K tomu homepage - divil by si sa, kolko aj BFU stale pozna domcek ako "ist na prvu stranku" - teda ako home button (vzorka technika z univerzity od mladych po starych matadorov)
aha, tak nepovoleny znak "mensi ako" ...
---------
4. Archaicke tlacitko pre navrat na hlavnu obrazovku
Mne ako dlhorocnemu ITckarovi je jasne, co znamena obrazok domceka pre navrat na "home page", ale bezni ludia podla mna ked skoncia na obrazovke, ktoru necakali, tak nevedia, ze maju stlacit domcek - nieco, co sa pouzivalo na weboch pred 20 rokmi. Skor si treba uvedomit, ze takmer vsetci dnes maju smartfony a teda takmer vsetci isto poznaju vyznam tlacitka: (sipka vlavo) cize navrat spat alebo tlacitka X - zrusit, vacsinou umiestnene hore vlavo (iOS, Material dizajn v Androide...) alebo aj v dolnej casti obrazovky ale nie nejake archaicke tlacitko s domcekom Pouzitie dotykoveho rozhrania maju ludia silne spojene s pouzivanim ich smartfonov, preto sa prosim inspirujte zauzivanymi praktikami z mobilneho sveta - okamzite bude to dotykove rozhranie pouzitelnejsie.
A este jedna rada pre vyvojarov - im sa zrejme pouzitelnost zakupovania eCL zda jasna a jednoducha, kedze do toho klikali snad 1000x kym to vyladili. Ale nech skusia k tomu postavit svojich rodicov, ktori to uvidia prvy krat a nech sleduju, ako sa im to pouziva...
Drzim palce, verim, ze sa to casom zlepsi, verim, ze mate ochotneho a fundovaneho dodavatela a nie len niekoho kto si cez kamaratov vytendroval kseft.
HUH, nejak sa to useklo, tak ten koniec:
---------
4. Archaicke tlacitko pre navrat na hlavnu obrazovku
Mne ako dlhorocnemu ITckarovi je jasne, co znamena obrazok domceka pre navrat na "home page", ale bezni ludia podla mna ked skoncia na obrazovke, ktoru necakali, tak nevedia, ze maju stlacit domcek - nieco, co sa pouzivalo na weboch pred 20 rokmi. Skor si treba uvedomit, ze takmer vsetci dnes maju smartfony a teda takmer vsetci isto poznaju vyznam tlacitka:
Nakup eCL - toto som poslal som na info@idsbk.sk ...
Ale mozno aj tu sa najde niekto, kto sa veci rozumie viac ako ja, moze to skritizovat, vysvetlit, prip. doplnit alebo posunut na niekoho zodpovedneho, aby sa tie eCL stali pouzitelnejsie
----------
Dobry den,
mam pre vas par navrhov na vylepsenie nakupu eCL v novych oznacovacoch, verim, ze kedze este bezi skusobna prevadzka, tak tu urcite je priestor na jednoduche zvysenie komfortu a pouzitelnosti:
1. V oznacovacoch pre nakup eCL velmi chyba informacia o cene jednotlivych eCL
Chapem, ze cena zavisi od toho, akou kartou si listok kupujem, avsak nezobrazovat cenu vobec je najhorsie mozne riesenie. Aspon keby tam bola zakladna cena - ved cestujuci s narokom na polovicnu cenu vie, ze bude platit podla typu svojej karty. Prip. sa informacia o cene moze menit tlacitkom, alebo kazdu sekundu a pod....
Alebo keby sa cena (plna/polovicna) zobrazila aspon po zvoleni konkretneho listka - tam kde je napis "Prilozte kartu", tam by sa urcite zmestilo napr. "Prilozenim uhradite podla typu karty cenu 0,81 (zakladna) alebo 0,41 (zlavnena)".
2. Chyba jasna informacia, ze nejakym ukonom dochadza k samotnemu zakupeniu a debetovaniu prostriedkov z karty
Tomuto by pomohlo aj vyriesit bod 1. Momentalne ked si zvolim nejaky eCL, tak z napisu "Prilozte kartu" ani netusim, ze prilozenim uz dochadza naozaj k zakupeniu a (ako pisem v bode 1) ani netusim, kolko zaplatim. Nie som sice pravnik, no toto asi nebude v poriadku ani po pravnej stranke, ked pre uzavretie kupnej zmluvy (a nakup eCL urcite tiez je kupnou zmluvou) je nutne, aby bol zakaznik jasne informovany o cene a tiez o tom, ktorym momentom dojde k uzavretiu zmluvy. V sucasnom stave ani naznakom netusim, ze tuknutim na konkretny listok a prilozenim karty dojde okamzite k uzavretiu kupnej zmluvy a tiez vobec netusim, aka je cena predmetu kupy. Mozem sa kludne domnievat, ze po prilozeni karty sa len zobrazi informacia o cene a vyzva na potvrdenie nakupu a takto lahko zakupim nieco, co som vobec nechcel.
