Zrovna ty by si PP IDS mal poznat a vediet ze:
a) Cestujuci medzi dvomi zastavkami je povinny mat listok platny v predchadzajucej aj nasledujucej zone.
b) Kombinovanie listkov je mozne pri dodrzani pravidiel platnosti a oznacovania CL.
Ako ma podla teba v praxi prebehnut tebou navrhovane kombinovanie CL u SL? Nadvazny listok mozno vydat az v dalsej zone, cize jednu zastavku ide cestujuci na cierno. Tebou uvedene kombinovanie preto mozne nie je.
Navyse listok na tri zony + listok na styri zony stoji viac ako listok na sedem zon.
V uvedenom pripade si kupis listok na predajnom mieste ktore predava cely sortiment listkov, alebo pouzijes karnet. Predajkyna v DPB mala toto cestujucemu poradit, len to by tarifaci nesmeli byt snad najneschopnejsiou castou tej neschopnej firmy.
Vela stastia s tymto postupom. Ak budes mat aspon trochu stastia tak ti to vodic vyda, ale az po prichode do prvej zastavky v regione. Aj to len ak budes mat stastie na aspon trochu pricetnu osobu a zaroven ochotu ohyhat predpisy (a absenciu revizora). PP IDS BK priamo uvadza ze taketo kombinovanie CL povolene nie je.
7 a viac zónové lístky predávajú:
- multifunkčné automaty,
- železničné stanice,
- autobusová stanica,
- v predajni DPB si možno kúpiť Karnet, ktorý je určený ako náhrada viac zónových lístkov, ktorých sa celkom logicky predáva výrazne menej, takže by sa ich tlač do predpredaja ani neoplatila (že to v DPB nevedia ponúknuť je už žiaľ ich chyba). Ako funguje si môžeš na každom z nich prečítať.
Naviac, ako píše S499, stále môžeš v autobuse dokúpiť si len chýbajúce zóny, po koniec BA pôjdeš na jeden lístok a potom na druhý.
Ak už raz 100+101 máš, tak si ich samozrejme v autobuse SL už druhýkrát kupovať nemusíš, doplatíš si len zvyšok. V predajniach DPB by sa ale samozrejme mal predávať plný sortiment lístkov.
Veď držia sa už! 2-3-4 týždne, akurát, že vo vypnutom stave. ? ale vo Veľkom Bieli sa neodhodlali ich nainštalovať myslím dodnes. Tam v minulosti vymaľovali budovu, po 4 hodinách už tam boli prvé grafitti.
Ináč súhlasím, tie stojany sú tak labilné, že by som to vylomil aj keď sa o nich opriem, plus absolútne ich nevidno - snáď tam dajú nejaké nálepky, ale skôr nie... a nebolo by ťažké rozbiť ani na obsadených staniciach, keďže v noci sú taktiež opustené, čiže nielen na zastávkach hrozí ich poškodenie.
Automaty stále nikde. Akože čaká sa na zavedenie elektronických CL, a teda nainštalovanie nových označovačov do starších vozidiel DPB? Dovtedy akurát tak stihnú rozkopať v každej stanici a zastávke tie označovače po celom kraji.
Mimochodom ďalší paradox IDS BK:
Čo, ak chcem cestovať do štvrtej zóny (a viac) od centra mesta na jednorazový lístok z mesta s použitím MHD? Lebo momentálne ak chcem ísť napr. do Malaciek, tak si musím kúpiť najprv lístok 100+101, a po nástupe do autobusu SL si musím zakúpiť ešte raz 100+101, pričom 100ku až dvakrát. Teda 100ku platím až trikrát --- pretože mimo autobusov SL 7- a viac zónové lístky neexistujú, nepredávajú sa. Ja som si to doteraz ani neuvedomil, až len jeden cestujúci v predajni DPB sa na to pýtal, a právom bol rozhorčený, že aký je to teda integrovaný systém? Celá predajňa (prítomní cestujúci) sa smiala a prikyvovala. Tomu sa už fakt hovorí krádež.
Čiže prestupný systém v smere do BA ešte funguje (ak autobus SL nestojí v zápche a nevyprší platnosť lístka), ale von z mesta už nie, lebo ako sa ja dostanem z Petržalky cez AS do Malaciek, keď neexistuje 8-zónový lístok? No jedine, že si priplatím použitím ďalšieho lístka k extrémne predraženému lístku ASMN-Malacky.
V tomto prípade neobstojí ani argumentácia "kúpte si PCL", lebo ak to nie je pravidelný cestujúci, nekúpi si a nabudúce ani nepôjde verejnou dopravou = ani autobusom SL, ani MHD, lebo došiel autom. Alebo karnet? To sám neviem, ako funguje, a ani by som nevopchal do označovača u SL.
Asi prvy rozfranforcovany oznacovac na nedavno instalovanych zel. staniciach - BID - EM 316io, je ten vo Sv, Jure.?
Tento typ je podla mna absolutne nevhodny na pouzitie do exterieru! Cele to prevedenie "na stracej nozke" je uplne labilne a v tej sivej ci sedej klietke je to maskovane, akoby cielom bolo maskovat to pred cestujucim...
To si ozaj mysleli, ze toto vydrzi viac ako jeden vikend, hlavne na opustenych zel. zastavkach?
