"Ale náklady na niekoľko platobných terminálov vo vozidle verzus využitie mobilu zákazníka a trebárs qr nálepky vo vozidle sú značne rozdielne. A pritom výhody vôbec žiadne..."
Kebyze to tak je, tak mas miesto cipovych kariet/platieb kartou vo vozidle vacsinou QR kody. A uprimne okrem toho edinburghu nepoznam ziadne ine mesto, ktore by malo QR listky. Ale poznam vela miest, kde mas moznost pouzit cipovu kartu/kreditku.
0.1 sekundy? Aha, preto mi trva na mojom telefone nascanovanie QR kodu 1-2 sekundy, kym zaostri, do sekundy kym nacita a dalsiu sekundu/dve kym vykona akciu (pri pomalom telefone aj dlhsie).
To uz mi fakt pride sucasny eCL rychlejsi (kliknes na listok, prilozis kartu a mas to za rovnaku dobu bez zbytocneho zdrziavania sa pri nastupe. Nehovoriac o tom, ze aj pri QR kode by si musel vybrat typ listka.
Ďakujem za vysvetlenie, už som asi pochopil systém s bankovými kartami.
V podstate QR kód by nemusel byť na displeji, mohol by byť len na nálepke alebo tabuľke. A voľba lístka v mobile. Zamedzenie kupovania lístkov počas tarifnej kontroly by snáď malo byť možné aj inak. To znamená ďalšie zníženie nákladov.
Viem, že po svete chodia vierozvestci oboch kartových spoločností a platobných terminálov, ale to, že oni považujú za dobrý nápad platiť ich kartami všetko, ešte neznamená, že to dobrý nápad je. ? Oni to totiž hovoria preto, že z toho žijú.
Ich mokrým snom je samozrejme totálne zrušenie hotovosti, aby išlo všetko cez nich. (Ja už som si skúšobne otvoril účet v bitcoinoch. ? )
Ja chápem, že si berieš inšpiráciu zo severnej Európy a si tým nadšený, ja ti to neberiem. Ak by si bol zamestnanec lartovej spoločnosti, tak by si nepoužíval iné argumenty ako "trend" a "uchylacina". ?
Ale náklady na niekoľko platobných terminálov vo vozidle verzus využitie mobilu zákazníka a trebárs qr nálepky vo vozidle sú značne rozdielne. A pritom výhody vôbec žiadne...
Áno, no v kontexte článku sa spomína Rajka a Kittsee. Mantru o napojení týchto obcí na účel OSOBNEJ dopravy šíri stále dosť ľudí aj v odborných kruhoch (predovšetkým tram-trainisti). A pritom naplnenosť liniek 801 a 901 hovorí jasne: naplniť sa nedokáže ani autobus, čo je podstatne flexibilnejší a dostupnejší druh dopravy. Plus je tu viacero kľúčových otázok: nosný systém s oveľa väčším potenciálom nemajú zabezpečený ani iné mestské časti v rámci Bratislavy, finančné náklady a čas na hĺbenie a výstavbu tunela pod Dunaj by sa dali využiť podstatne efektívnejšie a na menej pompézne opatrenie na podporu VOD a nehovorím o tom, že stále nie je jasné, kto to bude financovať. Stále sú pri tom v hre EC vlaky, ktoré sú pre Bratislavu "štastím" a inak ako cez HLST ísť nemôžu.
Ak mas potrebu ist do takych detailov, tak prosim. V SL vidim dve moznosti: Prvou je ze by sa platobna karta pouzivala rovnako ako dnes dopravna karta, t.j. cestujuci by vodicovi nahlasil vystupnu zastavku a ta by sa automaticky stala miestom check-outu v jednom kroku s check-inom. Druhy variant je potom oznacovac aj pri druhych dverach, co sa pokial viem zvazuje aj tak.
V MHD by sa karta prikladala aj pri nastupe aj vystupe, co je stale efektivnejsie ako nejake volenie listka na displeji a scanovanie QR kodu (naco mam scanovat QR kod z oznacovaca, ked typ listka mozem zadat rovno v tej aplikacii?). Pri vystupe by za niektorych situacii prilozenie nemuselo byt nutne - ak potrebujes rozpis pripadov kedy by to slo bez neho, tak prosim, v noci ti to mozem rozpisat, teraz nemam tolko casu.
Inak mozno by pre teba bolo poucne si nastudovat ako funguju uz existujuce podobne systemy.
Neotacam, len z tvojej formulacie nebolo zrejme na ktory variant sa pytas. Mobilnu aplikaciu som spomenul uz v prvej reakcii, nejde o ziadne "otacanie".
Pri bankovej karte predpokladam system check-in / check-out.
Nižšie hovoríš o bankovej karte, tu zrazu otáčaš na súčasný systém a mobilnú aplikáciu.
Moja otázka bola, kde bude zdieľaná informácia o prestupe po použití bankovej karty.
V pripade existujuceho systemu v karte. V pripade listka cez mobilnu aplikaciu by sa cestujuci predpokladam pri kontrole preukazoval nou generovanym kodom.
V kazdom pripade prestup-neprestup v tom nehra ziadnu rolu, ani to ci ide o ineho dopravcu.
Ziadna taka poziadavka nie je. Pri prestupe ku DPB ci ZSSK ziadna evidencia nie je. Pri prestupe k SL by evidencia mohla byt riesena presne tak isto ako pri papierovom listku.
Este debilnejsie riesenie ako to sucasne (a to uz je co povedat).
Trendom vo verejnej doprave je pouzivanie beznych bankovych kariet s hromadnym uctovanim (spravidla raz za den) a automatickym vyberom najvyhodnejsieho cestovneho. Tym smerom sa malo ist.
Co sa aplikacie tyka, tak ta by samozrejme bola vhodny doplnok, ale bez nejakeho scanovania kodov vo vozidle a podobnych uchylacin. A bez nutnosti zakaznickeho konta - platba by mala byt mozna aj priamo kartou (idealne s ulozenim udajov).
S499.1023