Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #212914:
S tym suhlasim, ale nemeni to nic na veci ze to tak je.
Reply on: S499.1023 #212913:
PP IDS BK stanovuje ze kombinovanie CL je mozne za podmienky dodrzania ich platnosti a oznacovania. Tie nemas ako dodrzat (bez variantu s doplacanim zony navyse), tak aby si zaroven dodrzal pravidlo ze medzi dvomi zonami musis mat listok pre predchadzajucu aj nasledujucu. Do toho este narazis na tupy odbavovaci system Slovak Linesu a uz je to uplne dokonale.

Kombinovanie listkov je v IDS BK absolutne nedoriesene. Pritom sa stacilo pozriet 130 km severovychodne, kde to maju jednoduche a univerzalne pouzitelne riesenie (hoci treba dodat ze neumoznujuce kombinaciu dvoch JCL - ale to nepovazujem za problem, cestujuci si priamo kupi listok na celu trasu). Ale to by najprv muselo byt zadanie sirsie ako "spustite nejaky IDS a nezaujima nas co to vlastne bude" a jednak by Slovak Lines musel upustit od odbavovacieho systemu ktory od svojej obsluhy nevyzaduje znalost tarify.

Velka chutovka je napriklad ak ma cestujuci trojdnovy listok pre Bratislavu a chce ist so SL jednorazovo napr. do Pezinka. Riesenie bez opatovneho platenia zony 101 prakticky neexistuje.
Reply on: 810zssk #212912:
Už tuším v roku 1994 mi v Londýne dokázali vydať lístok "Boundary Zone 6 - Sevenoaks". Proste tarifa a PP IDS BK je paškvil.
Reply on: 810zssk #212906:
V tom prípade je zle nastavená tarifa a PP IDS BK. Prečo to zakazuje?
Reply on: Joyki #212910:
Vodic ti nema ako vydat "nadvazny listok". Ak sa preukazes listkom z MHD tak ti plati pre cestu potial pokial plati. Najneskor v tej zastavke si povinny si kupit dalsi listok ak chces ist dalej.

Listky prirodzene predavaju vsetci dopravcovia IDS.
No lenze ak ja si kupujem len 15min. listok, aby som sa dopravil na AS, tak ukazem vodicovi SL, ze aha: ja som uz raz cestoval MHD-ckou!, a teda mi vyda nadvazny listok bez zon 100+101? Tym padom sa veziem od AS az po Lamac nacierno? Ci az po Krce?

Ani zmienka o tom, ze sa 7 a viac zonove predavaju niekde inde, ako u DPB. Aj na ASMN su len mapky a, ze nech si dobijeme BID kartu (?), ale ze by sme si mali kupit PCL, ani nahodou.
Tento system je fakt prozakaznicky... boze, tak by som bol zvedavy, ako sa pohybuje krivka poctu cestujucich aspon v regiobusoch. ?
Reply on: Valec #212904:
Zrovna ty by si PP IDS mal poznat a vediet ze:
a) Cestujuci medzi dvomi zastavkami je povinny mat listok platny v predchadzajucej aj nasledujucej zone.
b) Kombinovanie listkov je mozne pri dodrzani pravidiel platnosti a oznacovania CL.

Ako ma podla teba v praxi prebehnut tebou navrhovane kombinovanie CL u SL? Nadvazny listok mozno vydat az v dalsej zone, cize jednu zastavku ide cestujuci na cierno. Tebou uvedene kombinovanie preto mozne nie je.

Navyse listok na tri zony + listok na styri zony stoji viac ako listok na sedem zon.
Reply on: 810zssk #212906:
Opravujem, PP IDS to neuvadza (s niecim som si to pomylil), kazdopadne ale taka kombinacia mozna podla PP nie je.
Reply on: Joyki #212902:
V uvedenom pripade si kupis listok na predajnom mieste ktore predava cely sortiment listkov, alebo pouzijes karnet. Predajkyna v DPB mala toto cestujucemu poradit, len to by tarifaci nesmeli byt snad najneschopnejsiou castou tej neschopnej firmy.
Reply on: S499.1023 #212903:
Vela stastia s tymto postupom. Ak budes mat aspon trochu stastia tak ti to vodic vyda, ale az po prichode do prvej zastavky v regione. Aj to len ak budes mat stastie na aspon trochu pricetnu osobu a zaroven ochotu ohyhat predpisy (a absenciu revizora). PP IDS BK priamo uvadza ze taketo kombinovanie CL povolene nie je.
Reply on: Ámos #212895:
Ku slovnym spojeniam si citovy vztah veru nevytvaram a pouzivam ich podla potreby, nie pre uspokojenie Amosovej tuzby inovovat.
Reply on: Joyki #212902:
7 a viac zónové lístky predávajú:
- multifunkčné automaty,
- železničné stanice,
- autobusová stanica,
- v predajni DPB si možno kúpiť Karnet, ktorý je určený ako náhrada viac zónových lístkov, ktorých sa celkom logicky predáva výrazne menej, takže by sa ich tlač do predpredaja ani neoplatila (že to v DPB nevedia ponúknuť je už žiaľ ich chyba). Ako funguje si môžeš na každom z nich prečítať.

