nechcel som ,aby to zaslo takto daleko
len som sa chcel zastat vodicov MHD,lebo mam taky pocit,akokeby každý hladal chybu celého systemu v nich
a naozaj klobuk dole před ich pracou
Mne to neda.
Cisla jasne vravia, ze ludia z mojho prikladu nie su ziadne prasce v zite z Lufthansy.
V krajine, kde priemerna mzda [2014] bola 3192€ (a samozrejme aj tomu primerane zivotne naklady), ma vodic TEC-u po desiatich rokoch bez vikendovych priplatkov a stravnych listkov 2360€ v hrubom, bruselsky STIB na tom neni o moc lepsie, De Lijn este horsie. Za velku zodpovednost vyrazny podpriemer, a ty ides hovorit daco o tych, co sa maju dobre... Este aj ich vlastni zamestnanci za okienkami maju viac - a aj tak sa ti vodici dokazu snazit o ustretove vystupovanie.
Ked sme vytvorili ludsku spolocnost zalozenu na raste, tak kazdeho jej clena znepokoji, ak mu niekto nuka stagnaciu alebo dokonca pokles. Nevravim, ze mame strajkovat na frankofonny sposob, ale je absurdne, aby natlak u nas nedokazal fungovat ani v odvetviach, kde je vyrazny nedostatok vhodnej pracovnej sily.
Mimochodom, ako si ty podporil svojich krajanov, ktori maju podpriemerne platy a dlhodobo nie su ticho? Bol si aspon na jednom z pocetnych protestov podporit sicky? Sestricky? Robotnikov z PPS Detva? Ucitelov?
-------------
(Rubber38: Neboj sa, adrenalin mi to nezvysilo. A prave bez povsimnutia ponechane zvasty boli dovodom, preco viacero ludi z mojho okolia rezignovalo na tuto diskusiu, takze neviem ci to je dobra cesta. Navyse, cokolvek chces presadzovat, potrebujes poznat poziciu protistrany.)
ale ty tym jednoduchym ludom nesiahas ani po paty, o zrucnosti a sikovnosti ani nehovorim
preco tych ludi urazas? poznam jadr.fyzika,alebo prof.co jazdia v MHD,mozno aj kvoli peniazom aj kvoli veku a nevie si najst pre seba adekvatnu pracu
nikdy nikoho nepocenuj
Prečo ho proste nenecháte na pokoji? Takýto jednoduchí ľudia nie sú ochotní prijať akýkoľvek protiargument, akurát si zvyšujete adrenalín v krvi a objem spamu v diskusii...
zapamataj si jednu věc,vzdy budu strajkovat ty ludia ,co sa maju dobře,aby sa mali este lepsie,vid Lufthansa,fran.let.dispeceri,atd
tu maju ludia 500 eur platy a budu ticho
comu zas nerozumies?... mozes nastupovat kde chces,len ide oto aby si nestal vo vyhlade vodica,aj tak sa to neda,lebo kde nastupia baliky na 39,tak sa cestuje jak v Indii
Skoda ze mudrujes bez kontextu. Ja som nikde o Bruseli nehovoril.
Moja skusenost je z mesta Mons, co je iny svet uplne odlisnym sposobom, nez by si cakal.
Zavretie bani prinieslo upadok celemu regionu Borinage a hoci neviem, kolko im platia, zrejme to nebude dosahovat lokalny standard, ked strajkuju takmer kazdy mesiac za lepsie podmienky,alebo aspon udrzanie sucasnych (a samozrejme sa nikdy do poslednej chvile nevie, do akej miery sa bude premavat). Na buspruhy sa spoliehat neda, lebo su len vo vnutornom meste a velkych vypadovkach, ku ktorym sa musis prepracovat cez uzke ulice starodavnych robotnickych radoviek. Samotna spolocnost TEC Hainaut takisto nie je idealny dopravca - az v roku 2015 vymenili ukazovanie papierovych preukazok za system "Prilozte kartu" nehovoriac o fixnych obdobiach PCL sposobujucich takmer kolaps jedinej predajne kazdy september, zastavky zanedbane, vozovy park ma takisto svoje muchy, hanebne nezvladaju spickove napory ci konstrukciu CP... Ale napriek tomu ich vodici dokazu prosit o vyhlad, ba dokonca vyhlasit do vozidla nech sa ludia posunu, ak vidia ze neni plne ale cez guce pri dverach nemozu dalsi pristupit.
(Brusel hodnotit nebudem, tam som nikdy top spicku v MHD nezazil - ale za to vo vlakoch ano, nechceli by ste).
Nerozumiem, máš link na nejaký zákon, normu alebo ustanovenie v prepravnom poriadku, ktoré určuje cestujúcim, ktoré dvere môžu použiť a ktoré nie? Prípadne existuje nejaké ustanovenie, ktoré dáva náležite určenej osobe tieto kompetencie?
porovnavas dva odlisne svety,vodic v bruseli ma okolo 4000 eur,u nas možno 1000,bol som tam a nikdy som nevidel v klbaku viac jako 30 cestujucich,lebo isiel autobus každých 5 minut,buspruhy absolutne vsade,iny pristup vodica a aj cestujucich,uplne iny svet
ale samozrejme je to predovsetkym v ludoch,niekto moze zarabat aj 5000 eur a bude sa chovat jak hovado,lebo jednoducho nemá k tomu vztah a zaroven je to aj zacarovany kruh,je tu agresia zo strany cestujucich a ta sa prenasa aj na vodicov a zase naopak
a v Londyne to je tak,ze ak co len traja stoja vodic nebere dalších a oni to beru uplne v pohode,tu si predstav L39 na zochovej,myslim ze sme 100 rokov za opicami
Však fajn, nech sa posúvajú vedomosti. Ale tomuto chýba to základné - zlepšenie oproti súčasnému stavu.
Jediné zlepšenie v tomto prípade je, že sa na tom partnerstve s dodávateľom novej technológie niekto lepšie nabalí.
Predné dvere fungujú na celom svete, len vodič musí mať ochotu slušne napomenúť cloniacich. V Belgicku som bol dokoca poprosený, aby sme si počkali na ďalší spoj, lebo nebolo kam postúpiť, a vôbec mi (ani nikomu inému) to nerobilo problém, lebo vodič sa správal civilizovane.
Ale ak to bratislavskí vodiči nedokážu, tak nech miesto vykrikovania po diskusiách využijú jedny zo štyroch odborov a presadia si nákup busov bez predných dverí.
V civilizovanom svete by však svoju silu venovali radšej do lobingu za plnohodnotne uzavreté kabíny a kvalitnú infokampaň za postupovanie do vozidla.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike