Prekvapilo ma, že ešte aj teraz v septembri 2016 jazdí do Rajky aj Ikarus 260. Vraj sa vyrábali až do roku 2002.
Mám pocit, že sa vyrábali ešte okolo 2008, možno aj 2010 v bývalom pobočnom závode Ikarusu v Székesféhervári. Len nie ako 260 a 280 ale ako C60 a C80. C ako Classic.
To my sme mali modernejší Ikarus 435 už v roku 1996.
Oni už niekedy 1986, možno 1988. Prototypy určite.
Rozumiem správne, že ten Ikarus 260 čo jazdí do Rajky pripomínajúci vzhľadom aj zvukom motora Ikarus 280 sa vyrobil až v roku 2002?
Áno, rozumieš správne, poniektoré aj boli vyrobené aj neskôr viď odstavec vyššie.
To akože kedy to vyradia?
Prečo by to mali vyraďovať nejakým hurá systémom?
V normálnej firme sa nakladá s majetkom trošku rozumnejšie ako v tejto gubernii. Celé je to o skutočnom technickom stave daného kusu a jeho údržbe. Predpokladám, že miestny VOLÁNBUSZ má údržbu na trošku inej úrovni ako DPB, lepší prístup k širšej palete náhradných dielov a hlavne tie vozy tam jazdia v trošku inom režime, ako jazdili tu.
Majú stále málo novších vozidiel značky CREDO (teda príbuzných našich SOR-iek)?
Práve naopak, majú dostatok novších vozidiel značky CREDO. Dostatok Na to, aby zistili, čo to je za pojazdnú kadibúdku. A to Credo je v kvalitatívnom porovnaní na tom trošku lepšie ako high-tech výdobytok vedy a techniky od renomovaného výrobcu pornohospodárskej techniky z Libchav.
Ten nestastny problem na 92 by bolo fajn nejak riesit. Je o to zarazajucejsi, ze tieto spoje pouzivaju najma pravidelni cestujuci, ktori by mohli vediet ze dalsie spoje su prazdne.
Mozne riesenie je viest cast spojov iba v casti trasy. Prvy spoj by isiel najkratsi usek, posledny spoj by isiel kompletny usek. To by mohlo viest k rovnomernejsiemu rozlozeniu.
Ja tie (Zlomkovcove jednoŠetistinové) výmysly moc nemusím, ale aby sme naňho len nekydali, tak mu mimoriadne prihrejem polievočku:
Dodržal len Dopravný poriadok dráh vydaný Ministerstvom dopravy v platnom znení. To že je taký, aký je, je hanbou a kvalitatívnym výsledkom technickej a bezpečnostnej legislatívy v SR. Je viac ako mierne pritiahnutá za vlasy a často sa stáva kontraproduktívnou.
Ďalšou otázkou je, či ju vie a má možnosť zo svojho postu ovplyvniť alebo zmeniť a pokiaľ áno, tak do akej miery.
Koniec ohrevu, lebo polievočka neželane zovrie... ?
A drobnosť odpozorovaná z prevádzky:
Tá absencia vnútorného tlačidla má aj svoju výhodu. Keď sa ti váľajú vlky po dverách prichádza k natiahnutiu signalizácie dopytu aj vtedy, keď reálne nik nevystupuje. To potom poteší v zastávkach na znamenie, zbytočné zastavenie, vetranie, zbytočný rozjazd, strata času a zbytočne prepálená nafta. Pravidelne sa deje na 92/12 v úseku od Vrančovičovej po VW a to isté späť. Príčiny: obsaditeľnosť vs. skutočná obsadenosť vozidla, davová psychóza u cestujúcej verejnosti (hurá autobus!).
Veď čo na tom, že idú 3, vždy 5 minút po sebe (22:20, 22:25, 22:30) všetci musia ísť tým prvým... Ja som na pakle zvyknutý, ale keď naposledy v ĽudovomVagóne vystupovali dve a pol minúty piatimi dverami, tak som sa mal ísť chuť pozrieť do kĺbu, či tam nie je schovaný malý mimozemšťan, ktorý ich tam klonuje. Voz idúci za mnou prišiel s asi desiatimi prázdnymi sedačkami a ten posledný doviezol presne šesť človiečikov.
Táto story ale samozrejme nie je dôvodom pre to, aby tam tie tlačítka neboli obojstranné.
A za to, že v SORke nepochopili funkciu diódy Zlomkovec rovnako nemôže.
