Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #216832:
Pardon, Sv. Jur - Bajkalská
Reply on: BigMac #216831:
Svätý Jur - Rača je podľa IDS BK tarify 0,70 €, neviem koľko podľa železničnej ale asi najskôr to bude ešte menej.
Reply on: BigMac #216831:
Sv. Jur - Raca nestoji 1.10. Cena toho useku je bud 0.70, alebo 0.90 (pri platbe EP o 10% menej), podla toho ci jazda trva do 15, alebo do 30 minut. Az v pripade jazdnej doby nad 30 minut by to bolo 1.20, ale taku jazdnu dobu tam podla mna nema ziaden spoj, ci?
Reply on: S499.1023 #216826:
Má aj nemá, podľa toho či ide ako diaľničná alebo nie. A aj keď ide ako vymeták, aj tak nemáš veľa vhodných bodov na vetranie. Oni totiž majú problém, že čím bližšie si k BA, tým viac liniek má spoločné zastávky a v prípade vetrania by si výdatne začali zavadzať.
Jediné prijateľné riešenie je to voziť k vlakom, hoc aj v časti trasy cestujúceho protismerne. Lenže to má zas jeden drobný háčik a to tarifný. Nevhodne navrhnuté zónovanie a asi nik nebude mať chuť platiť o dve až päť zón naviac. Už len samotným spustením integrátu sa výdatne zdražilo cestovanie napr. v relácii Sv. Jur - Rača (z 0,55 € na 1,10 €), takže aj ľudia, čo dovtedy jazdili SL vytiahli autá a počali kolonizovať. Trošku kontraproduktívna integrácia dopravy, nemyslíš?
Reply on: zakaznik #216828:
V Amerike obajvili Ameriku... ?
Reply on: ivanbuto #216820:
Teória je jedna vec, prax druhá. Vieš namerať chrono aj na normál a vieš ju namerať aj na meškania v zápchach. Len to má drobný háčik: Nevieš, či budú alebo nebudú zápchy, resp. nevieš určiť, aké silné budú a kedy sa ich intenzita zmení, keď už sú.
Asi najideálnejším riešením by bolo tie a-busy trasovať len po najbližšiu vhodnú žst. a tam garantovať prestup do vlaku. Len to by sa a) muselo chcieť, b) nesmeli by sa bezhlavo rušiť trate (napr. Stupava) a c) museli by to pochopiť aj súdruhovia zo SL a SAD.
Šokujúce...
What’s Up With That: Building Bigger Roads Actually Makes Traffic Worse
https://www.wired.com/2014/06/wuwt-traffic-induced-demand/
?
Reply on: S499.1023 #216826:
Každý spoj ináč ? . Spoje, ktoré idú po D1 stoja v Senci a potom až Ba, Zlaté Piesky.
Reply on: on-line #216825:
A to je linka, ktorá nemá nácestné zastávky?
Chromometraz v PAL je to najhoršie co môže byť napríklad zoberme si linku Senec - Bratislava...
Ráno ide napríklad o 5:10 autobus na Zlaté piesky cca 22 minút, po 6:20 to už je 35 minút okolo 7:00 je to 45-60 minút podľa stavu D1tky. Väčšinou sa volí zlata stredna cesta na minimalizáciu meškania ale ako sa hovorí stačí jeden tukanec stoji všetko.

K tomu poviem SL ma postihy za skoré odchody ak ide z BA toto dodržiavajú vodiči avšak neviem si predstaviť napríklad na zlatých stáť 6 linesov ktorí dôjdu s náskokom kde potom zastaví MHD?
Reply on: ivanbuto #216820:
Regionálna doprava je na Slovensku kapitola sama osebe, to všetci vieme. Ale minimálne Slovak Lines má také jazdné doby, že spoje okolo 7. hod - 8.30 v smere do Ba majú jazdnú dobu robenú na zápchy, takže 2-3 dni v týždni vedia prísť načas (zo smeru Rača, resp. Stupava), prípadne zo smeru Ivanka a Šamorín 1 deň v týždni. Zvyšné dni sú také kolóny, že aj ich "zápchovú" chropnometráž zmeškajú, často aj 40-80 min..
Ale potom prídu "voľnejšie" dni - napr jeden deň medzi víkendom a sviatkom, alebo nebodaj taký extrém ako bol tento piatok že väčšina vodičov prirovnávala premávku k 25. decembru. A v tej rannej špičke mala prevažná väčšina spojov už na vstupe do Ba náskok aspoň 1-5 min., a kým prišli na Prievozskú, čo je posledná zastávka kde niekto mohol teoreticky nastúpiť, tak mali náskok už 8-20 min a našli sa aj spoje čo prišli na Nivy aj o vyše 20 min skôr...
Reply on: ivanbuto #216821:
Tie reakcie v článku okrem užívateľov, ktorí sú registrovaní aj tu, teda stoja za to...?
Reply on: ivanbuto #216820:
S tym uplne suhlasim.
Reply on: 810zssk #216812:
Ale na opakovaných a známych úsekoch by asi bolo vhodné tie jazdné doby premerať a upraviť... teraz nemyslím len mesto, ale aj v regionálnej doprave, napr. na strednom Slovensku mám s týmto neblahé skúsenosti, že autobus ide aj o 5 min. skôr.
Reply on: Valec #216818:
No ved prave...
Reply on: zakaznik #216814:
Však preto som sa pýtal na príklady.
Reply on: KaroSAD #216815:
Rôzna.
Reply on: on-line #216811:
Áno, má sa šuchtať a "zdržovať premávku" vyčkávaním po zastávkach. Je to výrazne lepšie ako zdržiavať dynamickú dopravu jazdou 30 km/h, pretože pán šofér má času dosť a šetrí naftu. Ak si smutný autobusový dopravca myslí, že to tak byť nemá, môže si podľa železničného vzoru doplniť do CP k časovým údajom "obrátené téčko" alebo čierny polmesiac.
Nevie niekto, aká je cena vyradenej (nepojazdnej) Karosy B 741.CNG?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.