Keďže na križovatke je dynamické riadenie, tak sa správa ináč, keď je v buspruhu autobus. A to tak, že vtedy mu skáče signál voľno o pár sekúnd skôr ako autám zelená (resp. žltá).
Bohuzial v tomto pripade neexistuje lepsi argument, ak chces pochopit, o com tu asi dotycni dristaju, nez to, ze to vyskusas na vlastnej kozi. Skakat z voza na voz nieje sranda, fungovalo by to akurat v krajine, kde sa v DP rovnako staraju o vsetky vozidla a nema kazdy jeden vrak nejaku specificku skrytu vadu, na ktoru prides az za jazdy dajme tomu s cestujucimi a zacnes sa kvoli tomu jedovat. Na tunajsej zbierke humusackych serblov, kde sa tesis uz len z toho, ze sa neprilepis k pristrojovej doske vdaka storocnej spine ktora v kabine vladne, a nefuka na teba za jazdy do takej miery ze mas problem vystriet sa na fajront. Ja inak pevne verim, ze nemat vo vozovniach princip pridelovania vozidiel vodicovi/partii, na ktory sa tu tiez frfle s velkou oblubou, siel by cely vozovy park dolu vodou raz tak rychlo ako teraz. Takto ti vodici (zial cest vynimkam) maju aspon nejaku snahu udrziavat svoje pracovisko v schopnom technickom stave. Ak by sa pustil system "strieda ma na trati barjaky humusak a nas.re mi do kabiny", aj tato snaha by sla velmi rychlo doprec.
Presne tak - opäť stačí návšteva Budapešti. Navyše to skracuje obratové časy v úvratiach - električka prichádza na konečnú, jeden vodič vystupuje s taškou a ide do búdy piť kávu, druhý nastupuje s taškou na opačné stanovište a odchádza do premávky.
Podmienka je ale dokonalá údržba.
"Zamestnaj sa ako vodic" je uplne najlepsi argument, gratulujem ?
Ani rusnovodic nejazdi cely den na tej istej lokomotive a to teda nemaju ziadne podstatne lepsie podmienky nez vodici elektriciek, skor naopak. Neexistuje jeden dobry dovod preco by mal mat vodic zrasteny zadok s vozom ktory soferuje. Prechod z jedneho voza do druheho, tak ako je potrebne, je uplne standardna vec v mnohych prevadzkach a vedie k zvysovaniu efektivity (zvysovanim obehovej rychlosti vozidiel na najlepsiu moznu uroven).
Spájať jednosmerné električky do PX (Prdelí Xobě) je podľa mňa vyslovene núdzovka a prevádzková zaujímavosť, keď nie sú k dispozícii obojsmerné električky. Mne sa páči video: https://www.youtube.com/watch?v=RUMLpf0STUY kde je dokonca pre cestujúcich využitý vždy len jeden vozeň, pretože sa jazdilo len po jednej koľaji a tak cestujúci nastupovali vždy z tej istej strany. Druhý vozeň slúžil len ako duhé stanovište pre vodiča.
Ono by najvhodnejsie bolo keby sme sa zbavili dogmy ze vodic musi cely den jazdit na jednom voze. Potom by to slo zaviest aj bez socialok v strede trasy.
dobrý večer, chcem sa opýtať, kde a ako je možné zakúpiť si 72hod lístok vzhľadom k tomu, že na strojoch na lístky sa taká ponuka nenachádza. vopred ďakujem.
Záleží o akú koncepciu sa jedná. Napr. v Budapešti, kde sú T5 obojstranné (dvere na oboch stranách, stanovište iba jedno), tak bežne sa prevádzkujú okrem 2xT aj 3xT, pričom konce sú zaradené tak, aby vychádzali stanovištia vždy na konci súpravy. Podobne časť Várii v Olomouci 2xT PX. V BA by bola hlúposť radiť 4xT (2xT a 2xT PX), zbytočne dlhé a zle využité, keďže zadná polovica vlaku v príslušnom msre by bola vždy prázdna, križovatky preplnené... nakoniec existuje aj vyhláška, ktorá limituje dĺžku jednej súpravy.
Mike