Zaujímavé, že 3102 behá na linke 90 bez pokladne (iba s podstavcom). To ako chcú v prípade nutnosti zabezpečiť záložné vozidlo na linku 801? Tá 3409 a neviem ktorá ešte čo majú podstavce sú kde? Jazdia bežne na iných linkách v meste?
Ani na 901 nemôže ísť hociktoré záložné vozidlo... Neriskuje v tomto DPB príliš? Sú to komerčné linky a 901 má navyše aj konkurenciu... Čudujem sa, že sa ešte asi nestalo, že 801 alebo 901 nebola aj pol dňa hradená podobne ako minibusové 44 a 147 čo sme už boli svedkami...
Vozidlá jazdiace na ktorých linkách MHD v súčasnosti majú palubné jednotky (mýto)? Aj niektoré ZV?
Otázka na znalcov vozidiel: Prekvapilo ma, že ešte aj teraz v septembri 2016 jazdí do Rajky aj Ikarus 260. Vraj sa vyrábali až do roku 2002. To my sme mali modernejší Ikarus 435 už v roku 1996.
Rozumiem správne, že ten Ikarus 260 čo jazdí do Rajky pripomínajúci vzhľadom aj zvukom motora Ikarus 280 sa vyrobil až v roku 2002? To akože kedy to vyradia? Majú stále málo novších vozidiel značky CREDO (teda príbuzných našich SOR-iek)?
Presne. A ja som od ľudí z ministerstva počul, že práve Šestina ten zákon vydupal. Na rozdiel odo mňa, on svoj stihomam aj pretavuje do reality a škodí. A extra káblik do dverí k tlačidlu je nutný iba na SK, v ČR to môže byť aj bez neho?
A k tvojím ďalším stihomamom - v čase, keď Zlomkovec vyžadoval možnosť zmeny rozchodu, bolo to v zákone. A za to, že nemáme v trolosoroch tlačidlá na vnútornej strane dverí, môže v prvom rade neschopnosť škodovky a SOR-u doviesť do dverí ešte jeden kábel.
Ako schvaľovací orgán je to plne v jeho kompetencii. Naša súčasná norma je dávno prekonaná, ale on sa radšej bude zaoberať rozchodom. Viď nezmyselné nariadenia o tom, že každá rekonštrukcia BA tratí sa musí robiť tak, aby sa dal jednoducho zmeniť rozchod (toto už bolo našťastie zrušené). Ale evidentne mu nestačí ani to, on je zároveň dôvodom, prečo nemáme na trolejbusoch Škoda - SOR dopytové tlačidlá na vnútornej strane dverí. Lebo si zasa vymyslí nejaký dôvod.
BigMac
Dodržal len Dopravný poriadok dráh vydaný Ministerstvom dopravy v platnom znení. To že je taký, aký je, je hanbou a kvalitatívnym výsledkom technickej a bezpečnostnej legislatívy v SR. Je viac ako mierne pritiahnutá za vlasy a často sa stáva kontraproduktívnou.
Ďalšou otázkou je, či ju vie a má možnosť zo svojho postu ovplyvniť alebo zmeniť a pokiaľ áno, tak do akej miery.
Koniec ohrevu, lebo polievočka neželane zovrie... ?
A drobnosť odpozorovaná z prevádzky:
Tá absencia vnútorného tlačidla má aj svoju výhodu. Keď sa ti váľajú vlky po dverách prichádza k natiahnutiu signalizácie dopytu aj vtedy, keď reálne nik nevystupuje. To potom poteší v zastávkach na znamenie, zbytočné zastavenie, vetranie, zbytočný rozjazd, strata času a zbytočne prepálená nafta. Pravidelne sa deje na 92/12 v úseku od Vrančovičovej po VW a to isté späť. Príčiny: obsaditeľnosť vs. skutočná obsadenosť vozidla, davová psychóza u cestujúcej verejnosti (hurá autobus!).
Veď čo na tom, že idú 3, vždy 5 minút po sebe (22:20, 22:25, 22:30) všetci musia ísť tým prvým... Ja som na pakle zvyknutý, ale keď naposledy v ĽudovomVagóne vystupovali dve a pol minúty piatimi dverami, tak som sa mal ísť chuť pozrieť do kĺbu, či tam nie je schovaný malý mimozemšťan, ktorý ich tam klonuje. Voz idúci za mnou prišiel s asi desiatimi prázdnymi sedačkami a ten posledný doviezol presne šesť človiečikov.
Táto story ale samozrejme nie je dôvodom pre to, aby tam tie tlačítka neboli obojstranné.
A za to, že v SORke nepochopili funkciu diódy Zlomkovec rovnako nemôže.