Naviac, ako píše S499, stále môžeš v autobuse dokúpiť si len chýbajúce zóny, po koniec BA pôjdeš na jeden lístok a potom na druhý.
Reply on: Joyki #212902:
Ak už raz 100+101 máš, tak si ich samozrejme v autobuse SL už druhýkrát kupovať nemusíš, doplatíš si len zvyšok. V predajniach DPB by sa ale samozrejme mal predávať plný sortiment lístkov.
Reply on: dyspozytor #212901:
Veď držia sa už! 2-3-4 týždne, akurát, že vo vypnutom stave. ? ale vo Veľkom Bieli sa neodhodlali ich nainštalovať myslím dodnes. Tam v minulosti vymaľovali budovu, po 4 hodinách už tam boli prvé grafitti.
Ináč súhlasím, tie stojany sú tak labilné, že by som to vylomil aj keď sa o nich opriem, plus absolútne ich nevidno - snáď tam dajú nejaké nálepky, ale skôr nie... a nebolo by ťažké rozbiť ani na obsadených staniciach, keďže v noci sú taktiež opustené, čiže nielen na zastávkach hrozí ich poškodenie.

Automaty stále nikde. Akože čaká sa na zavedenie elektronických CL, a teda nainštalovanie nových označovačov do starších vozidiel DPB? Dovtedy akurát tak stihnú rozkopať v každej stanici a zastávke tie označovače po celom kraji.

Mimochodom ďalší paradox IDS BK:
Čo, ak chcem cestovať do štvrtej zóny (a viac) od centra mesta na jednorazový lístok z mesta s použitím MHD? Lebo momentálne ak chcem ísť napr. do Malaciek, tak si musím kúpiť najprv lístok 100+101, a po nástupe do autobusu SL si musím zakúpiť ešte raz 100+101, pričom 100ku až dvakrát. Teda 100ku platím až trikrát --- pretože mimo autobusov SL 7- a viac zónové lístky neexistujú, nepredávajú sa. Ja som si to doteraz ani neuvedomil, až len jeden cestujúci v predajni DPB sa na to pýtal, a právom bol rozhorčený, že aký je to teda integrovaný systém? Celá predajňa (prítomní cestujúci) sa smiala a prikyvovala. Tomu sa už fakt hovorí krádež.
Čiže prestupný systém v smere do BA ešte funguje (ak autobus SL nestojí v zápche a nevyprší platnosť lístka), ale von z mesta už nie, lebo ako sa ja dostanem z Petržalky cez AS do Malaciek, keď neexistuje 8-zónový lístok? No jedine, že si priplatím použitím ďalšieho lístka k extrémne predraženému lístku ASMN-Malacky.
V tomto prípade neobstojí ani argumentácia "kúpte si PCL", lebo ak to nie je pravidelný cestujúci, nekúpi si a nabudúce ani nepôjde verejnou dopravou = ani autobusom SL, ani MHD, lebo došiel autom. Alebo karnet? To sám neviem, ako funguje, a ani by som nevopchal do označovača u SL.
Asi prvy rozfranforcovany oznacovac na nedavno instalovanych zel. staniciach - BID - EM 316io, je ten vo Sv, Jure.?
Tento typ je podla mna absolutne nevhodny na pouzitie do exterieru! Cele to prevedenie "na stracej nozke" je uplne labilne a v tej sivej ci sedej klietke je to maskovane, akoby cielom bolo maskovat to pred cestujucim...
To si ozaj mysleli, ze toto vydrzi viac ako jeden vikend, hlavne na opustenych zel. zastavkach?
Reply on: Rubber38 #212899:
Vyzera to fakt lowcost, ale pri 2,3,4 dverach je myslim dost miesta pre stojacich ci kufre. Nase Capacity maju pri poslednych dverach aspon 2 plosiny pre batozinu - je to aj opacnym umiestnenim motorovej veze, cim sa mi zda priestranejsi voz .
Pri napravach to asi inak nevyriesis ako radom sedadiel 2+2., aj ked som uz videl aj verziu Iveco Crealisu s 1,5+1,5 radom sedadiel pri 3 naprave co opticky ulicku rozsirilo. ? . Kazdopadne dufam,ze sa rozhybe Mercedes na Tuhovskom a otestuje to aj u nas - pre planovany 30ks tedner.. Nejake kontakty tam mam, uvidim ci pomohla moja ziadost. ?
Reply on: Petto #212898:
1.) OK, prijmime verziu, že tento prototyp sa snaží zaujať bežného stredoeurópskeho zákazníka, vítajúceho aspoň priemer za cenu podpriemeru. No i tak sú niektoré tie veci neomluviteľné, najmä ohľadne tej ergonomiky a riešenia priestoru (nie, nejednalo sa o bus s maximálnou obsadenosťou sediacimi cestujúcimi). Najnovšie SOR NB tento stroj naozaj vo viacerých ohľadoch predčia (dokonca vnútri i elegantnosťou a to je už čo povedať), a to sú schopní stlačiť cenu podstatne nižšie.

2.) Fotky interiéru som (okrem zopár detailov) nerobil, keďže L119 je od prvej po poslednú zastávku vždy plná okufrovaých turistov a je tak problém získať behom jazdy dosť výrečný záber samotného busu). Môžem skúsiť zajtra, inak je ale fotiek plný net, napr. tu: http://mhd86.cz/2016/02/08/mercedes-benz-capacity-l-predstaven-v-praze/ i keď práve problematický priestor okolo 3. dverí, či zasedačkovaný interiér od nich skoro až po motor tuto zrovna neni vidno
Reply on: Rubber38 #212896:
Nebral by som to tak tragicky, nase Capacity su vyčačkane predrazene supervozy. S novym Capacity L chce asi Evobus prerazit viac ako s nasou 19,5m verziou ktora jazdi len u nas v Istanbule ako seriove vozidla - preto ta lacnejsia verzia prototypu myslim si.
Ak by aj zakotvili v DPB, tak by sa to prisposobilo mestskemu dopravcovi od A po Z - od madiel, sedadiel, akustiky, info panelu atd atd. No mohol by si postnut nejake fotky z interieru ak mas. ?
Reply on: Ámos #212895:
Načo ho meniť, keď je naďalej v mnohých situáciach vystihujúce ? Prijmi kritiku

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.