Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #214927:
To je kombinácia pozostávajúca s výlučne nevýhod. Linku prečísluješ ale systém nezjednodušíš.
Reakcia na: Technopol #214934:
Oblastne oznacovanie "plati" len pri 1.cifre na mieste desiatok
Reakcia na: Salomon #214937:
OK, tak mi prosím vysvetli, aký má pre cestujúceho význam, či mu dojde na jeho linke SORka s tykadlami, alebo bez nich? Ak dnes napr. vypadne voz na L201 a príde ho hradiť Karosa s plnohodnotne nahodenou L201 na transparentoch, máš pocit, že by vlčáci hromadne zmätkovali?
Reakcia na: Salomon #214937:
? ze pluska. A hadam si to vsimas?
Reakcia na: S499.1023 #214929:
Iba hlupák môže položiť takúto otázku a ešte ti dávaju pluska. Asi tebe rovný.
Reakcia na: Mirtschi #214935:
Ešte minulý rok v decembri drážďanské "trojičky" premávali tuším ako "posilovka" k univerzite a tuším premávajú dodnes. ?
Reakcia na: S499.1023 #214931:
Aspoň nový poznatok. Ja, že iba že premávali v Drážďanoch iba 2xT4D + B4D. V súčasnosti ale už hádam Tatry tam ani nepremávajú, či? Už počas mojej návštevy Dráždan v r.2012 bolo stretnúť súpravy T4D veľká vzácnosť. Ešte pomerne dosť ich malo ale Lipsko. V nejakom článku bolo písané, že vlek B4D bol vyvinutý práve kvôli veľkým energetickým nárokom súprav 3xT a dráždanská sieť v tej dobe nemala na to uspôsobené meniarne. Dokonca tam bola ešte pred hromadnými dodávkami T4D v skúšobnej prevádzke súprava troch vozňov T3 zapožičaných z Prahy.
A pardon, trocha zlé vyjadrenie ohľadom toho B3/B4, miesto výrazu zhodný malo byť podobný. V spomínanom Lipsku, aspoň v tej dobe (r.2012) boli v prevádzke aj vleky NB4 vzhľadovo dosť odlišné od vozňov T4D, ich hranatý tvar by skôr pasoval k T6A2/T6A5.
Reakcia na: Petto #214932:
Typické DPB, zavedie oblastné číslovanie (OČ) a potom ho ignoruje. Predpokladám, že ten kto vymyslel toto označenie pre danú linku, vychádzal z toho, že majme z Trnávky linky 6X podľa OČ 60 (205), 61, 62, 63, 65. 2-ku prebral z 32 a tak vznikla 62. Spojená linka by ale podla oč mala byť 63/36 - Dlhé Diely 3 Trnávka 6, keďže 63 je obsadená tak zostáva 36, ale asi by to nevyzeralo pekne na mape.
Reakcia na: Petto #214932:
Jezis ... snad to fakt neurobia 😕 Zapchy na Bajkalskej, na Trnavskom, na Racianskom, na Sancovej, na Kramaroch a obcas v Mlynskej doline a Karloveskej? Vsak to bude viac stat ako jazdit 😕
Reakcia na: Mirtschi #214930:
V plane tbus liniek DPB sa uz aj uvadza spojena 32+204 do linky 62 ?
Reakcia na: Mirtschi #214920:
V Nemecku jazdia aj súpravy 3xT4 (Dresden), jazdili aj súpravy 3xKT4 (Erfurt), štandardná dovolená dĺžka súpravy v Nemecku je 75 m, na výnimku (napr. Hannover počas výstav) 100 m.
Inak B3/B4 nie je vzhľadovo zhodný s T3/T4, lebo jeho predná časť vyzerá rovnako ako zadná.
Reakcia na: Petto #214926:
Ako určite trolejbusy nemusia mať samostatný číselný rad, hoci väčšina miest ČR/SR to tak má. Hlavné je aby ten systém bol jednotný, nie, ako teraz má Bratislava časť trolejbusov v 200vkovom rade a čast v súčasnom autobusovom. K tomu oblastnému číslovaniu: Podľa mňa ho nebolo ani tak potrebné zavádzať, lebo vzhľadom k existencií diametrálnych/tangenciálnych liniek sa nikdy 100 percentne nedodrží. A kvôli oblastnému číslovaniu rozdelovať linky v centre, alebo na hranici mestkých častí...hlúposť. Príklad: L59 v Petržalke, 83 v Dúbravke, 65 v Račí...
