Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #217617:
Ďakujem za vysvetlenie, už som asi pochopil systém s bankovými kartami.

V podstate QR kód by nemusel byť na displeji, mohol by byť len na nálepke alebo tabuľke. A voľba lístka v mobile. Zamedzenie kupovania lístkov počas tarifnej kontroly by snáď malo byť možné aj inak. To znamená ďalšie zníženie nákladov.

Viem, že po svete chodia vierozvestci oboch kartových spoločností a platobných terminálov, ale to, že oni považujú za dobrý nápad platiť ich kartami všetko, ešte neznamená, že to dobrý nápad je. ? Oni to totiž hovoria preto, že z toho žijú.

Ich mokrým snom je samozrejme totálne zrušenie hotovosti, aby išlo všetko cez nich. (Ja už som si skúšobne otvoril účet v bitcoinoch. ? )

Ja chápem, že si berieš inšpiráciu zo severnej Európy a si tým nadšený, ja ti to neberiem. Ak by si bol zamestnanec lartovej spoločnosti, tak by si nepoužíval iné argumenty ako "trend" a "uchylacina". ?

Ale náklady na niekoľko platobných terminálov vo vozidle verzus využitie mobilu zákazníka a trebárs qr nálepky vo vozidle sú značne rozdielne. A pritom výhody vôbec žiadne...

Veľmi podobný spôsob tu:
https://www.google.sk/amp/www.nfcworld.com/2014/06/30/330032/edinburgh-trams-use-qr-codes-validate-mobile-tickets-boarding/amp/
Reply on: S499.1023 #217615:
Áno, no v kontexte článku sa spomína Rajka a Kittsee. Mantru o napojení týchto obcí na účel OSOBNEJ dopravy šíri stále dosť ľudí aj v odborných kruhoch (predovšetkým tram-trainisti). A pritom naplnenosť liniek 801 a 901 hovorí jasne: naplniť sa nedokáže ani autobus, čo je podstatne flexibilnejší a dostupnejší druh dopravy. Plus je tu viacero kľúčových otázok: nosný systém s oveľa väčším potenciálom nemajú zabezpečený ani iné mestské časti v rámci Bratislavy, finančné náklady a čas na hĺbenie a výstavbu tunela pod Dunaj by sa dali využiť podstatne efektívnejšie a na menej pompézne opatrenie na podporu VOD a nehovorím o tom, že stále nie je jasné, kto to bude financovať. Stále sú pri tom v hre EC vlaky, ktoré sú pre Bratislavu "štastím" a inak ako cez HLST ísť nemôžu.
Reply on: zakaznik #217616:
Ak mas potrebu ist do takych detailov, tak prosim. V SL vidim dve moznosti: Prvou je ze by sa platobna karta pouzivala rovnako ako dnes dopravna karta, t.j. cestujuci by vodicovi nahlasil vystupnu zastavku a ta by sa automaticky stala miestom check-outu v jednom kroku s check-inom. Druhy variant je potom oznacovac aj pri druhych dverach, co sa pokial viem zvazuje aj tak.

V MHD by sa karta prikladala aj pri nastupe aj vystupe, co je stale efektivnejsie ako nejake volenie listka na displeji a scanovanie QR kodu (naco mam scanovat QR kod z oznacovaca, ked typ listka mozem zadat rovno v tej aplikacii?). Pri vystupe by za niektorych situacii prilozenie nemuselo byt nutne - ak potrebujes rozpis pripadov kedy by to slo bez neho, tak prosim, v noci ti to mozem rozpisat, teraz nemam tolko casu.

Inak mozno by pre teba bolo poucne si nastudovat ako funguju uz existujuce podobne systemy.
Reply on: 810zssk #217614:
Čiže Slovaklines by mal tiež nové gameboye pri všetkých dverách, a aj v MHD aj v SL by si vždy substrát prikladal pri nástupe aj výstupe?
Reply on: Ike #217603:
Smer Rakúsko a Maďarsko dráhovú dopravu má a potrebuje - ona totiž existuje aj iná, ako osobná.
Reply on: zakaznik #217613:
Neotacam, len z tvojej formulacie nebolo zrejme na ktory variant sa pytas. Mobilnu aplikaciu som spomenul uz v prvej reakcii, nejde o ziadne "otacanie".

Pri bankovej karte predpokladam system check-in / check-out.
Reply on: 810zssk #217612:
Nižšie hovoríš o bankovej karte, tu zrazu otáčaš na súčasný systém a mobilnú aplikáciu.
Moja otázka bola, kde bude zdieľaná informácia o prestupe po použití bankovej karty.
Reply on: zakaznik #217611:
V pripade existujuceho systemu v karte. V pripade listka cez mobilnu aplikaciu by sa cestujuci predpokladam pri kontrole preukazoval nou generovanym kodom.

