Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #215341:
Ubytovacie vlaky, pokiaľ viem, sú celkovo v západnej Európe v útlme. Čo tento produkt imho ťahá dole je viac faktorov:
- lacné nízkonákladové letecké spoločnosti (napr. cesta BA - Berlín je lôžkom x krát dlhšia ako Ryanairom v akcií a zaberie dlhší čas),
- lacné "nízkonákladové" autobusy (tie sú síce možno porovnateľne rýchle ako lôžkový vlak, ale lacnejšie)
- výstavba VRT, resp. modernizácia koridorov, ktoré zvyšujú oproti ceste po "starej" trati cestovnú rýchlosť, t.j. skracujú cestovný čas. Cestovanie na noc z dôvodu strávenia "neproduktívneho času" na ceste v spánku už nie je také lákavé a zároveň keby hypoteticky tie lôžkové vozne jazdili po VRT, je možné, že pri skrátení jazdných dôb by si zistil, že sa v tom vlaku ani nemáš čas poriadne vyspať (napr. AVE Madrid - Barcelona cestovný čas 2 hod. 45 min),
- využívanie ucelených jednotiek v diaľkovej doprave (pokiaľ viem súvisí s tým, že súprava s vozňami klasickej stavby vzhľadom na fyzikálne zákony zrovna nie je veľmi vhodná na VRT), t.j. ak by chceli na západe udržať koncept ucelených jednotiek musela by celá jednotka lôžkových vozňov behať po jednej trase a tým pádom by:
-- nebolo možné využívať súčasný systém, v ktorom sa vo vybraných staniciach mení zloženie nočných vlakov (napr. v Břeclavi ide vozeň z Metropola na EN smer Varšava) a je otázne ako by si vedel takú jednotku každú noc naplniť
-- takáto jednotka by s výnimkou veľmi dlhých trás väčšinu času stála nevyužitá niekde na odstavnej stanici, t.j. by prinášala nižšie tržby ako jednotka na sedenie,
- možno aj zmena koncepcie tarifnej politiky na Západe z pevných cien ako sú u nás na pohyblivé ceny ako v leteckej doprave, čo pokiaľ som dobre zachytil, celkovo spôsobuje zmenu vyťaženia jednotlivých (kategórií ?) vlakov oproti minulosti.
K lôžkovým vlakom u nás napíšem cez deň, ak budem mať čas, keďže už nad klávesnicou zaspávam . Budem rád, ak niekto tieto moje myšlienky prípadne doplní/opraví.
?
Tá hodinová diera cez víkendy o 23 je tam z dôvodu, že linku vtedy vypravuje JD?
Reply on: Joyki #215365:
Tvojmu príspevku som neporozumel. Čo je podľa teba "nočná zmena"?
Reply on: S499.1023 #215363:
Hlavne, keď z nočných zmien sa ľudia nevedia dostať domov cez voľné dni, lebo ani vlak, ani autobus nechodí 2 hodiny a sú nútení buď sa spoľahnúť na odvoz autami, alebo silou-mocou zostať v BA, kým im niečo neuráči ísť.
Reply on: S499.1023 #215363:
To mi je jasne, ja som len odpovedal na otazku 🙂 Je mi jasne ze pokial ide o nocnu dopravu, som atypicky zakaznik.
Reply on: 810zssk #215362:
To si ale normálne pracujúci ľudia nemôžu dovoliť, prísť zo SC domov a ísť spať. Dokonca ani v sobotu nie.
Reply on: dyspozytor #215358:
Zemplin pouzivam na cestu domov, nie do KE. T.j. do siestej nejak potiahnem a potom idem domov spat 🙂
Reply on: dyspozytor #215358:
No veď práve, v Zlošukovom veku som v pohode týždeň fungoval tak, že v noci som makal v BEÚS-e na stavbe a údržbe tratí, doobeda som plával a hral volejbal na Golden Beach, poobede pil a večer zasa od začiatku. Ale dnes by som na jednanie v hodnote pár desiatok miliónov evri po troch hodinách spánku alebo noci strávenej na sedačku nešiel.
Reply on: dyspozytor #215357:
To viem úplne presne. Ale to číslo je šokujúce, to je hádam viac ako v ČR.
Reply on: dyspozytor #215354:
Viem aké je radenie...
Reply on: 810zssk #215323:
Len by ma zaujímalo, keď ideš spať o 3:00, taký Zemplín ťa vyloží v KE 5:46, ako potom vyzeráš o 9,11,13,15:00 a prakticky celý deň... (ale zas chápem, v tvojom veku som tiež vydržal byť tri dni jarý)
810zssk:"Ak to zvladaju ludia o 12:00, preco to zrazu o 0:00 je problem?" - tomu sa hovorí ľudský biorytmus, ktorý má väčšina ľudstva nastavený tak, že o 0:00 chcú spať...?
Reply on: S499.1023 #215321:
ZSSK eviduje takmer jeden milión preukazov na bezplatnú prepravu. Z toho počtu sú študáci "iba" ca. 300 tisíc, čo myslíš, kto tvorí zvyšok?
Reply on: dyspozytor #215354:
Až bude mať Jančura lôžkové vozne a prestane za ne vydávať lehátka a až na koniec vlaku zapriahne autovozeň, tak s ním začnem cestovať. Zatiaľ je pre mňa nepoužiteľný, hoci si manželka jeho raňajky proti JLV/WGS pochvaľovala.
Reply on: ceres #215353:
Síce som tento klip videl zo zvrátených pohnútok veľakrát, tak až dnes som si všimol čas 0:20. Veľa dlhoročných účastníkov tejto diskusie bude vedieť.
Reply on: ufo #215345:
Všetky nočáky EN/R (vetva Praha-KE/BA-KE) vezú aj klasické sedačky (EN Slovakia v časti trasy), takže sú to vlaky ako ostatné. Jedine EN Bohemia je v ČR vyňatá zo zväzku vo verejnom záujme.

Niečo o spore Jančura&nočné vlaky: http://ekonomika.idnes.cz/stat-prestane-objednavat-cast-vlaku-z-prahy-do-brna-fxf-/eko-doprava.aspx?c=A160628_100002_eko-doprava_suj
Reply on: Solider #215341:
Keď už sa tu spomína tá zážitková agentúra zameraná na osobitnú poetiku (post)socialistických služieb a podnikania na východnom pobreží maskovaná za poskytovateľa reštauračných a ubytovacích služieb vo vlakoch, možno tu niektorí z diskutujúcich nejakým zázrakom nevideli https://www.youtube.com/watch?v=dlv-4CHcNC8
Upozornenie: What has been seen cannot be unseen...
Reply on: Ike #215347:
Taký bol zámer už od vlani.
Reply on: ufo #215349:
Rychle vlaky ale nemozu byt nahradou, len doplnkom, 6xx. Teda ti zozeru kilometre navyse, nie usetria.
Reply on: 810zssk #215348:
Keď môžeš byť niekde za 5 hodín, prečo by vlak mal suplovať nejaké ubytovanie?
Ja nehovorím, že nemá byť nejaký vlak s príchodom o 6.00 do BA a KE. Takt rýchlych vlakov BA-KE, do ktorých sa nebude rvať ten, čo ide z Trnavy do práce do Bratislavy doplnený o takt rýchlikov BA -TN(ZA) a hustý takt prímestskej dopravy, nie každé 2 hodiny, ako je to teraz (Malacky, Galanta, TT).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.