Ale na opakovaných a známych úsekoch by asi bolo vhodné tie jazdné doby premerať a upraviť... teraz nemyslím len mesto, ale aj v regionálnej doprave, napr. na strednom Slovensku mám s týmto neblahé skúsenosti, že autobus ide aj o 5 min. skôr.
Áno, má sa šuchtať a "zdržovať premávku" vyčkávaním po zastávkach. Je to výrazne lepšie ako zdržiavať dynamickú dopravu jazdou 30 km/h, pretože pán šofér má času dosť a šetrí naftu. Ak si smutný autobusový dopravca myslí, že to tak byť nemá, môže si podľa železničného vzoru doplniť do CP k časovým údajom "obrátené téčko" alebo čierny polmesiac.
Dlhé roky je napr. DPB kritizovaný, že nevidí za humná Bratislavy. Že by si mohol zobrať aspoň nejaký príklad z vyspelého sveta.
V BID vidím opačný extrém - povýšenie analógie na najvyšší princíp.
Autobus Lajnsov ma byt napriklad 13:15 na Patronke. Vdaka prazdnemu mesto pride 13:10. Dalsi ide o 30-60-90 minut neskor. Potesilo by ta, ak by ti usiel?
K skorsim odchodom smer ASMN poviem len toľko keď vodič nemá cestujúcich má sa po meste "šuchtať" a zdržiavať premávku na zastávkach vyckavanim? Jazdné doby sú uvádzané dnes na plnšie mesto treba brať do úvahy aj tieto fakty predtým ako niekto napíše sťažnosť ?
Ako tak pozerám tie dnešné výlukové trasy, tak správne predpokladám, že (aj kvôli prázdnejším cestám) prímestské autobusy Slovak Lines premávali na všetky smery bez zdržaní spoľahlivo podľa CP?
Samozrejme ze to s tou platnostou minimalne v SL mozne je, to som aj napisal. DPB moze byt problem, neviem ako funguje ta zbernica, ale verim ze by sa riesenie pre tie eCL naslo.
Technicky to však určite možné je, lebo pri kombinovaných lístkoch za tarifu IDS BK + za tarifu Slovak Lines (resp. BSK) mimo zaintegrovaného územia to funguje ako som písal:
"Aspoň, že so správnou časovou platnosťou som sa stretol keď som mal raz kombinovaný CL (zo Smoleníc do Bratislavy). Časová platnosť za úsek v IDS BK mi bola správne vypočítaná a zobrazená od času odchodu z prvej zastávky v obci Doľany."
Poteším sa keď niekto zareaguje aj na druhý odstavec v mojom príspevku #216796 (k predčasným odchodom busov Slovak Lines v Bratislave v smere na ASMN). Z tohto pohľadu je skvelé, že blízka Marianka nepatrí administratívne pod Bratislavu, lebo tam som už 2-krát zažil ako vodič čakal do času odchodu podľa CP. ? Ako je to v Brne a Viedni? Pre POROVNANIE: Zaintegrované vlaky na území Bratislavy ani v smere na Hlavnú stanicu nejazdia predčasne. To platí samozrejme aj o diaľkových vlakoch. Alebo ste niečo také niekto niekedy zažili?
Ozaj, to aj po 1. 11. 2015 platí, že odjazdené výkony iných dopravcov na území Bratislavského kraja (Arriva Trnava, SAD Dunajská Streda, SKAND Skalica, SAD Trenčín) platia iné kraje? Akým spôsobom prebieha vyrovnávka výkonov? Kraje medzi sebou si to neskôr nejako finančne zúčtujú? Neviem odhadnúť či Slovak Lines odjazdí na území Trnavského kraja približne toľko ako zmluvní dopravcovia Trnavského kraja v Bratislavskom kraji. Určite to nebude 1:1...
Btw, páči sa mi zaintegrovanie blízkych častí Trnavského kraja (napr. Šamorín) pekne už od 1. 11. 2015. ?
Zhrňme si ešte: Na území Bratislavy z dopravcov mimo IDS BK umožňuje prepravu cestujúcich v súčasnosti iba SAD Dunajská Streda?
zakaznik
V BID vidím opačný extrém - povýšenie analógie na najvyšší princíp.