V kazdom pripade prestup-neprestup v tom nehra ziadnu rolu, ani to ci ide o ineho dopravcu.
Reply on: 810zssk #217610:
A to je kde?
Reply on: zakaznik #217609:
Tam kde bude ked prestupis do ineho voza DPB.
Reply on: 810zssk #217608:
Ak nastúpim do voza DPB a následne do voza SL, tak kde bude informácia, že som vo voze DPB už zaplatil?
Reply on: zakaznik #217607:
Ziadna taka poziadavka nie je. Pri prestupe ku DPB ci ZSSK ziadna evidencia nie je. Pri prestupe k SL by evidencia mohla byt riesena presne tak isto ako pri papierovom listku.
Reply on: 810zssk #217605:
Tvoje riešenie je síce fajn, ale nespĺňa požiadavku evidencie pri prestupe k inému dopravcovi, ktorá v Bratislave je.
Reply on: 810zssk #217605:
"trend", "uchylaciny" a "by mala byt." sú veľmi pozoruhodné argumenty. ☺
Reply on: zakaznik #217601:
Este debilnejsie riesenie ako to sucasne (a to uz je co povedat).

Trendom vo verejnej doprave je pouzivanie beznych bankovych kariet s hromadnym uctovanim (spravidla raz za den) a automatickym vyberom najvyhodnejsieho cestovneho. Tym smerom sa malo ist.

Co sa aplikacie tyka, tak ta by samozrejme bola vhodny doplnok, ale bez nejakeho scanovania kodov vo vozidle a podobnych uchylacin. A bez nutnosti zakaznickeho konta - platba by mala byt mozna aj priamo kartou (idealne s ulozenim udajov).
Reply on: birch #217602:
0,1 sekundy je zdržanie?
https://dennik.hnonline.sk/slovensko/850489-nesrovnal-chce-novu-stanicu-na-trnavskom-myte

kedy konečne prestanú blúzniť o tom, že smer Rakúsko a Maďarsko potrebuje dráhovú dopravu? Či sú úplne mimo realitu?
Reply on: zakaznik #217601:
Prosim ziadne skenovanie QR kodov vo vozidle, to by pri nastupe velmi zdrzovalo.

Ak by sa v sucasnom systeme umoznila platba bezkontaktnou platobnou kartou, bude to podla mna dostatocne. Idealna volba aj pre obcasnych cestupujucich / turistov / tych, ktori nebudu chciet aplikaciu v mobile.

Aj v takomto rezime by sa dala oddelit on-line synchronizacia cisla karty a platnosti liska s centralnou databazou dopravcu prip. organizatora dopravy a nasledne (z pohladu zakaznika off-line) davkove zuctovanie platby medzi dopravcom a bankou. Podobne to ma napr. Londyn, kedze to umoznuje zavadzanie dennych limitov alebo roznych schem zliav.
Uvádzam jednu z alternatívnych možností voči predraženému systému elektronických peňaženiek, ktorý bol nedávno spustený:

Aplikovať systém z devädesiatych rokov v roku 2016 podľa mňa nebol dobrý nápad. Je vhodné sa pozrieť na aktuálne trendy a predikcie najbližšej budúcnpsti. Aplikácia v mobile by bola normálne 2016 riešenie. Tam by si cestujúci vytvoril kreditné konto.

Keďže je pre objednávateľov taká dôležitá evidencia, tak druhou časťou by bol označovač s dotykovou obrazovkou.
Na obrazovke by si substrát zvolil lístok (/lístky). Následne by z obrazovky označovača oskenoval QR kód aplikáciou v mobile. Komunikácia o platbe by prebehla online mobilom a nie nespoľahlivo cez označovače. Evidovalo by sa, v ktorom vozidle došlo k nákupu, tak ako aj teraz.

Žiadne karty, žiadne kartové čítačky, žiadne (ne)párovanie údajov, nižšie náklady. (Čítanie QR kódu sa na prenos informácii o platbe používa bežne, takže nič scifi.)
Reply on: Peon #217599:
Ochrana hraníc prebiehala tak, že keď sa niekto priblížil k hraniciam, automaticky bol sledovaný pohľadom. Pamätám si na jeden zážitok, keď sme boli na prechádzke po ceste, ktorá vedie k vojenskému cintorínu. Bola tam jedna mladá rodinka a ich otec išiel natrhať jablká cez hranicu ? . Hneď ako prekročil hranicu zakričali pohraničiari halt, len to natrhanie mu trvalo iba pár sekúnd, tak zakročiť už nestihli.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.