pravdu píšeš, síce na druhýkrát, ale prešla, uvidíme, kedy bude aj reálne jazdiť ?
keď pozerám históriu STK-čok, je to nejaké divné - sú tam ročné odstupy medzi jednotlivými kontrolami - nemajú vozidlá MHD polročné intervaly?
žeby do večných lovíšť? ?
za posledný rok odjazdila až 6dní, má význam držať v stave jediný exemplár takého voza
jedine, že by nebola ešte odpísaná, čo mi príde pri 6ročnom voze( v stave DPB, nie reálny vek) asi nereálne...
Pred 5 minútami na diaľnici pri Červeníku smer Piešťany videná #2020, zavesená prednou nápravou na ťahači Asosu (zadok normálne po zemi). Kukal som jak puk veru... Kam šla, nevie niekto?
No ok, ale ten voz Eurotram zo Štrasburgu má neotočné podvozky a má 33m dĺžky (kratšia verzia, dlhšia má 43), tak výzbroj sa dá akotak rozložit odhadujem hlavne v miestach kĺbov. Kdežto ten návrh pre Prahu musí mať jedine otočné podvozky a má dĺžku cca len 15m.
Ja sa len divím tým študentom, že sa neoboznámili so súčasnými trendami. Keď už nechceme koncept PCC celkom vytlačiť z ulíc miest, tak ponechať ich na nejakej historickej linke ako napr. v Prahe L91, ale toto? Obávam sa, že ani vozidlá EVO nebudú mať moc úspech. Možno tak Olomouc/Ostrava kúpi pár kusov. To už však pri tomto koncepte sa viac vyplatí "modernizácia" starých T3 na VarioLF.
Dnes mi padol do očí tento článok: http://praha.idnes.cz/studenti-navrhli-moderni-tramvaje-dtp-/praha-zpravy.aspx?c=A160222_2227409_praha-zpravy_rsr
Ide o návrh vzhľadu električiek pre Prahu od študentov priemyselného dizajnu.
Viacerí sa nad tým zrejme len pousmejú, mňa by zaujímalo, otázka pre znalých, či je vôbec takéto vozidlá technicky možné vyrobiť. Podľa mňa, človeka s akotak základami techniky, by bol dosť veľký problém z podvozkami, vo vnútri by museli byť dosť veľké podesty a schody nakoľko by museli byť otočné. Tiež nevedno kam by sa dala elektrovýzbroj nakoľko strecha je príliš nízka.
Veľmi podobný už vyrobený prototyp električky EVO1 väčšiu výšku a v interiéri všade podesty.
Valec