Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
http://plus.sme.sk/c/20411039/ako-vytlacit-auta-z-bratislavy-parkovne-je-len-zaciatok.html

Nesrovnal stále sníva o Filiálke. Priznávam, nápad mať železnicu cez stred mesta pod zemou bol pekný, ale ekonomicky sa ukázal ako nereálny.

Filiálka áno, ale jedine za predpokladu že bude vlak pokračovať ako vlak, nie tram-train, tunelom popod mesto. Už prvé úvahy o tram-traine boli v duchu "potápajúci sa aj stebla chytá", pričom potápajúci je zámer budovania železnice.

Dnes máme pomník týchto snov v podobe 1435 mm rozchodu na Štúrovej, Starom moste a časti električkovej trate v Petržalke. Očakávam že za 5 rokov v tichosti tie 1435 mm koľajnice vyberú, minimálne na otvorenom zvršku v Petržalke. Tie čo sú zaliate do betónu na Starom moste nám ostanú ako výstraha, aby sme sa nepúšťali do zbastardených projektov, keď sa pôvodné ukážu ako nereálne.

Nemám pijano, neviem čo bolo ďalej v článku, ale železnica nemá taký veľký potenciál ako si mnohí želajú. Už len z hľadiska štandardov dopravnej obslužnosti bude môcť plniť iba doplnkovú funkciu MHD, nie nosnú.
Reply on: Viko #218417:
Dosť častu tu použilvaš výrok "vodiči utekajú" Takže vodiči nikdy neutekajú ale jazdia a ako,no predsa podľa grafikónu a kto vymyslel ten grafikón? No predsa úradníci takže skús svoje žalospevy smerovať do ich radov!
DPB deklaruje, že L95 je pokračovanie elektricky (s cim ja síce nesuhlasím po otvoreni mosta), tak potom by malo byť normálne, aby L95 na Farského trochu počkala na dobiehajúcich ludí. Je to akoby náhradná doprava.
Taktiež nechápem, prečo v sedle je príchod L95 na Farského presne v čase odchodu L3, ktorá mi pred nosom ujde. Ja nebývam na trase L95 a musím ešte aj na ňu prestupovať, to 7 minútové čakanie na Farského moje cestovanie úplne zabíja.
Reply on: david1 #218422:
Ja tomu princípu rozumiem, ale konkrétne s 95 pri TPD sa aplikovať nedá, lebo ak si nevyčká na cestujúcich ale ujde im, tak prakticky nemá kto z nej prestupovať ďalej.
Máš pravdu, že prestupy nebudú nikdy fungovať v tunajšej premávke ideálne, ale potom nech sa nedeklaruje, že 1 a 95 nadväzujú, keď vodiči robia všetko preto, aby to bolo naopak.

Aká náhoda, že pri písaní mi pribudla ďalšia negatívna skúsenosť - somár z #4253 by potreboval preskúšanie z pravidiel cestnej premávky, keď nevie, čo znamená odbočovanie doprava na guľatú zelenú vo vzťahu k chodcom a začne sa prepchávať cez súvislý mnohostup ľudí z plnej električky. Utekanie pred ľuďmi - čert to ber, ale ohrozovať ich na priechode je zúfalé.
Reply on: Viko #218421:
Lenže aj ty pochop že vyčkávaním zase skomplikuješ prestupy na iných koncoch liniek.
Bohužial ak príde zmeškaná električka tak by odišla aj zmeškaná L95 a nemusíš zase stihnúť prestupy na L98,99.
Zúfalý štandart bude ešte horší kedže sa neplánujú v najbližšej dobe žiadne nové bus pruhy.
Reply on: david1 #218419:
Prečo mi otrieskavaš o hlavu 95, keď nikde neuznávam jej väčší prínos? (Aj keby sa petičníci na hlavu postavili, elina ponúka násobne viac možností.)

Mne išlo o to, že hádam sa dá v roku 2016 zrealizovať také riešenie, ktoré prestane cestujúcich odpudzovať a začne ich lákať do novej vetvy nosného systému - aj na úkor abus liniek cez mosty, bez ohľadu na to, aký zúfalý "štandard" máme v iných prestupných uzloch. Výhovorku nikdysatonerobilo fakt neuznávam.
Zas a znova, výraznejšie meškania nežiadam čakať. Môj záujem je len v tom, aby pre pár sekúnd/metrov vodiči neutekali pred svojimi zákazníkmi.
Reply on: S499.1023 #218414:
O oplotení trate hovoril na prezentácii Ing. Podolec z Remingu, ale to bolo ešte na úvodnom predstavení projektu a bolo to v kontexte zabezpečenia trate v zmysle stavebno-technických požiadaviek pre špeciálne dráhy, ktoré by sa na stavbu vzťahovali až pri rýchlosti vyššej ako 60 km/h. A takisto nie je nikde definované, čo to zabezpečenie trate je – či iba zabezpečovacie zariadenie alebo aj fyzické zabezpečenie trate napríklad oplotením.

Treba však pripomenúť, že ustanovenia o špeciálnej dráhe sa týkajú predovšetkým metra a subsumovať tieto predpisy aj na električku pri vyšších rýchlostiach mi príde zvrátené. Okrem toho by sa nejednalo o drôtený plot, ale pravdepodobne o protihlukovú stenu (v tomto kontexte). Keďže však do rýchlosti 60 km/h nie je nutné posudzovať stavbu podľa ustanovení o špeciálnej dráhe, tak je rýchlosť na trati čisto v uvážení DPB ako správcu trate, ale v praxi to funguje tak, že DPB tam zavedie takú rýchlosť, aká je uvedená v projektovej dokumentácii pre konkrétny úsek trate.
Reply on: Viko #218417:
Do oblastí kam chodí iba jedna el.linka by aj tak stará L95 nepomohla.
Na Šafku nenadvezovalo na seba nič. To čo sa deje na Farského pri prestupoch máš bežné aj inde. Račianske, Trnavské mýto.... a pod. Meškania máš po celom meste.
Ideál to bude až v roku 2020 keď bude hotová celá trať.
-Tati? A vyzná sa babka v automatických prevodovkách?
-Nie Móricko, nevyzná.
-A v dieselových motoroch?
-Nie.
-A vo vzduchových brzdách?
-Nie. Ani vo vzduchových brzdách sa nevyzná! Ešte nejaká otázka, Móricko?!
-Tak prečo teda leží pod autobusom s vypnutým motorom, ktorý zaflekoval v strede križovatky?
Reply on: Petto #218407:
Proti peticii za L95 som tu naopak dost vystupoval (samozrejme pamatat si to nemusis, len pripominam). Elina je prinosna, len realizacia je zvrzana. Zdakeka nevolam po cakani do aleluja, uplne mi staci ak prestanu vodici utekat pred nosom.
A holt, oblast kam ti z Pe ide len jedna linka neni taka mala, cize zo 4 minut je zrazu 8, a ak sa ti stane takato neprijemnost pri "zaloznom rieseni" (posledne spojenie ktorym este stiham ked skorsie nezvladam), tak to fakt nepotesi. A v kombinacii s divokym prestupom cestou spat to potom u beznej populacie vytvara frustraciu a plakanie za starou 95.

#218408 - ani vecer sa prestupy kolkokrat nestihaju. Eliny si nesu meskanie, 95 ide nacas z konecnej a potom to dopadne ako som popisoval minule - 3x zatvaranie dveri do prudu dobiehajucich.
Reply on: Mike #218415:
Ináč to s tým hlukom je tiež blábol.
Reply on: S499.1023 #218414:
To je asi vlastný výmysel redaktora z N-ka. Včera tam odznelo že nad 50 by to museli oplotiť. A potom Fundárek povedal, že im - teda vlastne Vám - OILD - na navrhované zvýšenie rýchlosti na 60 kmh odpísali, že DPB má dnes 50 a preto sa neuvažuje viac. Tak potom to oplotenie dementovali, lebo že to odznelo iba na nejakej porade, prezentujúci ani nevedel kto presne to povedal, ani aký predpis to stanovuje. Tak projektant potom vysvetlil že trať je robená na rýchlosť 60 kmh, ale že jazdiť sa tam bude asi 50 kmh, kvôli menšiemu hluku...
Reply on: Mike #218409:
https://dennikn.sk/634156/petrzalska-elektricka-bude-pokracovat-cez-chorvatske-rameno-a-popod-hlavne-cesty-vizualizacie/?ref=rcm

"Rýchlosť pre hluk obmedzia na 50 kilometrov za hodinu, inak by vraj museli trať oplotiť." - Novátorskú teóriu, že drôtený plot obmedzuje hluk, priniesol Poltretina, nejaký iný magor z DPB alebo kto?
Reply on: Ike #218382:
Zrejme si mal nejaké blbé štastie, nakoľko z mojich sledovaní som zistil, že v trolejbusoch sa opakuje slučka "zastávky - video Bratislava City Card - nábor vodičov - nábor mechanikov trolejbusov - informačné obrázky - zastávky", ktorá funguje nasledovne:
- počas státia v zastávke sa zobrazujú zastávky,
- po odchode (odhlásení nasledujúcej) sa spustí slučka,
- ak vozidlo príde do ďalšej zastávky slučka sa ukončí s tým, že v tom čase zobrazovaná časť dokončí zobrazenie (dohrá video, dokončí zobrazovanie daného obrázku),
- počas státia sa znova zobrazujú zastávky, a potom to celé pokračuje dokola.

Takže si mal asi šťastie, že na zastávkach ste stáli tak extrémne krátko, že nestihol dobehnúť ten posledný bod.
Reply on: zlomok #218411:
GR tam toho v rozhovore viacero vecí nepozná, alebo nevie a to ešte nehovorím koľko vecí zamlčí resp. povie tendenčne/jednostranne (či už z nevedomosti, alebo zámerne).
Reply on: Mike #218409:
Škoda že GR nepozná rozdiel medzi významom slov prepravca a dopravca. Používa ich ako synonymá.
Reply on: forester #218406:
"ktoré su neraz iba pre jedno vozidlo"

Neraz, nie dva razy... schválne, koľko ich je len pre jednu súpravu?
Reply on: Viko #218405:
Hej L95 si čakaním vyrobí meškanie a na druhom konci zase niekomu odbehne L99 či L98 napr. na Lúčanke. To platí aj pre električky. Pri intervale 4 min. by som toto fakt neriešil. Večer a víkendy sa stíhajú prestupy v pohode.
Reply on: Viko #218405:
Podpisal si aj peticiu za 95tku ze ? Ked sa zavedie povinne cakanie, tak to chcem aj na Molecke . ? Kedze je interval 33tky kazdych 6minut,tak to vychadza aby cakala 33tka na na kazdu 3.elektricku z centra pri int. 2minuty?
Zarty bokom,ale pri tom intervale 4minuty to hadame nejdem riesit. Pochopim este v sedle a vikendy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.