Ak má byť v číslovaní prehľad, tak efektívnejšie je počet liniek znížiť na minimum ich zlúčením a zrušením zbytočných. Pre porovnanie ak to mám dobe spočítané, Bratislava má 64 denných mestkých liniek a porovnateľne veľké Brno len 35. Príklad: L93 a 94 by sa kľudne dali zlúčiť do jednej, hoci za cenu niečo nadbytočnej kapacity v úseku Smolenická - Vyšehradská. Kto potrebuje na Holíčsku - peší presun, alebo prestup na L68. Do oblasti Kolárovho Nám. , Vazovovej - pestup na električky / L39. L31 a 39 zlúčiť podobne. Tiež by sa dala zlúčiť 61 a 63 atď. Potom zrušiť, L82 a podobné, ktoré sú takmer pre nikoho. Zatrolejovaním úseku Molecova - Patrónka by sa dala možno zlúčiť i 32/33 a ako posilu pre Dlhé Diely predĺžit napr. L139... Proste znížiť súbehy, optimalizovať linkovanie.
Reakcia na: Salomon #214918:
Prosím ťa, čo to trepeš? Aký je PRE CESTUJÚCEHO rozdiel medzi trolejbusom a autobusom?
Reakcia na: zlomok #214916:
A čo?
Reakcia na: Petto #214926:
A co tak urobit to stylom rovnake cisla pre vsetko, len trolejbusy by bol ako Txx (T33, T47, atd) - zachovalo by sa specialne oznacovanie a zaroven by to bolo ako tak zaradene do busovych liniek ?
Reakcia na: Mirtschi #214924:
Ja stale nevidim vyznam samostatneho ciselneho radu pre trolejbusy. Zdiela to rovnako cesty s busmi , chodi to do oblasti kde maju busy "oblastne oznacovanie" ktore je sice irelevantne,ale raz sa to zaviedlo tak šmitec.
Reakcia na: Mirtschi #214924:
Úplný súhlas. Kiežby takto uvažovali v DPB.
Reakcia na: Melange #214919:
K číslovaniu trolejbusov: Určite by bolo vhodné číslovať trolejbusy na zaklade jedného systému a nie dvoch, ako je tomu teraz. Buď nech sa ponechá samostatný 200vkový rad, ten však trocha narúša súčasný celkový systém číslovania v Bratislavskej Integrovanej doprave. Napr. v súčasnosti č.212 má trolejbus a 215 už regionálny autobus. Byť na mne, tak trolejbusy prečíslovať do súčasného autobusového radu najlepšie to spojiť aj s prípadnou reorganizáciou trasovania ich liniek. Určite je dobré keď má nejaká linka to isté svoje číslo roky rokúce, ale keď už je zavedený určitý systém číslovania liniek v pokročilom štádiu realizácie, je vhodné ho už aj dokončiť. Teda 200vkový rad ponechat regionálnym autobusom pre Záhorie. V prípade jeho ponechania pre trolejbusy sa ale mohol použiť radšej 300vkový / 400vkový. V rámci zavedenia integrovaného systému taktiež prečíslovali všetky trolejbusové linky v Brne z pôvodného radu 130-149 do radu 20-39. Spôsobilo to na určitú dobu možno trochu chaos ale ľudia si zvykli.
Reakcia na: volod #214915:
Verim ze aj u nas sa raz dockame. Pan co mal pocit ze bratislavska MHD je jeho modelovou zeleznicou do ktorej mu ludia nemaju co kecat uz v DPB skoncil a snad aj z magistratu postupne mizne mentalne nastavenie ze cestujuci maju respektovat Radu starsich a drzat hubu a krok.
Reakcia na: Melange #214919:
Áno, to máš pravdu, že ľudia len nadávajú, to poznám aj v mojej práci.Počúvam to jedným uchom dnu druhým von inak by som skončil v blázinci. Nadávajú od prevratu! Zmeny samotné nie sú zlé, to chápu ale to konečné zavedenie ich zabíja?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.