Presne ako hovoris, podpora kolajovej dopravy by mala byt prvorada. Ale toho sa pri BdesID asi nikdy nedockame. Staci len par prikladov:
S60 - ubytok 3 spojov v rannej spicke z SC do BA pre Velky Biel a Ivanku od noveho CP
diskutovana 54 aj 525 absolutne nevyuzity potencial BA-Vajnory
Slovensky a Chorvatsky Grob - tahame do SG nezmysel typu ASMN - ZP - Ivanka - (obcas dokonca Zalesie !!!) - Bernolakovo - Chorvatsky Grob - SG s cestou 55 minut az 70 minut + zapchy. Jeden bus v hodinovom intervale by v pohode vyjazdil Bernolakovo ZST - CHG - SG - Pezinok zastavka, vsetko absolutne bez zapch v ktorukolvek dennu nocnu hodinu ev. s potiahnutim Pezinka ZST v spickach a 30 min int ked aj v PK a aj Bernolakove su navyse aj REX mas uzasne spojenie HL ST - CHG 27 minut cez Bernolakovo a 37 cez Pezinok a HL ST - SG 27 minut cez PK a 37 minut cez Bernolakovo. Vzhladom na poziciu os z hl st mas v spicke dokonca tym padom spojenie kazdych 15 minut.
ja si myslim, ze cielom BID a dezintegrovanej dopravy by mala byt hlavne podpora kolajovej dopravy. Bohuzial vlakove stanice maju taku polohu aku maju... Cize je potreba tahat k vlaku autobus na prestup.
Teraz chodi naozaj 54 prazdna, lebo nema ziadny zmysel.
Podla mna by stacilo posunut odchody a prichody 54:
tak aby prisla na stanicu X:10 a odchod X:20 stiha sa prestup na vlak zo SC a na vlak z hl. st.
Ak by sa vynechal obchod vajnory kazdu pol hod. tak sa 54 stiha otocit za +- 17 min, cize prichod by bol X:37 stiha sa prestup na hl.st. Odchod by mohol byt X:50 aj so zachadzov do obchodu vajnory a stihnut prestupit aj ti zo Senca.
Dalsou zaujimavou moznostou by bolo premerovat 54 iba po ulici Pri starom mlyne a umoznit prestup z 153 a 525 na 54 na stanicu/ zo stanice. Tak aby 525/153 pri vybranych odchodoch prisla mozno 2-3 minuty pred 54. Kvazi by stacilo posunut odchody 525/153 v urcitych casoch priblizne o 5-6 minut skorej a vznikol by atraktivny prestup.
Mylsim si, ze ludia z Grobu by si tiez mozno radi skratili cestu do centra.
Ale ako som vravel Vajnory uvadzam iba ako priklad, kedze tam mi to najviac bilo do oci, ale toto by trebalo riesil ako celok, ako podporit kolajovu dopravu v BA. Problem s pristupom na stanice sa tyka aj inych casti ako Vajnory. Takisto aj inych dedin/miest v BA kraji.
Lenže linka 4 chodí každých 8 minút a vlak raz za hodinu. Možno by si ušetril čas v smere do BA (no stačí menšia zápcha a ľudia z Grobu by mohli vo Vajnoroch čakať hodinu na ďalší vlak). V opačnom smere moc času neušetríš, lebo najprv sa musíš dostať z centra na stanicu a aj tam musíš prísť s nejakým časovým odstupom, aby si stihol vlak, ktorý nakoniec možno bude meškať a opäť budeš čakať vo Vajnoroch na prípoj (pri ceste linkou 4 môžeš ísť pre istotu o jednu električku skôr, no stále ti to predĺži čakanie len o 8 min). Navyše, ak nemáš PCL, musíš si na stanici odstáť radu na lístok, keďže zatiaľ nemáme označovače na nástupištiach.
Trochu soto napad ale 525 Sklabinska - ZST Vajnory ( popod podjazd - viem ze tam je kusok zuzeny ale ked sa chce vsetko sa da) - Chorvatsky Grob ( Pri Mlyne a dalej ako terajsia 525) by sa dala vyjazdit s dvomi busmi a na Vychodne by zostal 30 min interval a do Grobu by bol dokonca nie hodina ale 30 minut ( aj dnes mas 54 + 525 2 busy) a 153 nechat s jednym busom kazdu hodinu s navaznostou na 525 ktora nejde k vlaku smer BA ako chodi aj teraz.
Vysledok by bol zvysenie kapacity pre Vajnory nezavislou dopravou - vlak a 525 ako nahrada k terajsej 4 + 525 ale urcite spolahlivejsie, interval ostava zachovany, ale variabilny k terajsej kombinacii 4 + 153. Pre Chorvatsky Grob 2-nasobna kapacita variabilne 1x za hodinu kombinacia cez ZP a 1x za hodinu vlakom.
Kedze ten autobus do Grobu chodi aj teraz raz za hodinu cez tyzden a raz za dve hodiny cez vikend tak by sa to krasne uz pri sucasnom zaintegrovani aj Grobu dalo realizovat a ludia z Grobu by ti boli vdacni prave za to ze s prestupom vo Vajnoroch by boli v centre mesta hlavne v spickach za 33 minut !!! s rezervou prestup 5 minut. Pri kombinacii 525 + 4 (po Trnavske myto) dnes 35-43 minut v zavislosti od prichodu 525 na ZP a odchodu 4.
