Ak by ten vyhradený jazdný pruh mal byť vyznačený v zmysle vyhlášky, potom by sme mali dvakrát toľko značiek, ktoré by pozostávali z kombinácie C24 a C25.
Problém je, že okrem toho, že je ten BUS pruh vyznačený zle v zmysle vyhlášky, je vyznačený zle aj v z hľadiska zmysluplnosti. Tá prvá časť je de facto presmerovanie VOD do odbočovacieho pruhu na krátky úsek, aby bola potom presmerovaná naspäť do priebežného. V praxi si neviem predstaviť vodičov VOD, ktorí pokračujú po I/2 aby využívali ten prvý úsek. Riešenia sú dve:
1) ponechať BUS pruh z od miesta, kde sa odpája odbočovací jazdný pruh v smere na D2 Brno
2) zriadiť BUS pruh v celej dĺžke od vyraďovacieho úseku pred križovatkou s vjazdom do Tesca až po napojenie z križovatky Polianky s tým, že vodičov idúcich na Brno v ňom tolerovať (v princípe tú dopravné zápchy nebývajú) podobne, ako je to na križovatke Dubová - Pri Suchom mlyne.
Každopádne, celý tento BUS pruh je krásny argument, prečo definovať novú dopravnú značku (piktogram autobusu na príkazovej značke) a urobiť poriadok vo vyhradených jazdných pruhoch v križovatkách.
Išiel som v r.2014 cez Belgicko,Holandsko do UK a tie osvetlené dialnice ma uchvátili a majú ich v rôznych podchladených úsekoch aj vykurované ale nie doslovne nejakým ohrievačom ale ina jednoduchým fyzikálnym princípom rozdielu teplot medzi povrchom a hĺbkou zeme kde voda cirkuluje v tribubiciach a ten cca 10> stupňový rozdiel stačí na roztopenie snehu alebo námrazi.
Je to pre túto krajinu naozaj potrebný bezpečnostný prvok.
Ale naozaj sa to nedá porovnávať
?
Hej? 50 rokov ho tam mali? Never toľko mestským poverám. Ale teraz chcem hovoriť o niečom inom - vieš, ako dobre sa po takej osvetlenej diaľnici jazdí?
ad 1) tie dopravné značky (C 25 + symbol autobusu v modrom kruhu) nepozná vyhláška (aj keď je podľa mňa prevedené riešenie najrozumnejšie ako vyznačiť vyhradený jazdný pruh v križovatke a bolo by žiaduce, aby toto bolo aj v novele vyhlášky).
ad 2) V mieste vyraďovacieho úseku pred odbočením k OC Galeria je dopravná značka C 25, z ktorej sa vodič IAD nemá ako dozvedieť, že pri pokračovaní rovno z pravého zmiešaného jazdného pruhu (odbočovací a priebežný jazdný pruh) bude tento jazdný pruh pokračovať ako vyhradený jazdný pruh (čo je uvedené až za križovatkou). Vznikajú tam potom zmätky.
Vzhľadom na veľký počet odbočení a križovatiek (kde navyše asi nikdy v histórii nestáli autá v kolóne) by stačilo vyhradený jazdný pruh vyznačiť až za odbočkou na diaľnicu D2 v smere do Lamača. No a samozrejme by bodol vyhradený jazdný pruh v opačnom smere a hoci nepoznám pohnútky a plány mesta, myslím si, že tu by zriadenie takéhoto pruhu bolo prospešné:
- tri jazdné pruhy na Lamačskej v smere na Patrónku sú redundantný luxus, ktorý zostal z čias, kedy táto komunikácia suplovala chýbajúci tunel Sitina. Ak stačia dva jazdné pruhy za križovatkou Patrónka v smere do centra a dva jazdné pruhy na Lamačskej v smere z centra, musia stačiť aj dva jazdné pruhy v smere z Lamača. Možno tak vytvoriť súvislý vyhradený jazdný pruh Polianky - Sokolská.
S vynimkou obchvatu useky kde "nechodia ludia" osvetlene predsa nie su. Vid cesta do Rusoviec, spalovne, Vrakune (z Astronomickej), Zahorskej a tusim aj Vlcieho hrdla. Vsetko je to bez osvetlenia.
Ten obchvat je jedina vynimka a osobne som rad ze osvetleny je.
Tak hej, ale v Belgicku mali kandelabroveho ministra. Teda konkretne brat ministra dopravy mal firmu na kandelabre a vdaka tomu maju osvetlene este aj dialnice ?
Ja celkovo nechápem princíp mať vysvietené celé mesto okolo hlavných ťahov a podobne, veď tie svetlá na autách nemáme asi len tak pre srandu králikov. Takisto obchvat po BA, niekedy tak pozerám, načo sú tam tak husto montované tie svietidlá, zvlášť v okolí Prístavného mosta a hore okolo križovatky Ružinov? Nehovorím, niekde na sídlisku alebo kdekoľvek, kde sa pohybujú ľudia, nech to svieti. Ale tam kde chodia prevažne autá, načo je dobré imitovať pomaly svetlo ako cez deň? Zbytočne veľa materiálu, zbytočne veľa energie.
Najlepsie by bolo nejake stlmovanie svetiel na noc. Napriklad teraz o 5 ci 6 vecer, kebyze to svieti ako napriklad u nas, a okolo 10-11 nech sa to stlmi ako to svetlo v Berline. Pretoze napriklad ja zijem na 7 poschodi, ale pokial nezatiahnem vsetky zaluzie + kancelarske zaluzie, tak nedokazem mat normalnu tmu v byte, ale napriklad pri ceste domov je super, ked to svieti a clovek vidi bez problemov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Problém je, že okrem toho, že je ten BUS pruh vyznačený zle v zmysle vyhlášky, je vyznačený zle aj v z hľadiska zmysluplnosti. Tá prvá časť je de facto presmerovanie VOD do odbočovacieho pruhu na krátky úsek, aby bola potom presmerovaná naspäť do priebežného. V praxi si neviem predstaviť vodičov VOD, ktorí pokračujú po I/2 aby využívali ten prvý úsek. Riešenia sú dve:
1) ponechať BUS pruh z od miesta, kde sa odpája odbočovací jazdný pruh v smere na D2 Brno
2) zriadiť BUS pruh v celej dĺžke od vyraďovacieho úseku pred križovatkou s vjazdom do Tesca až po napojenie z križovatky Polianky s tým, že vodičov idúcich na Brno v ňom tolerovať (v princípe tú dopravné zápchy nebývajú) podobne, ako je to na križovatke Dubová - Pri Suchom mlyne.
Každopádne, celý tento BUS pruh je krásny argument, prečo definovať novú dopravnú značku (piktogram autobusu na príkazovej značke) a urobiť poriadok vo vyhradených jazdných pruhoch v križovatkách.