Vyzera to fakt lowcost, ale pri 2,3,4 dverach je myslim dost miesta pre stojacich ci kufre. Nase Capacity maju pri poslednych dverach aspon 2 plosiny pre batozinu - je to aj opacnym umiestnenim motorovej veze, cim sa mi zda priestranejsi voz .
Pri napravach to asi inak nevyriesis ako radom sedadiel 2+2., aj ked som uz videl aj verziu Iveco Crealisu s 1,5+1,5 radom sedadiel pri 3 naprave co opticky ulicku rozsirilo. ? . Kazdopadne dufam,ze sa rozhybe Mercedes na Tuhovskom a otestuje to aj u nas - pre planovany 30ks tedner.. Nejake kontakty tam mam, uvidim ci pomohla moja ziadost. ?
1.) OK, prijmime verziu, že tento prototyp sa snaží zaujať bežného stredoeurópskeho zákazníka, vítajúceho aspoň priemer za cenu podpriemeru. No i tak sú niektoré tie veci neomluviteľné, najmä ohľadne tej ergonomiky a riešenia priestoru (nie, nejednalo sa o bus s maximálnou obsadenosťou sediacimi cestujúcimi). Najnovšie SOR NB tento stroj naozaj vo viacerých ohľadoch predčia (dokonca vnútri i elegantnosťou a to je už čo povedať), a to sú schopní stlačiť cenu podstatne nižšie.
2.) Fotky interiéru som (okrem zopár detailov) nerobil, keďže L119 je od prvej po poslednú zastávku vždy plná okufrovaých turistov a je tak problém získať behom jazdy dosť výrečný záber samotného busu). Môžem skúsiť zajtra, inak je ale fotiek plný net, napr. tu: http://mhd86.cz/2016/02/08/mercedes-benz-capacity-l-predstaven-v-praze/ i keď práve problematický priestor okolo 3. dverí, či zasedačkovaný interiér od nich skoro až po motor tuto zrovna neni vidno
Nebral by som to tak tragicky, nase Capacity su vyčačkane predrazene supervozy. S novym Capacity L chce asi Evobus prerazit viac ako s nasou 19,5m verziou ktora jazdi len u nas v Istanbule ako seriove vozidla - preto ta lacnejsia verzia prototypu myslim si.
Ak by aj zakotvili v DPB, tak by sa to prisposobilo mestskemu dopravcovi od A po Z - od madiel, sedadiel, akustiky, info panelu atd atd. No mohol by si postnut nejake fotky z interieru ak mas. ?
Dnes som sa tým zázrakom teda kus povozil, a musím povedať, že najmä z vyhotovenia interiéru som ostal pomerne nepríjemne sklamaný, obzvlášť ak ho porovnám s našimi staršími BA MBCC. Komfortom a prevedením zodpovedá tak SORom NB prvých sérií, či už sa jedná o dizajnové prevedenie (ok, subjektívna vec), použité materiály (nevábne vyhotovenie sedadiel, na pohľad lacné plasty, často pôsobiace ako v rámci šetrenia poskladané z rôznych starších generácií busov od Evobusu, držadlá tiež vzor 1998), ergonomiku (v zadnej polovici busu okrem kĺbu skutočne nie je viac priestoru na existenciu, než v zaznávaných SORoch. 3. dvere sú výsuvné, čo by bolo v poriadku, no v ich okolí absentujú akékoľvek horné držadlá, takže ak tam niekto pristúpi do plného busu ako posledný, tak mu neostáva iné, len balansovať. Miesta pre kočíky/batožinu vpredu síce dosť, ale bezpečne zaistiť jeden invalidný vozík len ťažko), či biedny informačný systém pozostávajúci z obyčajného klasického dvojriadkového infopanelu (resp. naše 15 rokov známe BUSEčko, len zdvojené). Vyzdvihol by som možno akurát tak relatívne pokojný a dobre odhlučnený chod.
Takže, že by to bol oproti priemernému prevádzkovanému busu (nielen) u DPP nejaký veľký prepadák netvrdím, ale ak toto má byť výstavný prototyp nového modelového radu, navyše rozhodne nie z kategórie lowcost, tak to teda Evobus dosť zaspal dobu ?
Súčasný stav je super. Niektorí z tohto fóra sme o to snaživo bojovali a bombardovali DPB od roku 2003. Jedinú nevýhodu vidím v označovaní liniek. Sídlisko s 12 000 obyvateľmi spraví iný dopyt ako obec so 4 000.
DPB ma problém s garantovaným prestupom medzi linkou, ktorá ide 1 zastávku cez ulicu, kde nie sú zápchy a vezie vzduch a linkou, ktorá síce čo-to poberie, ale ide maximálne cez 1 problémovú križovatku. Takže úvahy máš síce dobré, ale odpoveď poznáme. Pozitívom je, že DPB môže pozitívne prekvapiť.
810zssk
a) Cestujuci medzi dvomi zastavkami je povinny mat listok platny v predchadzajucej aj nasledujucej zone.
b) Kombinovanie listkov je mozne pri dodrzani pravidiel platnosti a oznacovania CL.
Ako ma podla teba v praxi prebehnut tebou navrhovane kombinovanie CL u SL? Nadvazny listok mozno vydat az v dalsej zone, cize jednu zastavku ide cestujuci na cierno. Tebou uvedene kombinovanie preto mozne nie je.
Navyse listok na tri zony + listok na styri zony stoji viac ako listok na sedem zon.