Reply on: S499.1023 #211658:
Po belgickych dialniciach som sa najazdil ako spolujazdec dost, a myslim si, ze pri sucasnej funkcnosti systemu najma vo Valonsku (useky so striedavo nesvietiacimi lampami vyvolavajuce stroboskopicky efekt, alebo nahle vjazdy do tmavych usekov lebo porucha) je lepsie to osvetlenie nemat.
Ike
ad 1) tie dopravné značky (C 25 + symbol autobusu v modrom kruhu) nepozná vyhláška (aj keď je podľa mňa prevedené riešenie najrozumnejšie ako vyznačiť vyhradený jazdný pruh v križovatke a bolo by žiaduce, aby toto bolo aj v novele vyhlášky).
ad 2) V mieste vyraďovacieho úseku pred odbočením k OC Galeria je dopravná značka C 25, z ktorej sa vodič IAD nemá ako dozvedieť, že pri pokračovaní rovno z pravého zmiešaného jazdného pruhu (odbočovací a priebežný jazdný pruh) bude tento jazdný pruh pokračovať ako vyhradený jazdný pruh (čo je uvedené až za križovatkou). Vznikajú tam potom zmätky.
Vzhľadom na veľký počet odbočení a križovatiek (kde navyše asi nikdy v histórii nestáli autá v kolóne) by stačilo vyhradený jazdný pruh vyznačiť až za odbočkou na diaľnicu D2 v smere do Lamača. No a samozrejme by bodol vyhradený jazdný pruh v opačnom smere a hoci nepoznám pohnútky a plány mesta, myslím si, že tu by zriadenie takéhoto pruhu bolo prospešné:
- tri jazdné pruhy na Lamačskej v smere na Patrónku sú redundantný luxus, ktorý zostal z čias, kedy táto komunikácia suplovala chýbajúci tunel Sitina. Ak stačia dva jazdné pruhy za križovatkou Patrónka v smere do centra a dva jazdné pruhy na Lamačskej v smere z centra, musia stačiť aj dva jazdné pruhy v smere z Lamača. Možno tak vytvoriť súvislý vyhradený jazdný pruh Polianky - Sokolská.