3. Listok pre spolucestujucich nestihnem kupit
Ak chcem k listku dokupit listky pre dalsich spolucestujucich a nestihnem stlacit ihned po kupe tlacidlo s piktogramom osob, tak uz nemam sancu listky spolucestujucim dokupit. Mozno by stacilo doplnit piktogram pre dokupenie listkov spolucestujucim na stranku "Info o karte" ak je na karte platny listok. Alebo aspon predlzit dobu, pocas ktorej sa zobrazuje informacia po zakupeni, ved za tych par sekund nestihnem ani precitat ten text "Cestovny listok bol zapisany", nie to este skontrolovat zostatok, skontrolovat spravnost zakupeneho listku a este aj stlacit tlacitko pre zakupenie listkov pre spolucestujuceho.
4. Archaicke tlacitko pre navrat na hlavnu obrazovku
Mne ako dlhorocnemu ITckarovi je jasne, co znamena obrazok domceka pre navrat na "home page", ale bezni ludia podla mna ked skoncia na obrazovke, ktoru necakali, tak nevedia, ze maju stlacit domcek - nieco, co sa pouzivalo na weboch pred 20 rokmi. Skor si treba uvedomit, ze takmer vsetci dnes maju smartfony a teda takmer vsetci isto poznaju vyznam tlacitka:
Aha a na zastávke Devínske jazero nie je ani akustické hlásenie? Železná studienka tiež nič? Nejak v tom strácam prehľad...
Na Kontaktnom centre ZSSK nedostávajú od železničných dispečerov aktuálne informácie?
Takže Miloslavov je jedna z mála zastávok v okolí Bratislavy, ktorá má aspoň akustické hlásenie? Ktorá ešte? A čo sa týka lavičky a prístrešku, ako sú na tom železničné zastávky v Bratislave a okolí? Nemám v tom prehľad. Stačí mi jeden príklad. ?
Tak na trati 110 na staniciach sú aspoň tabule, ale na zastávkach nie, na trati 130 az po Galantu nič nie je, ani tabule, ani hlásenie, teda len živé na obsadených staniciach, takže ak sa niekto hodí ráno pod vlak, tak mi nepomôže ani smartfón, lebo ukazuje mi, že vlak stojí v stanici, a hotovo. A keď zavolám na konktaktné centrum ZSSK, tak mi povie to isté. Tiež cestujem do hlavného mesta členského štátu EÚ, a koho to zaujíma? Nikoho. Mne raz ponúkla ZSSK cez telefonický hovor, nech idem autobusom - "ale autobus nechodí, preto chcem ísť vlakom" - vybavte si auto alebo ostante doma. No tak s takýmto prístupom od nich a ani od ŽSR nečakaj nič ohromného, takže ako hovorím, vraunská zastávka má nadštandardné vybavenie.
Je fakt, že ufo musí byť extrémne trpezlivý, lebo ja by som ťa už dávno rozdrapil.
Štvordňový obeh pre štyri jednotky znamená, že prvá jednotka v prvý deň odvezie vlaky uvedené v prvom dni, druhý deň vlaky uvedené v druhom dni atď.
Na železnici existuje taká kategória, ktorá sa u nás volá Sv, súpravový vlak. To je návoz jednotky.
Nejake cervene ciary to kresli, podla vsekteho smer posledneho pohybu vozidla (vzdusna ciara).
Meskania to zatial zobrazuje velmi obmedzene, temer vôbec.
A este vzdy ked sa to refreshne tak mi to zrusi uroven aktualneho zoomu a vrati ma to na pohlad cela Bratislava ?
Veľmi si vážim, že mi tu odpisuješ na moje otázky súvisiace so železničnou dopravou a vidím, že sa naozaj vyznáš. Žiaľ ani z tohto tvojho príspevku mi nie je jasné v ktorých dňoch v týždni na ktorých spojoch sa s tým Desiro ML Gysev dá zviezť. ? Vedel by mi to prosím niekto dešifrovať, napr. Joyki, ty tomu rozumieš? Ja by som ten vlak potom zvonka a cestou v ňom aj zvnútra odfotil a pridal sem. ?
Čo znamená 4-dňový obeh pre 4 jednotky? Leerpersonenzug = prázdny osobný vlak. To ide do alebo z Petržalky bez cestujúcich - ak áno tak prečo? A na spojoch kde má byť ten vlak nasadený je aká percentuálna pravdepodobnosť, že tam naozaj bude?
Pozeral som radenie vlakov na železničných weboch a tam zmeny na trase do / z Petržalky od septembra nevidím zapracované.
Preco sa v galerii zaviedlo pri neznamom datume datovanie v tvare 190-te roky, 200-te roky? Ved to je uplne nezmyselny tvar - su to predsa dvetisice a nie dveste roky. A hlavne, komu/comu prekazal elegantnejsi tvar 0. roky 21. storocia?
-----
Rovno nadviazem i na #217387 nech nemam double post:
mozno by bolo elegantnejsie hlasit v tvare "...pride k nastupistu." Hlasit k prvemu pokladam za nezmysel, kedze ine nez prve tam ani nie je.
Ike