Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #211585:
Lebo DPB započíta len časť nákladov a zvyšok rozpustí vo vyúčtovaní pre mesto (stačí pozrieť, koľko stojí 1 km pre obec a 1 km pre Bratislavu), zatiaľ čo SL by im vyfakturoval všetko. Obec teda berie to, čo je lacnejšie.
Reply on: Joyki #211516:
Takže išiel som dnes REx Záhorie:
- v IDS BK informačný systém nezobrazoval číslo linky (S20) a ani na papieri som to napr. na dverách nevidel!
- v IDS JMK sa takisto nezobrazovalo číslo linky (S53) a tiež ani na papieri napr. na dverách som to nevidel
- nebolo v prevádzke akustické hlásenie zastávok
- aj na území ČR to zobrazovalo v slovenčine "nasledujúca zastávka" a reklamná obrazovka mala v slovenčine rovnaký "program" ako na Slovensku
- stanice na území ČR to vnútri zobrazuje s [CZ]
- z Kútov do Břeclavi išiel průvodčí ČD, lokomotíva zostala slovenská

Cestou späť som išiel s Os 4287 (do Břeclavi prišiel ako REx Kamzík). Ani tento "poschoďák" v IDS JMK akusticky nehlásil zastávky, nezobrazoval číslo linky (S53) a ani na papieri napr. na dverách som ho nevidel. Na území SR už od stanice Brodské však začalo aspoň akustické hlásenie zastávok (t.j. hlas tej istej pani ako v bratislavskej MHD).

V Kútoch bolo potrebné prestúpiť do druhej poschodovej súpravy (Os 2035). Táto v IDS BK zobrazovala aj linku (S20) na vnútorných transparentoch - aj na vonkajších.

- Tá poschodová súprava končiaca v Kútoch tam zostáva na noc či kam ide? V Kútoch je nejaká odstavná plocha a vlak je tam na noc bez dozoru?

V oboch smeroch boli vlaky v úseku "Kúty - Břeclav" málo vyťažené = kapacitne by naďalej stačil ten motoráčik ČD. Osobne ma prekvapuje, že prišlo k tejto zmene cez pracovné dni poobede od 14. 12. 2015.
Až kam sa vyšplhá SOR-ka...
Jej vysokohorský výkon bol poctou k slávnostnému znovuuvedeniu 4222 do premávky ? /už zajtra!!!/

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/cesky-elektrobus-do-mesta-projel-vysokohorskou-silnici-v-rumunsku-1254215
Reply on: MatejBA #211585:
Lebo SL spravidla nevie zabezpečiť taký počet spojov, aký Ch. Grob požaduje a navyše SL by nemal intervalový CP ?
Reply on: Valec #211584:
Preco tak vehementne chcu linku od DPB a nie od Slovak Lines? Vsak tarifa je rovnaka. Alebo je to preto, aby nemuseli cvakat listky? 🙂
Reply on: Kanarcan #211571:
Nie je to šotonápad, ale chorý nápad. Záujem platiaceho (teda obce Chorvátsky Grob) je linka na Zlaté piesky, a nie linka na Sklabinskú.
Reply on: Max #211581:
Jasne, Nesrovnal a mozno pripadny cestovatelia v case... ?
Dobré ránko, išiel už niekto cez nový Starý most? 😉
Reply on: Kanarcan #211578:
Je potrebné si uvedomiť, že zintegrovať troch dopravcov, za ktorými sú tri rôzne úrovne samosprávy a za jedným aj súkromný sektor - všetci s rôznymi očakávaniami a cieľmi - nie je kreslenie liniek na mape ?. V IDS sú väčšie problémy ako linky pre 30 ľudí. Bolo by žiaduce ich vyriešiť, no v prioritnom rebríčku na prvom mieste asi nebudú.
Reply on: Kanarcan #211578:
niekdajšia vlaková 155-ka sa mala kedysi spojiť s Vajnormi a vzniknúť tak spoj ŽST Vajnory - ŽST Východné - ŽST Predmestie (potencialne Slovany a Filialka) ... len sa teraz uz nezda, ze by to niekto chcel realizovat
Reply on: matt11 #211576:
Presne ako hovoris, podpora kolajovej dopravy by mala byt prvorada. Ale toho sa pri BdesID asi nikdy nedockame. Staci len par prikladov:
S60 - ubytok 3 spojov v rannej spicke z SC do BA pre Velky Biel a Ivanku od noveho CP
diskutovana 54 aj 525 absolutne nevyuzity potencial BA-Vajnory

Slovensky a Chorvatsky Grob - tahame do SG nezmysel typu ASMN - ZP - Ivanka - (obcas dokonca Zalesie !!!) - Bernolakovo - Chorvatsky Grob - SG s cestou 55 minut az 70 minut + zapchy. Jeden bus v hodinovom intervale by v pohode vyjazdil Bernolakovo ZST - CHG - SG - Pezinok zastavka, vsetko absolutne bez zapch v ktorukolvek dennu nocnu hodinu ev. s potiahnutim Pezinka ZST v spickach a 30 min int ked aj v PK a aj Bernolakove su navyse aj REX mas uzasne spojenie HL ST - CHG 27 minut cez Bernolakovo a 37 cez Pezinok a HL ST - SG 27 minut cez PK a 37 minut cez Bernolakovo. Vzhladom na poziciu os z hl st mas v spicke dokonca tym padom spojenie kazdych 15 minut.
Reply on: TomJ #211572:
Vo Vajnoroch sa nepredávajú lístky na žst. ?
ja si myslim, ze cielom BID a dezintegrovanej dopravy by mala byt hlavne podpora kolajovej dopravy. Bohuzial vlakove stanice maju taku polohu aku maju... Cize je potreba tahat k vlaku autobus na prestup.
Teraz chodi naozaj 54 prazdna, lebo nema ziadny zmysel.