153 a 525 by som do toho neťahal. Tie nech zostanú až po Zlaté piesky. Ale tú 54 by naozaj mohli nastaviť tak, aby nadväzovala na vlaky od HLST. Veď koľko ľudí od Senca má svoj cieľ vo Vajnoroch a na Rendezi? Kvôli zamestnancom depa sa môže pár spojov za deň posunúť alebo si proste chvíľu počkajú.
Za tento skvostny napad by sa ti ludia z Grobu rozhodne podakovali. Hlavne ze by si odviezol dva a pol cloveka z Vajnor na vlak iduc raz za dve hodiny, v lepsiom pripade raz za hodinu..
Iba tolko ak si si nevsimol v CP ze 54 ide viac ako polovicu trasy cez Vajnory. presne 7 minút z 11. Vychodzia zastavka 54ky je ZST Vajnory, druha konecna je na Rendezi. Cize vlastne asi nemaju s tym Rendezom nic spolocne. A naozaj ta 54ka je okrem toho navozu a zvozu z Depa 2 a Depa 1 docela zbytocna na Rendez. Preto chodi vzdy prazdna. Tak by sa to malo primarne nastavit pre Vajnorcanov nech to aspon v tej casti kade chodi maju moznost vyuzit zmysluplne. Samotna 54 by skor mala zmysel skor v trase ZST Vajnory - Vajnory konecna a podla mna najrozumnejsie by mala ZST Vajnory - Chorvatsky Grob a nechat miesto 525 iba 153 ktora by rozumne na 54 nadvazovala.
Osobne sa priklanam na stranu matt11. Cela 54 je nekoncepcna. Aj ked je akoze naviazana na prichody zo Senca (vacsinou :42) na dopravu do depa asi nic moc (Depo 2 prichod :55, Depo 1 prichod :57) Robil som v Depe 2 kedysi a na smenu o celej aj tak nemas sancu byt za 5 minut od busu ak chces byt nacas. Tak isto ak nemas ist skor ako o celej ked mas stihnut bus z Depo 1 o :02 a Depo 2 o :05, tak pri poctivom odchode nemas sancu stihat. Odchody zo ZST Vajnory o :00 a :30 by boli s prichodmi :59 a :29 daleko logickejsie.
Prichod od Senca :42 (vacsinou sa meskava) prestup 18 minut z coho urcite 3-4 minuty pocitaj na presun, odchod 42 smer BA prichod bus :29 mas cakanie 13 minut -presun. Prichod od BA-hl.st. :17, odchod :30 cakanie 13 minut - presun, odchod smer Senec :17 prichod Bus :59 prestup 18 min - presun.
Minuta bohate v ZST Vajnory staci. Kludne sa moze zdruzit aj vystup/nastup, stat moze kludne na Sklabinskej, miesta je tam dost. A uspokojis oba smery.
inak perfektna nadvaznost autobusu a vlaku vo Vajnoroch.
Ak by sa chcel niekto vyhnut rannym a pooobednajsim kolonam a nadajboze ist vlakom z Hl. st do Vajnor a potom prestupit na 54 tak na to moze zabudnut.
S60 vacsinou prichadza do Vajnor x:16 (minuta) no a bus 54 odchadza x:17 (47). Cize ten bus x:17 nestihne kedze na prestup je minuta malo.. Moze cakat 20 minut alebo hodinu.
Odchod S60 z Vajnor smer Hl.st. je vacsinou x:41 (min.) no a prichod 54 na stanicu je vacinou :40. cize opat na prestup minuta.. Podla mna malo.
Vajnory davam ako priklad preto, ze rano a poobede su tam stale vacsie a vacsie kolony a mozno by rychle vlakove spojenie dokazalo pritiahnut nejakych cestujucich, ale ked to ma byt takto ako to je teraz...
#dezintegrovanadoprava #autoslava
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kanarcan
S60 - ubytok 3 spojov v rannej spicke z SC do BA pre Velky Biel a Ivanku od noveho CP
diskutovana 54 aj 525 absolutne nevyuzity potencial BA-Vajnory
Slovensky a Chorvatsky Grob - tahame do SG nezmysel typu ASMN - ZP - Ivanka - (obcas dokonca Zalesie !!!) - Bernolakovo - Chorvatsky Grob - SG s cestou 55 minut az 70 minut + zapchy. Jeden bus v hodinovom intervale by v pohode vyjazdil Bernolakovo ZST - CHG - SG - Pezinok zastavka, vsetko absolutne bez zapch v ktorukolvek dennu nocnu hodinu ev. s potiahnutim Pezinka ZST v spickach a 30 min int ked aj v PK a aj Bernolakove su navyse aj REX mas uzasne spojenie HL ST - CHG 27 minut cez Bernolakovo a 37 cez Pezinok a HL ST - SG 27 minut cez PK a 37 minut cez Bernolakovo. Vzhladom na poziciu os z hl st mas v spicke dokonca tym padom spojenie kazdych 15 minut.