Cinkne 5 krat a hlasi odchod z prvej zastavky. Zachytil som to na hadam vsetkych typoch vozov s novymi palubakmi, ale asi sa to da vypnut, nerobi to vzdy.
40 % vlakov v okolí BA stále nezobrazuje linku, a 80 % nehlási zastávky, v prípade starých súprav taktiež nie vždy sú vložené linkové, teda smerové papierové tabule.
Dnes som videl REX Kamzík, a sa len zobrazovali na voknajšom displayi len nácestné zastávky, po dorolovaní ani linka, ani smer - zrejme ešte nemajú naprogramovaný cieľ Břeclav.
Niekedy rano ked nastupujem na vychodzej zastavke do Urbanwayu, tak akusticke hlasenie vydava take "ping, ping, ping, ping,..." az kym sa nezavru dvere (to "ping" je to iste ako ked bus ohlasuje zastavku v ktorej sa nachadza). To je nejaka specialtika Urbanwayov? ?
Ak by náhodou nebolo zrozumiteľné z môjho predchádzajúceho príspevku, tak dopĺňam, že cez ten QR kód sa dá dostať na http://www.idsbk.sk , ktorá je prispôsobená aj pri displeje smartfónov.
Predstavte si, na zastávkach MHD s vitrínou (určite nielen v Dúbravke) pribudli mapy zón! ? Škoda, že tam nikde nie je napísaná adresa www.idsbk.sk . Tá je na rozdiel od webstránky DPB prispôsobená aj pre displeje smartfónov. Je tam síce QR kód, ale pomerne malý (aj keď väčší ako na cestovných poriadkoch). Nemusí si ho každý všimnúť a niektoré smartfóny [ako napr. môj] maličké QR kódy nedokážu načítať.
SL kludne zabezpeci taky pocet spojov a interval aky si Grob objedna (aj Borylinka ma taktovy CP ;)). Akurat na rozdiel od DPB im to SL neda pod cenu, lebo SL je majoritne sukromna firma, takze jej management nemoze len tak rozdavat kamaratom mestske peniaze.
Lebo DPB započíta len časť nákladov a zvyšok rozpustí vo vyúčtovaní pre mesto (stačí pozrieť, koľko stojí 1 km pre obec a 1 km pre Bratislavu), zatiaľ čo SL by im vyfakturoval všetko. Obec teda berie to, čo je lacnejšie.
Takže išiel som dnes REx Záhorie:
- v IDS BK informačný systém nezobrazoval číslo linky (S20) a ani na papieri som to napr. na dverách nevidel!
- v IDS JMK sa takisto nezobrazovalo číslo linky (S53) a tiež ani na papieri napr. na dverách som to nevidel
- nebolo v prevádzke akustické hlásenie zastávok
- aj na území ČR to zobrazovalo v slovenčine "nasledujúca zastávka" a reklamná obrazovka mala v slovenčine rovnaký "program" ako na Slovensku
- stanice na území ČR to vnútri zobrazuje s [CZ]
- z Kútov do Břeclavi išiel průvodčí ČD, lokomotíva zostala slovenská
Cestou späť som išiel s Os 4287 (do Břeclavi prišiel ako REx Kamzík). Ani tento "poschoďák" v IDS JMK akusticky nehlásil zastávky, nezobrazoval číslo linky (S53) a ani na papieri napr. na dverách som ho nevidel. Na území SR už od stanice Brodské však začalo aspoň akustické hlásenie zastávok (t.j. hlas tej istej pani ako v bratislavskej MHD).
V Kútoch bolo potrebné prestúpiť do druhej poschodovej súpravy (Os 2035). Táto v IDS BK zobrazovala aj linku (S20) na vnútorných transparentoch - aj na vonkajších.
- Tá poschodová súprava končiaca v Kútoch tam zostáva na noc či kam ide? V Kútoch je nejaká odstavná plocha a vlak je tam na noc bez dozoru?
V oboch smeroch boli vlaky v úseku "Kúty - Břeclav" málo vyťažené = kapacitne by naďalej stačil ten motoráčik ČD. Osobne ma prekvapuje, že prišlo k tejto zmene cez pracovné dni poobede od 14. 12. 2015.
Je potrebné si uvedomiť, že zintegrovať troch dopravcov, za ktorými sú tri rôzne úrovne samosprávy a za jedným aj súkromný sektor - všetci s rôznymi očakávaniami a cieľmi - nie je kreslenie liniek na mape ?. V IDS sú väčšie problémy ako linky pre 30 ľudí. Bolo by žiaduce ich vyriešiť, no v prioritnom rebríčku na prvom mieste asi nebudú.
niekdajšia vlaková 155-ka sa mala kedysi spojiť s Vajnormi a vzniknúť tak spoj ŽST Vajnory - ŽST Východné - ŽST Predmestie (potencialne Slovany a Filialka) ... len sa teraz uz nezda, ze by to niekto chcel realizovat
Presne ako hovoris, podpora kolajovej dopravy by mala byt prvorada. Ale toho sa pri BdesID asi nikdy nedockame. Staci len par prikladov:
S60 - ubytok 3 spojov v rannej spicke z SC do BA pre Velky Biel a Ivanku od noveho CP
diskutovana 54 aj 525 absolutne nevyuzity potencial BA-Vajnory
Slovensky a Chorvatsky Grob - tahame do SG nezmysel typu ASMN - ZP - Ivanka - (obcas dokonca Zalesie !!!) - Bernolakovo - Chorvatsky Grob - SG s cestou 55 minut az 70 minut + zapchy. Jeden bus v hodinovom intervale by v pohode vyjazdil Bernolakovo ZST - CHG - SG - Pezinok zastavka, vsetko absolutne bez zapch v ktorukolvek dennu nocnu hodinu ev. s potiahnutim Pezinka ZST v spickach a 30 min int ked aj v PK a aj Bernolakove su navyse aj REX mas uzasne spojenie HL ST - CHG 27 minut cez Bernolakovo a 37 cez Pezinok a HL ST - SG 27 minut cez PK a 37 minut cez Bernolakovo. Vzhladom na poziciu os z hl st mas v spicke dokonca tym padom spojenie kazdych 15 minut.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Kanarcan
S60 - ubytok 3 spojov v rannej spicke z SC do BA pre Velky Biel a Ivanku od noveho CP
diskutovana 54 aj 525 absolutne nevyuzity potencial BA-Vajnory
Slovensky a Chorvatsky Grob - tahame do SG nezmysel typu ASMN - ZP - Ivanka - (obcas dokonca Zalesie !!!) - Bernolakovo - Chorvatsky Grob - SG s cestou 55 minut az 70 minut + zapchy. Jeden bus v hodinovom intervale by v pohode vyjazdil Bernolakovo ZST - CHG - SG - Pezinok zastavka, vsetko absolutne bez zapch v ktorukolvek dennu nocnu hodinu ev. s potiahnutim Pezinka ZST v spickach a 30 min int ked aj v PK a aj Bernolakove su navyse aj REX mas uzasne spojenie HL ST - CHG 27 minut cez Bernolakovo a 37 cez Pezinok a HL ST - SG 27 minut cez PK a 37 minut cez Bernolakovo. Vzhladom na poziciu os z hl st mas v spicke dokonca tym padom spojenie kazdych 15 minut.