presne v čase odchodu L3, ktorá mi pred nosom ujde. Ja nebývam na trase L95 a musím ešte aj na ňu prestupovať, to 7 minútové čakanie na Farského moje cestovanie úplne zabíja.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike