http://plus.sme.sk/c/20411039/ako-vytlacit-auta-z-bratislavy-parkovne-je-len-zaciatok.html
Nesrovnal stále sníva o Filiálke. Priznávam, nápad mať železnicu cez stred mesta pod zemou bol pekný, ale ekonomicky sa ukázal ako nereálny.
Filiálka áno, ale jedine za predpokladu že bude vlak pokračovať ako vlak, nie tram-train, tunelom popod mesto. Už prvé úvahy o tram-traine boli v duchu "potápajúci sa aj stebla chytá", pričom potápajúci je zámer budovania železnice.
Dnes máme pomník týchto snov v podobe 1435 mm rozchodu na Štúrovej, Starom moste a časti električkovej trate v Petržalke. Očakávam že za 5 rokov v tichosti tie 1435 mm koľajnice vyberú, minimálne na otvorenom zvršku v Petržalke. Tie čo sú zaliate do betónu na Starom moste nám ostanú ako výstraha, aby sme sa nepúšťali do zbastardených projektov, keď sa pôvodné ukážu ako nereálne.
Nemám pijano, neviem čo bolo ďalej v článku, ale železnica nemá taký veľký potenciál ako si mnohí želajú. Už len z hľadiska štandardov dopravnej obslužnosti bude môcť plniť iba doplnkovú funkciu MHD, nie nosnú.
Nesrovnal stále sníva o Filiálke. Priznávam, nápad mať železnicu cez stred mesta pod zemou bol pekný, ale ekonomicky sa ukázal ako nereálny.
Filiálka áno, ale jedine za predpokladu že bude vlak pokračovať ako vlak, nie tram-train, tunelom popod mesto. Už prvé úvahy o tram-traine boli v duchu "potápajúci sa aj stebla chytá", pričom potápajúci je zámer budovania železnice.
Dnes máme pomník týchto snov v podobe 1435 mm rozchodu na Štúrovej, Starom moste a časti električkovej trate v Petržalke. Očakávam že za 5 rokov v tichosti tie 1435 mm koľajnice vyberú, minimálne na otvorenom zvršku v Petržalke. Tie čo sú zaliate do betónu na Starom moste nám ostanú ako výstraha, aby sme sa nepúšťali do zbastardených projektov, keď sa pôvodné ukážu ako nereálne.
Nemám pijano, neviem čo bolo ďalej v článku, ale železnica nemá taký veľký potenciál ako si mnohí želajú. Už len z hľadiska štandardov dopravnej obslužnosti bude môcť plniť iba doplnkovú funkciu MHD, nie nosnú.