Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Rubber38 #214942:
Nikto nesleduje ani prvu cifru ? Aj keby hned ludia sotoznacenie liniek poznali, informacia "linka ide niekde do Petrzalky" je prilis vseobecna a preto nepouzitelna.
Reply on: Petto #214940:
Bola ambícia aby platilo aj na mieste jednotiek (niekde sa to podarilo viac, niekde menej), ale nebolo to nič oficiálne. Každopádne, "miestne vymetače" majú zvyčajne rovnaké číslice (ex22,33,44,55,77,88,99)
Reply on: Petto #214940:
Originálny koncept počítal aj s využitím druhej cifry v poradí. Je jasné, že to dá realizovať len pri obmedzenom počte liniek, teda sa v prípade "kolízie" liniek vytipovali tie významnejšie (21,23,34,50,56,pôvodná 65,67,70,75,pôvodná 78,83,92,atď). Druhá vec samozrejme je, že tú druhú cifru nikto nesleduje aj keby náhodou dedukoval trasu linky podľa oblastného číslovania, nakoľko tá sedí len občas...
Reply on: MatejBA #214927:
To je kombinácia pozostávajúca s výlučne nevýhod. Linku prečísluješ ale systém nezjednodušíš.
Reply on: Technopol #214934:
Oblastne oznacovanie "plati" len pri 1.cifre na mieste desiatok
Reply on: Salomon #214937:
OK, tak mi prosím vysvetli, aký má pre cestujúceho význam, či mu dojde na jeho linke SORka s tykadlami, alebo bez nich? Ak dnes napr. vypadne voz na L201 a príde ho hradiť Karosa s plnohodnotne nahodenou L201 na transparentoch, máš pocit, že by vlčáci hromadne zmätkovali?
Reply on: Salomon #214937:
? ze pluska. A hadam si to vsimas?
Reply on: S499.1023 #214929:
Iba hlupák môže položiť takúto otázku a ešte ti dávaju pluska. Asi tebe rovný.
Reply on: Mirtschi #214935:
Ešte minulý rok v decembri drážďanské "trojičky" premávali tuším ako "posilovka" k univerzite a tuším premávajú dodnes. ?
Reply on: S499.1023 #214931:
Aspoň nový poznatok. Ja, že iba že premávali v Drážďanoch iba 2xT4D + B4D. V súčasnosti ale už hádam Tatry tam ani nepremávajú, či? Už počas mojej návštevy Dráždan v r.2012 bolo stretnúť súpravy T4D veľká vzácnosť. Ešte pomerne dosť ich malo ale Lipsko. V nejakom článku bolo písané, že vlek B4D bol vyvinutý práve kvôli veľkým energetickým nárokom súprav 3xT a dráždanská sieť v tej dobe nemala na to uspôsobené meniarne. Dokonca tam bola ešte pred hromadnými dodávkami T4D v skúšobnej prevádzke súprava troch vozňov T3 zapožičaných z Prahy.
A pardon, trocha zlé vyjadrenie ohľadom toho B3/B4, miesto výrazu zhodný malo byť podobný. V spomínanom Lipsku, aspoň v tej dobe (r.2012) boli v prevádzke aj vleky NB4 vzhľadovo dosť odlišné od vozňov T4D, ich hranatý tvar by skôr pasoval k T6A2/T6A5.
Reply on: Petto #214932:
Typické DPB, zavedie oblastné číslovanie (OČ) a potom ho ignoruje. Predpokladám, že ten kto vymyslel toto označenie pre danú linku, vychádzal z toho, že majme z Trnávky linky 6X podľa OČ 60 (205), 61, 62, 63, 65. 2-ku prebral z 32 a tak vznikla 62. Spojená linka by ale podla oč mala byť 63/36 - Dlhé Diely 3 Trnávka 6, keďže 63 je obsadená tak zostáva 36, ale asi by to nevyzeralo pekne na mape.
Reply on: Petto #214932:
Jezis ... snad to fakt neurobia 😕 Zapchy na Bajkalskej, na Trnavskom, na Racianskom, na Sancovej, na Kramaroch a obcas v Mlynskej doline a Karloveskej? Vsak to bude viac stat ako jazdit 😕
Reply on: Mirtschi #214930:
V plane tbus liniek DPB sa uz aj uvadza spojena 32+204 do linky 62 ?
Reply on: Mirtschi #214920:
V Nemecku jazdia aj súpravy 3xT4 (Dresden), jazdili aj súpravy 3xKT4 (Erfurt), štandardná dovolená dĺžka súpravy v Nemecku je 75 m, na výnimku (napr. Hannover počas výstav) 100 m.
Inak B3/B4 nie je vzhľadovo zhodný s T3/T4, lebo jeho predná časť vyzerá rovnako ako zadná.
Reply on: Petto #214926:
Ako určite trolejbusy nemusia mať samostatný číselný rad, hoci väčšina miest ČR/SR to tak má. Hlavné je aby ten systém bol jednotný, nie, ako teraz má Bratislava časť trolejbusov v 200vkovom rade a čast v súčasnom autobusovom. K tomu oblastnému číslovaniu: Podľa mňa ho nebolo ani tak potrebné zavádzať, lebo vzhľadom k existencií diametrálnych/tangenciálnych liniek sa nikdy 100 percentne nedodrží. A kvôli oblastnému číslovaniu rozdelovať linky v centre, alebo na hranici mestkých častí...hlúposť. Príklad: L59 v Petržalke, 83 v Dúbravke, 65 v Račí...
Ak má byť v číslovaní prehľad, tak efektívnejšie je počet liniek znížiť na minimum ich zlúčením a zrušením zbytočných. Pre porovnanie ak to mám dobe spočítané, Bratislava má 64 denných mestkých liniek a porovnateľne veľké Brno len 35. Príklad: L93 a 94 by sa kľudne dali zlúčiť do jednej, hoci za cenu niečo nadbytočnej kapacity v úseku Smolenická - Vyšehradská. Kto potrebuje na Holíčsku - peší presun, alebo prestup na L68. Do oblasti Kolárovho Nám. , Vazovovej - pestup na električky / L39. L31 a 39 zlúčiť podobne. Tiež by sa dala zlúčiť 61 a 63 atď. Potom zrušiť, L82 a podobné, ktoré sú takmer pre nikoho. Zatrolejovaním úseku Molecova - Patrónka by sa dala možno zlúčiť i 32/33 a ako posilu pre Dlhé Diely predĺžit napr. L139... Proste znížiť súbehy, optimalizovať linkovanie.
Reply on: Salomon #214918:
Prosím ťa, čo to trepeš? Aký je PRE CESTUJÚCEHO rozdiel medzi trolejbusom a autobusom?
Reply on: zlomok #214916:
A čo?
Reply on: Petto #214926:
A co tak urobit to stylom rovnake cisla pre vsetko, len trolejbusy by bol ako Txx (T33, T47, atd) - zachovalo by sa specialne oznacovanie a zaroven by to bolo ako tak zaradene do busovych liniek ?
Reply on: Mirtschi #214924:
Ja stale nevidim vyznam samostatneho ciselneho radu pre trolejbusy. Zdiela to rovnako cesty s busmi , chodi to do oblasti kde maju busy "oblastne oznacovanie" ktore je sice irelevantne,ale raz sa to zaviedlo tak šmitec.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.