Podla mna by stacilo posunut odchody a prichody 54:

tak aby prisla na stanicu X:10 a odchod X:20 stiha sa prestup na vlak zo SC a na vlak z hl. st.
Ak by sa vynechal obchod vajnory kazdu pol hod. tak sa 54 stiha otocit za +- 17 min, cize prichod by bol X:37 stiha sa prestup na hl.st. Odchod by mohol byt X:50 aj so zachadzov do obchodu vajnory a stihnut prestupit aj ti zo Senca.

Dalsou zaujimavou moznostou by bolo premerovat 54 iba po ulici Pri starom mlyne a umoznit prestup z 153 a 525 na 54 na stanicu/ zo stanice. Tak aby 525/153 pri vybranych odchodoch prisla mozno 2-3 minuty pred 54. Kvazi by stacilo posunut odchody 525/153 v urcitych casoch priblizne o 5-6 minut skorej a vznikol by atraktivny prestup.

Mylsim si, ze ludia z Grobu by si tiez mozno radi skratili cestu do centra.

Ale ako som vravel Vajnory uvadzam iba ako priklad, kedze tam mi to najviac bilo do oci, ale toto by trebalo riesil ako celok, ako podporit kolajovu dopravu v BA. Problem s pristupom na stanice sa tyka aj inych casti ako Vajnory. Takisto aj inych dedin/miest v BA kraji.
Zastavka Landererova sa bude presuvat, ci nebodaj Eurovea bude pozadovat jej zachovanie?
Reply on: TomJ #211569:
Say no more:
Senec - Vajnory: 32 osôb
Senec - Rača: 68 osôb
?

Trochu neodborného odhadu: využitie IAD na SR je 71 % teda povedzme že 10 osôb dochádza do Vajnor a 20 osôb do Rače verejnou dopravou
Reply on: TomJ #211572:
Tak pri sucasnom zachovani autobusov by sa to dalo v podstate vyjazdit docela zaujimavo aj stylom:

525
Sklabinska :20 :50
ZST Vajnory :25* :55
Chorvatsky Grob :13 :43
Chorvatsky Grob :17 :47
ZST Vajnory :35** :05
Sklabinska :40 :10

153
Tesco ZP :16 :46
Vajnory :28 :58
Vajnory :30 :00
Tesco ZP :41 :11

Kvoli prestavkam by sa dal vynechat spoj ZST Vajnoy - Sklabinska - ZST Vajnory napriklad.
Na 153 dat striedaca.

Len take moje napady. Najvacsi zmysel by malo prekopat kompletne celu nekoncepcnu primestsku dopravu v BA.
Reply on: Kanarcan #211571:
Lenže linka 4 chodí každých 8 minút a vlak raz za hodinu. Možno by si ušetril čas v smere do BA (no stačí menšia zápcha a ľudia z Grobu by mohli vo Vajnoroch čakať hodinu na ďalší vlak). V opačnom smere moc času neušetríš, lebo najprv sa musíš dostať z centra na stanicu a aj tam musíš prísť s nejakým časovým odstupom, aby si stihol vlak, ktorý nakoniec možno bude meškať a opäť budeš čakať vo Vajnoroch na prípoj (pri ceste linkou 4 môžeš ísť pre istotu o jednu električku skôr, no stále ti to predĺži čakanie len o 8 min). Navyše, ak nemáš PCL, musíš si na stanici odstáť radu na lístok, keďže zatiaľ nemáme označovače na nástupištiach.
Reply on: TomJ #211569:
Trochu soto napad ale 525 Sklabinska - ZST Vajnory ( popod podjazd - viem ze tam je kusok zuzeny ale ked sa chce vsetko sa da) - Chorvatsky Grob ( Pri Mlyne a dalej ako terajsia 525) by sa dala vyjazdit s dvomi busmi a na Vychodne by zostal 30 min interval a do Grobu by bol dokonca nie hodina ale 30 minut ( aj dnes mas 54 + 525 2 busy) a 153 nechat s jednym busom kazdu hodinu s navaznostou na 525 ktora nejde k vlaku smer BA ako chodi aj teraz.
Vysledok by bol zvysenie kapacity pre Vajnory nezavislou dopravou - vlak a 525 ako nahrada k terajsej 4 + 525 ale urcite spolahlivejsie, interval ostava zachovany, ale variabilny k terajsej kombinacii 4 + 153. Pre Chorvatsky Grob 2-nasobna kapacita variabilne 1x za hodinu kombinacia cez ZP a 1x za hodinu vlakom.
Reply on: 810zssk #211568:
Kedze ten autobus do Grobu chodi aj teraz raz za hodinu cez tyzden a raz za dve hodiny cez vikend tak by sa to krasne uz pri sucasnom zaintegrovani aj Grobu dalo realizovat a ludia z Grobu by ti boli vdacni prave za to ze s prestupom vo Vajnoroch by boli v centre mesta hlavne v spickach za 33 minut !!! s rezervou prestup 5 minut. Pri kombinacii 525 + 4 (po Trnavske myto) dnes 35-43 minut v zavislosti od prichodu 525 na ZP a odchodu 4.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.